vihovde Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Har nettopp satt opp en ny maskin, og siden dette er min første s-ata harddisk, så lurer jeg fælt på en ting. Er det kun s-ata kabelen som skal ifra harddisken og inn i hovedkortet ? Harddisken skal vel ha en egen strømkabel ? Eller tar jeg helt feil ? Maskinen er en AMD 2500+ og ett Abit NF7-S v.20. Harddisken er en Seagate Barracuda 80G 7200.7 S-ATA disk. Den har 3 flate kontakter på baksiden, den til venstre er bredest, den i midten passer til s-ata kabelen, og den til høyre (hvor man normalt plugger inn strøm. Kan noen hjelpe meg litt her ?
Magnusha Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 (endret) du må kjøpe deg en sånn en. jeg viste heller ikke at man måtte ha sånn så jeg etter bestilte det og det var frakten som var dyrest... Endret 21. april 2004 av magnum_h_a
vihovde Skrevet 21. april 2004 Forfatter Skrevet 21. april 2004 du må kjøpe deg en sånn en. jeg viste heller ikke at man måtte ha sånn så jeg etter bestilte det og det var frakten som var dyrest... Kødder du ??? Hvorfor i helv... kunne dem ikke lagt med noe sånt da
C4STOR Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 (endret) du må kjøpe deg en sånn en. jeg viste heller ikke at man måtte ha sånn så jeg etter bestilte det og det var frakten som var dyrest... Kødder du ??? Hvorfor i helv... kunne dem ikke lagt med noe sånt da Tja, mange hk som kommer med en sånn kabel i bundle. Jeg fikk i hvertfall en med mitt AN7 kort. Se her Endret 21. april 2004 av C4STOR
PioUs-JiN Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Jeg bruker bare vanlig strøm jeg, og det fungerer helt fint for meg. Så de kablene jeg bruker er en vanlig s-ata kabel, og en normal 4 pins strømkabel (molex)
finnipinni Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Det er TO plugger som skal inn i en disk. En signalkabel og en powerkabel. Sata standarden har ingen sekvensering av signalet og trenger derfor færre kabler til signalet. Det er blitt en fin flat standard, men den sitter litt "slarkete". Det er også kommet ny standard på powerkontakten. Noen disker har fremdeles den gamle, noen har begge, og noen har bare den nye. Nye PSU-er har som regel både ny og gammel plugg i ledningsmatta. Har du gammel PSU og kun ny standard på disken, går det fint å bruke en overgang som vist av flere her. Det er ingen Jumper på Satadisker. Plugg and forget. Jeg ble positivt over-raska da min WD 1200JD la inn XP på under et kvarter !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå