Gå til innhold

Gamle dos-spill og lyd


Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en kopi av det gamle "Formula 1 world championship", originalen. Den starter verken fra Win98 eller XP (har begge på samme maskin), men etter å ha laget en bootdiskett så får jeg startet programmet fra DOS.

 

Problemet er imidlertid at det da ikke blir lastet noen lyddrivere. Jeg har SB Live! og det følger ikke med DOS drivere på driver cd'n. Ikke kommer jeg inn på http://www.creativelabs.com heller. Finnes det DOS drivere der ute som funker med SB Live! ? Skulle gjerne hatt joysticken til å fungere også, og ëttersom det ikke følger drivere med joysticken så må jeg bare ha en driver som aktiverer gameporten på lydkortet.

 

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var med en DOS-driver for Live! på Liveware CDen. Den virker som en SB16 emulator. Så vidt jeg husker så kan du ikke bruke gameporten på kortet med den driveren.

 

Tror nok det enkleste for deg er å få tak i et gammelt ISA lydkort, hvis du har en ISA-slot på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-04 15:13, mafiamann skrev:

du kan skjøpe lydkortet mitt.. pro audio spectrum...

billig og dritbra..:smile:

til en altfor rimelig pris




 

Hva er "skjøpe" for noe? :grin:

 

For det første skal ikke kjøpe uttales skjøpe, men kjøpe.

 

For det andre så skrives ikke kjøpe skjøpe ettersom kjøpe ikke uttales skjøpe.

 

KJØPE!!! Ikke skjøpe. Tror ikke jeg tør å "skjøpe" noe jeg. Høres skummelt ut å skjøpe liksom.

 

Lær deg å snakke rent først ivertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...