Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Så ikke at det er blitt nevnt her så, jeg kan nevne det da. Vurderer et 3xDVI og da har jeg funnet at beste alternativ er Matrox G450 mms eller G200Begge støtter 4xDVI, og må være ypperlig til folk som ikke spiller. G200 har jeg funnet til 333$. Men max suportet oppløsning er 1280x1024 på DVI, på G450 står det

1600 x 1200 digital resolution possible for some DVI panels supporting reduced blankings.
noen som hvet hva det betyr? Men G450 er jo svindyr uansett! To LG 1910B og et G200 vil for tiden koste ca 12000, ikke så ille, har en 1910B fra før.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dritbra guide;)

 

Hvordan gjør jeg slik at jeg kan spille/se film ol. på tven og viser vanlig desktop på ctr-skjerm? Vist dette i det hele tatt lar seg gjøre. Har nvida gf fx.

For å se film på Tv'en så kan du f.eks kjøre feature mode eller independent. Det blir vanskelig å kunne spille på en skjerm og gjøre noe annet på den andre skjermen. Du må jo styre spillet, og hvordan skal du da kunne gjøre noe på den vanlige desktopen?

 

Jan-Inge: Noen bilder? Hvordan har satt det opp? 21" + 21" + 17"? Eller 21" + 17" + 21"? Grattis forresten!

 

LessThanJake: kan spørre dahle om hva det betyr det imorgen! Han kan jo "litt" om LCD og DVI...

 

Jallakim: Har fortsatt ikke rota meg til å teste CS, kanskje imorgen....

Lenke til kommentar
For å se film på Tv'en så kan du f.eks kjøre feature mode eller independent. Det blir vanskelig å kunne spille på en skjerm og gjøre noe annet på den andre skjermen. Du må jo styre spillet, og hvordan skal du da kunne gjøre noe på den vanlige desktopen?

Tenkte jeg skulle spille f.ex wc3 på tven (tror det blir ganske bra) og styre musikken o.l. på skjermen. Hvordan skifter jeg mellom de forskjellige variantene (clone, feature, independent osv)?

Lenke til kommentar

Ok, da er independent (Dual view som nVidia kaller det) best for deg (hvis det funker å dra muspekeren "ut av spillet"), har ikke wc3 så jeg får ikke sjekket det. Måten du gjør dette er ved å bruke "setup wizarden" i nView programmet. Se her: http://www20.tomshardware.com/graphic/2004...displya-01.html

 

Velg altså dual view. da burde det funke. Husk å installer ultramon som nevnt i guiden!

Lenke til kommentar

Ble så utrolig opphengt i dette og tenker nå på å kjøpe et pci kort og koble til en gammel skjerm som ligger og slenger. Lurer på å kjøpe dette eller dette (har det noe for seg å kjøpe den med 64mb minne når den bare skal brukes til å styre winamp o.l?).

 

Vil det da funke å kjøre independent mode på skjermene? Har også en tv koblet til skjermkortet. Vil det fungere å kjøre independent mode på alle (skjerm 1, skjerm 2 og tv)? Evt. feature mode på tven og independent mode på de to andre skjermene?

 

Edit: har foresten nvida gf fx 5200 fra før

Endret av HiddenDragon
Lenke til kommentar

Burde gå fint med 32MB (men det koster jo ikke mye ekstra for 64MB da...). Jeg satt inn et Creative Banshee 16MB PCI og hadde ikke noe problemer! Ser ut som om det kortet faktisk støtter 2 skjermer (kommer ikke inn på sapphire sidene for å sjekke). Kanskje du kan grave opp en annen gammel skjerm som ligger og slenger? Hva med 4 skjerms oppsett? Det hadde vært ovelegent!

 

Samtlige oppsett burde funke, unntatt span mode.

 

---

Kult at du ble opphengt i dette :thumbup:

Lenke til kommentar

:wow: kjæmpebra guide ja ! Jeg har oppsett med multimonitorer nå både på jobben og hjemme.... på jobb har jeg 2 billige pci kort og 2 (dyre!) 18" lcd skjermer og bruker dette kun til kontorapplikasjoner og det funker råbra. Hjemme har jeg gått ett skritt videre og de som har sære interesser kan se det her: http://www.fotoscenery.com/simulator/flysimulator_norsk.htm

 

kjører litt andre spill også men mest flysim.... Naboer eller andre som er innom rister på hodet.... :w00t: når de ser det... Jeg håper virkelig flere enn matrox kommer med trippel rgb agp kort eller at matrox kommer med en videreutvikling av sin teknologi beregnet på spillmarkedet....

 

http://www.fotoscenery.com

Lenke til kommentar

:woot:

DET var et oppsett det! Har du prøvd noen andre spill på det? Gjerne spill som du har kunne brukt alle skjerrmene på?

