Gå til innhold

Oppskrytte filmer


Shulgin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Pulp Fiction. Godt plot, moro manus, kjedelig regissert. Musikken svinger.

 

Her har du tryna. Pulp Fiction er så og si plot-løs, men glimrende regissert. Soundtracket er et av de beste i historien.

Om den er litt "plot-løs" kan vel diskuteres. Mulig det var litt feil ordbruk, men den er i hvert fall langt mer gjennomtenkt enn filmer flest. Måten den er sammensatt på er for min del mer spennende enn for eksempel 21 gram (forskjellige filmer, men de har flere likheter fortellermessig, synes jeg). Men det som ikke funket i Pulp Fiction, var vel stort sett Tarantinos måte å presentere det han hadde skrevet så flott for det vanskelig-å-overbevise-publikumet: meg. Men å gå inn i detaljer på regien blir bare vanskelig og unødvendig, og det var vel i stor grad det ene problemet den hadde. Det han kan, derimot, og det forbanna godt, er å plukke musikk til filmene (og Kill Bill-soundtracket er et hestehode bedre, spør du meg). På terningen deres blir det en svak 5, eller noe.

Du har valgt hel feil ord å beskrive ting med. Du sier at Pulp Fiction ikke tiltrakk deg, hovedsaklig på grunn av storytellingen. Jeg er rimelig sikker på ta du hadde likt Pulp Fiction om den hadde en stil a la Aronofsky-regi, men satt opp i samme rekkefølge, hadde du likt den. Jeg setter ikke spørsmål til din smak, men synes at du stiller relativt svakt når du kritiserer en av verdens mest kritikerroste filmer.

Jeg har lest innlegget mitt og innlegget ditt ganske mange ganger nå, og jeg har problemer med å se enden av det du vil fram til. La meg åpne med det noseh sa:

 

for det første vil jeg bare si at dette er en dårlig og latterlig topic, siden filmsmak har _mye_ med smak og behag å gjøre.

Visste ikke du at diskusjon er et resultat av at folk med forskjellig smak og behag møtes for å ytre den? "Syn på ting" er muligens det mest vanlige uttrykket, men sånn jeg ser det, er "smak og behag" strengt talt nesten det samme. Vi hadde nok ikke hatt diskusjonsforum om alle var av samme oppfatning om ting. Du kan også gjerne ta en titt på alle de andre latterlige emnene i Film/TV-forumet, og kanskje gi beskjed til trådstarter om du finner det nødvendig.

 

Så, wh1te. Jeg tror i bunn og grunn du misforsto innlegget mitt ganske brutalt. Min post som svar på din kommentar som blant annet ga klar beskjed om at "jeg hadde tryna", var ikke en imponerende gjeng satiriske ord ment oppi trynet på Pulp Fiction-elskere. Det var et svært subjektivt avsnitt - et helhjertet forsøk på å forklare hvorfor jeg ikke likte Pulp Fiction så godt som amerikanske anmeldere og stort sett resten av filmverdenen. Jeg vet at jeg ikke har en helt normal smak, og det å prøve å forklare den er vanskelig nok i seg selv, da jeg tolket det som om du forlanget den. Jeg er ikke naiv og tror at Pulp Fiction er en dårlig film, først og fremst fordi jeg ikke synes det selv, og fordi alle tenkelige personer (som har sett den) har den filmen å være glad i. Quentin Tarantino er garantert en av de største nålevende regissøren, og den plassen har han ikke uten grunn. Det at jeg synes den ble litt langdryg og lite engasjerende er mitt problem. Som sagt, jeg synes ikke den er perfekt; en femmer.

 

Mitt syn på Pulp Fiction skiller seg vel heller lite fra norske anmeldere flest; av dem var det få filmen fikk sekser. Av det jeg har letet opp, gikk det mest i firere og femmere.

 

Casablanca har jeg ikke sett, og Citizen Kane var en veldig god filmopplevelse. Til tross for den tydeligvis merkelige lista mi, er jeg enig med mange her. De to siste Matrix-filmene liker jeg ikke så veldig godt, men jeg gadd heller ikke liste dem opp, ettersom de har relativt lite skryt påstemplet (som jeg har lagt merke til).

 

:) (Den er til som symbol på all smilingen som pågikk under skrivingen.)

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Titanic

Ringenes Herre trilogien

I spit on your grave

Guinea Pig serien

De to siste Matrix-filmene

igjen, de 2 siste matrix filmene er ikke oppskrytte, siden ingen skryter av dem..

 

får at en film skal være oppskrytt må den være populær blandt folk og kritikere..

 

 

det er ikke de 2 siste matrix filmene!!!!!!!!!!!!!

 

skjønner!!!!!!

Lenke til kommentar

personlig mening: matrix reloaded og revolutions er ufattelig oppskrytt.

tenk på alt som ble lansert etter den første filmen som skapte nærmest hysteri, alle snakket jo om matrix!

  • filmene
  • spillet - enter the matrix
  • mobilen - samsung v200
  • solbrillene

folk skapte et stort oppstyr rundt filmene, noe som igjen skulle skape en enda større hype ved å lansere mange tilleggseffekter som egentlig ikke hadde noenting med filmen å gjøre.

 

 

money, money, money..

