Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjernet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange innbyggere er d i sverige da?

 

Bredband via ADSL2+

 

10 eller 24 Mbit/s överföringshastighet

 

Inga begränsningar i överföringsmängder

 

Månadskostnad: 399 kr (10 Mbit/s) resp 449 kr (24 Mbit/s)

 

LOL, d begynner å bli en del ting Norge suger på nå :thumbs: Ihvertfall på min liste, hehe

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Jeg har også tenkt på det. Hvorfor har ikke vi også større linje i Norge. Hva er grunnen til at ingen har gjort sånn at vi privatpersoner kan få tilgang til fiber-linje?

Vi har jo det. Driver ikke Lyse og BKK å bygger ut fiber? Du får nok ikke tak i det over hele landet i Sverige heller.

Lenke til kommentar
Hvor mange innbyggere er d i sverige da?

 

Bredband via ADSL2+

 

10 eller 24 Mbit/s överföringshastighet

 

Inga begränsningar i överföringsmängder

 

Månadskostnad: 399 kr (10 Mbit/s) resp 449 kr (24 Mbit/s)

 

LOL, d begynner å bli en del ting Norge suger på nå  :thumbs: Ihvertfall på min liste, hehe

ca 9 millioner innbyggere..

så det bor nesten dobbel så mye som norge.

 

tror stokholm har 1.5 millioner innbyggere.

 

ps:måtte bare ha post nr 900 ;)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Telenor jobber med ADSL 2+

Det kommer nok ikke som produkt før etter jula har jeg hørt, Det vil bety 2005. Men jeg gleder meg vafall. Kan hende NGT kommer med noe før dem.

Men ja.. Fiber hadde vært digg. Men norge er litt vanskelig land sånn. Men lyse leverer over fiber, såvidt jeg veit? Bare at hastighetene ikke er de sykeste

*smekk meg om jeg tar feil*

Lenke til kommentar
Vi har jo det. Driver ikke Lyse og BKK å bygger ut fiber? Du får nok ikke tak i det over hele landet i Sverige heller.

Geografisk sett så får du faktiskt det, de har fiber i nord og sør som øst og vest i sverige. Men stortsett bare i byene selvsagt. Nå finnes det jo mangle flere leverandører enn BBB i sverige, men 280 000 husholdninger er en GOD del flerre enn hva det finnes i Norge, folkemengde tatt i betraktning.

My point exactly. Man må til de større byene. I og med at det er flere mennesker, er det naturlig at det er flere tilbydere.

Lenke til kommentar
Et ganske stort problem i norge er at kobbernettet i norge begynner å bli gammel. Mye dårlig kobber ute å går og derfor er muligens telenor redde for å prøve å pushe for mye data på de før de faktisk må.

 

Du har et poeng. Er det ikke litt merkelig at vi har en av verdens høyeste kostnad på fasttelefoni... Jeg trodde at abonnement prisen skulle dekke en del vedlikehold og oppgraderinger, men jeg tok visst feil... Skal vi ha noe nytt så må du betale for det igjen og igjen.

 

Sitter her med ISDN satsningen til Telenor friskt i minnet. Den kom lovlig sent for private, samt at denne teknologien ble "melket" for alt den var verdt før de i det hele tatt gadd å sette i gang med ADSL. Og nå må vel denne satsningen lønne seg før vi får noe nytt igjen.

 

La oss bare håpe at de lærte leksa med nedlastningsbegrensninger en gang for alle...

 

 

Litt off topic, beklager det.

 

 

Svenn-Erik

Lenke til kommentar

En ting dere må huske er at bbb i sverige får mye penger fra staten for å bygge ut dekning til alle og holde prisen lav.

Noe som ikke skjer i Norge, hadde bare staten sponset bedrifter i norge ville vi nok ha sett mye flere muligheter til forskjellig bredbånd her i landet.

Lenke til kommentar
En ting dere må huske er at bbb i sverige får mye penger fra staten for å bygge ut dekning til alle og holde prisen lav.

Gjør de?

Har kkket litt på denne BB-støtten i Sverige og det ser ut som om denne går stort sett til stamnett og kommunale satsninger i utkantstrøk.

Det bygges mye fiber i norge, Lyse sin løsning sprer seg til mange kommuner, her i mitt område skal de i gang med lyse sin løsning og de skal bygge ut tre kommuner.

Lenke til kommentar

De har fått levert til Hapro nå, agvg, men vet ikke om de har starta å bruke linja ennå.. Men de skulle ihvertfall prøvekjøre linja på 100 Mbit vet jeg.. var vel egentlig bare 10 Mbit de skulle ha..

Men jeg er litt veldig trøtt nå.. Men husker ihvertfall at de skulle prøvekjøre den på 100 Mbit..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...