Gå til innhold

farger på tv via s-video , hjelp ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ha en TV som støtter S-video. Har du det - noe som er rimelig sikkert hvis TV'en er av nyere årgang, må du finne den rette kanalen. Jeg har flere AV kanaler på min. AV1, AV2, AV3 , AV2-S og AV3-S Farge får jeg kun på de kanalene hos meg med-S bak. Så det er sikkert der du har feil.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du må sette på Y/C, og ikke RGB eller FBAS i AV instillinger (evt. en egen AV kanal). Har du ikke denne instillingen? da må du kjøpe ny TV! muahahahahaha

 

PS: Bang & Olufsen ruler, men har desverre ikke den nyeste teknologien...

 

PS2: Ikke hør på de andre, de har tydeligvis ikke mye peiling, men har funnet svaret med prøv og feil, henvend deg heller til meg hvis det er noe mer du lurer på :yes:

 

Edit: PS2, og folkens, ikke vær sure på meg, it's the hard truth...

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar

Tror nok ikke TV-en din støtter s-video (Beovision LX2800 ble lansert i 1986 og produsert fram til 1988. Standaren s-video ble lansert til S-VHS og første maskin ble lansert av JVC i 1987).

 

Alternativet ditt er å kjøpe ny TV eller å bruke kompositt-signal. På de fleste nVidia-kort kan du selv velge om du får s-video eller kompositt på TV-out. Alternativt kan du kjøpe en adapter f.eks. hos Biltema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...