Lenke til kommentar
Titanic

Ringenes Herre trilogien

I spit on your grave

Guinea Pig serien

De to siste Matrix-filmene

igjen, de 2 siste matrix filmene er ikke oppskrytte, siden ingen skryter av dem..

 

får at en film skal være oppskrytt må den være populær blandt folk og kritikere..

 

 

det er ikke de 2 siste matrix filmene!!!!!!!!!!!!!

 

skjønner!!!!!!

De to siste Matrix-filmene var i mine øyne svært oppskrytte, kanskje du ikke opplevde dem som det, men jeg, for one, fikk høre en god del "OMG TEH MATRIX=TEH WIN OMFG :O:D!!"!E!"!1121"-snakk på diverse forum, IRL og så videre..

En film trenger ikke å ha fått god kritikk av mange kritikere for å være oppskrytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

sanoj_20:

 

Jeg skrev egentlig et rimelig langt innlegg her, men kom ingen vei. Har vanskelig for å "skrivediskutere" om film. Jeg klarer ikke forklare med få ord hva som er så fantastisk og hva som er så dårlig med tingen jeg lever og ånder for.

 

Let the OT stop.

 

:)

Lenke til kommentar
sanoj_20:

 

Jeg skrev egentlig et rimelig langt innlegg her, men kom ingen vei. Har vanskelig for å "skrivediskutere" om film. Jeg klarer ikke forklare med få ord hva som er så fantastisk og hva som er så dårlig med tingen jeg lever og ånder for.

 

Let the OT stop.

 

:)

Skjønner. :)

Lenke til kommentar

Shallow Hal

Spiderman (gjennomført amøbecrap)

LOTR - er utrolig lei av alle som løper rundt og gurgler av lykke over at dette er det mest grusomt fantastiske de noen gang har sett, og tapetserer huset med plakater av deilige Legolas. For all del, veldig bra filmer, men jeg er litt lei av den vanvittige hyp'en rundt filmene. Det finnes etter min mening filmer som fortjener like mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Jeg er voldsomt uenig med enkelte her, men skal la hver å ramse de opp, av to grunner: det er for mange filmer jeg elsker, som andre hater, og jeg vil unngå bråk. :roll:

 

Filmer som jeg mener er oppskrytt da:

Matrix: Reloaded

Shrek

The Transporter (iallefall etter all skryten dere har gitt filmen her på forumet :p)

 

 

Ja, kom ikke på flere nå. Får heller oppdatere siden. :green:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Helt klart Titanic, makan til elendig film skal man lete lenge etter...

Neh, Pearl Harbour er jo i samme sjanger, samme stil, men mye, mye verre.

Lenke til kommentar

-Shrek (som voksenfilm, teit humor)

 

-Ice Age (så utrolig oppskrytt, spesielt på norsk; jeg likte den engelske bedre. mange teite vitser).

 

-Finding Nemo (denne har jeg ikke sett, men jeg gidder ikke heller basert på trailere og erfaringer fra de to forrige nevnte filmene)

 

Kommer ikke på flere i farten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
-Shrek (som voksenfilm, teit humor)

 

-Ice Age (så utrolig oppskrytt, spesielt på norsk; jeg likte den engelske bedre. mange teite vitser).

 

-Finding Nemo (denne har jeg ikke sett, men jeg gidder ikke heller basert på trailere og erfaringer fra de to forrige nevnte filmene)

 

Kommer ikke på flere i farten

Ice Age er mye, mye mer underholdende på norsk, takket være Dagfinn Lyngbø.

 

Finding Nemo er sinnsykt bra. Tro meg.

Lenke til kommentar

Finding Nemo synes jeg var en veldig god film; den klarte som Løvenes Konge å gi seerne noen vitser og artige karakterer mens det dem bygde på egentlig var en ganske dramatisk historie. Jeg elsker den blandingen i mange av Disneys filmer (aller mest Løvenes Konge), mens Shrek feilet litt på humordelen, feilet Istid litt på den dramatiske. Ganske perfekt film, egentlig.

 

Istid kan være bittelitt oppskrytt, ja. Den norske utgaven ler jeg faktisk mer av enn den engelske. Men Finding Nemo man unngå på norsk. Den var tam.

Lenke til kommentar

Det er mange filmer jeg er uenig i bedømming av her. Særlig i den første posten da :p

 

De groveste:

"Snatch" syns jeg er genial. Samme med "Pulp fiction" og "Shawshank redemption" (jeg nekter å bruke den elendig oversatte tittelen dens)

 

"Pirates of the caribbean" er veldig ok tidsfordriv. Den gjør ingen krav på at du skal besitte noe særlig mer IQ enn at du klarer å sitte eller ligge i ro på en sofa samt følge med. Den må ikke tas seriøst, da ødelegger man hele vitsen ;)

Litt oppskrytt er den kanskje da alikevel. Men bare litt...

 

"Rules of attraction" syns jeg var oppskrytt. Ok film, men svarte ikke helt til forventnigene jeg hadde til den.

 

"The Ring" - :no: What can I say?

 

"Blade" filmene er heller ikke verdt å skråle så mye om som en del har gjort om de.

 

Ellers en hel masse flere...

Men jeg stiller vanligvis med et svært åpent sinn når jeg skal se en film. Slik kan nok flere titler gå gjennom sensuren hos meg enn mange andre. Og det syns jeg er helt greit, for jeg har det mere morro enn de :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...