 

EDIT: Hvilken joystick er det du har der? Det er vel ikke en Logitech Wingman extreme? I så fall :thumbup: For den har jeg også, kjøpte den i 99 eller noe, hehe...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å få til dual view (har MSI fx5600), jeg har 2 gamle pci kort, sis 4mb og cirrus logic 1 mb, men jeg finner ikke drivere for xp.

 

Når jeg trykte på dualview knappen, kom det andre bildet ut på tven, hvordan velger man en annen crt skjerm. Jeg kan liksom bare velge mellom TV og Analog skjerm.

 

Tar jeg ut agp kortet og setter inn ett av pci-korta virker det, men setter jeg inn agp kortet og lar pci kortet stå i, kommer det ikke noe bilde fra pci kortet, som sagt det går til tven i stedet.

 

En ting til... med agp kortet inni maskinen, står det på på pci kortet at "enheten kan ikke starte kode 10", men jeg finner ikke drivere til XP....

 

Jeg har nærmest STOR tilgang på skjermer (15"), kan sikkert skaffe 5-10 stykker gratis, men det hadde vært gøy pg fått til 2 eller 3 skjermer med det jeg har...

 

Forslag noen?

Lenke til kommentar

Ok... glem det jeg skriev i forrige post! Blei vel litt for innvikla :roll:

 

Jeg har et MSI GeForceFX 5600

 

Jeg har nå fått tak i en adapter fra dvi utgangen på skjerkortet... så nå har jeg to skjermer tilkoblet... Men jeg har lyst på 3 skjermer for å spille spill o.l. Jeg har 2 pci kort liggende får snart et 3 kort med 16 mb. Hvordan gjør jeg dette? Skal jeg bruke UltraMon? Støtter nvidia 3 skjermer?

 

 

Takk på forhånd....

 

André

Lenke til kommentar

Sorry at jeg ikke svarte på din forrige post, det glmet jeg rett og slett! beklager!

Men ihvertfall... nVidia støtter IKKE 3 skjermer, det er det kun matrox som gjør.

Du vil ikke kunne spille spill over tre skjermer med et nVidia kort og et ekstra PCI kort dessverre... Du kan derimot klare å spille over 2 skjermer. I tillegg så kan du med dine tre PCI kort og ditt nVidia kort klare minst 5 skjermer. Jeg sier minst fordi hvis dine PCI kort støtter 2 skjermer så vil du selvfølgelig kunne koble til flere. Når du setter inn de PCI kortene så burde (må) du bruke ultramon til disse, da disse vil bli satt i en slags independent mode (les guiden). Du vil heller ikke kunne strekke spill over de skjermene som er tilkoblet PCI kort(et/ene).

 

Håper dette ga deg litt hjelp på veien. Spør i vei hvis det er noe du ikke skjønte!

Lenke til kommentar
Hvordan er det med det nye 8x Parhelia kortet? Leser at det klokker greit og at FAA er fikset. Spill med bugs tidligere er nå helt ok med høyere oppløsning og detaljer. :yes:

 

Blir litt dyrt å kjøpe enda ett Parhelia kort. :D

Det har du helt rett i! Leste i artikelen her på hw at de skal komme med en helt ny brikke i 2005. Da skal jeg pensjonere mitt nåværende kort, har ikke råd til å kjøpe et i mellomtiden...

Lenke til kommentar

Blei imponert over oppsettet til sk333 og bygde om hele skrivebordet sånn at det ble slik :yes:

 

http://home.smartcall.no/fje084/images/737-200.JPG

 

Har slengt sammen en liten film på 1 minutt satt sammen av 4 x 15 sekunders filmer. Vanlig digitalkamera ga ett utrolig dårlig resultat men man ser vel hva som skjer her. Hakkingen er der hvor filmsnuttene er satt sammen. Dette er en Boieng 737-200 på final på Kjevik i Kristiansand. 5 MB film.

 

http://home.smartcall.no/fje084/images/737-200.mpg

Lenke til kommentar

Hei, er giganoob, så beklager om spørsmålene er dumme...

 

Jeg har et Nvidia Geforce MX 420 kort med TV-ut, er det muli gå sende et signal til en liten 8" skjerm via tv-ut i independent mode? Altså 2 vanlige desktopper, en er primær..

 

eller, hvis jeg må ha 2 skjermkort; må jeg bruke nøyaktig samme kort, eller holder det med ett i samme serie> Geforce MX?

 

Om skjerm nr 2 (liten) er helt uten krimskrams, og kun skal kjøre et program , vil det alikevel bli problemer for minnet?

 

(PS: må man virkelig merke hver enkelt tråd for å bli varslet om svar?)

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...