Gå til innhold

Grisebillig kvalitets crt hos Elkjøp


zaico

Anbefalte innlegg

kvalitetsskjerm du lissom, jeg har en 17" ibm fra en 733mhz p3 maskin. den takkler 100hz i 1024x769 glatt......, det er kvalitetsskjerm skal jeg si deg. men mye for pengene var den skjermen ja

Er veldig sikker på at denne philips skjermen har langt bedre bilde enn din gamle ibm skjerm.

nåHH, ingenting slår min gammle ibm, men hvem trenger bedre uans?, merker ikke no forskjell på bildekvalitet innen cru uans, ihvertfall fra 6 år siden og til nå

Ikke for å være kverulant, men 1024*768 er ikke den beste oppløsningen å arbeide i, og selvfølgelig kan du sette oppløsningen høyere, men da kan du jo ikke ha like god refresh rate i heller :wow: .

 

Men, om man trenger en ny skjerm og ikke vil bruke så mye penger, er dette helt klart en skjerm som det går ann å kjøpe.. Kunne faktisk vurdert den skjermen og hengt den opp på rommet, men venter heller til LCD blir ganske mye billigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
inside information.

 

Tror dere vil se fall i prisene på alle crt's jeg for nå skal det være prisfall på enkelte LCD modeller like etter påske :)

 

Bare vent til neste uke skal dere få se ;)

Tror du tar feil jeg, dvs jeg tviler sterkt på at et prisfall på LCD kan presse prisen på 17" CRT skjermer stort. Per dags dato er billigste LCD (15") hos komplett 3295kr. For at en pris på 599kr skal måtte presses enda mer så må prisen på LCDene slaktes (40-50% priskutt?). Et så stort prisfall er vel neppe trolig.

 

Videre Samsung 172V har vært solgt for 2995kr hos komplett. 4272kr må du ut med nå. Prisen på CRT skjermer har ikke fulgt denne utviklinga og CRT kjøp er derfor gunstigere enn før. Bare for å "tette igjen" gapet så må jo prisen ned heftig på LCD. Så nei, jeg har ingen tro på at CRT prisene blir presset nedover iløpet av de neste ukene.

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar
Er mulig at Øyvind ikke vil si noe kanskje? Kanskje han har fått info gjennom sine "kontakter" i selskapene. De ønsker jo at salget skal gå som normalt frem til prisene evt. settes ned... Dere kan vel vente og se

Ja jeg stoler skikkelig på info som kommer frem som en gammel barnekrangel, jeg vet noe ikke du vet asså... Da er det bedre å holde kjeft og ikke late som man vet syntes nå jeg... Ellers så er det jo bare å begynne å tippe da.... Jeg har hørt av en at prisene på mobiltelefoner kommer til å falle fremover, jada bare vent å se så skal du se hvem som har rett...OMG... :dontgetit:

jeg synes du virker litt aggressiv jeg...

 

at han tipser om at det snart blir billige lcd skjermer er ganske positivt synes nå jeg... :yes:

 

om du missliker det... så la vær å hør på tipset... la de som kanskje skulle akkurat til å kjøpe seg en lcd som hadde blitt 500kr billigere om en uke høre på tipsene... :thumbup:

Ikke aggressiv jeg nei, snill som et lam :D

 

Men jeg er drit lei bedrevitere som elsker å gi små hint om at de sitter med en direkte link inn til alt og alle. Når alt kommer til alt så vet de ikke så mye allikevel, de tipper for det meste...og akkurat det har jeg brent med på et par ganger tidligere her på forumet, så derfor er jeg litt skeptiskt til personer som kommer med slike ytringer. Ikke for noe annet... så gjenstår det å se om det blir prisras på LCD/CRT til uken...

 

Men som sagt kun mine meninger...

 

Fortsatt god 1. påskedag :yes:

Endret av fredde
Lenke til kommentar

saken er jo den at Øivind har sine kontakter som bare jeg og du kan drømme om.

At han får vite at det blir lavere pris på skjermer i neste uke er jo helt genialt, spes om han sier det til oss.

Hørt om å beskytte sin kilde? brukes veldig mye i media.. om han går ut å forteller til folk er hvem som sier det, hvilke skjermer det blir.. så er det ikke sikkert de gode kildene hannes blir så gode lengre..

Lenke til kommentar
1. Men jeg er drit lei bedrevitere som elsker å gi små hint om at de sitter med en direkte link inn til alt og alle.

 

 

 

 

 

2, Ikke for noe annet... så gjenstår det å se om det blir prisras på LCD/CRT til uken...

1. Ser du har vært på forumet en stund. Håper virkelig ikke at jeg fremstår som en bedreviter og en som skryter av mine kontakter.

For jeg har aldri gått ut å skrytt og har heller ingen grunn til det, og jeg er på ingen måte noen bedreviter.

 

Måtte bare få dette ned, da jeg oppfatter det som om du prøver å stemple mine utsagn som lite troverdige.

 

2. Jeg sa at enkelte modeller blir betraktelig satt ned i pris. Dette medfører at andre produsenter må gjøre det samme. Men som du sier, vi får vente å se....

 

 

Men jeg burde jo egentlig visst bedre enn å si fra om dette på forumet.

Å diskutere her er jo som å vinne "vi vil lekene". Du er en vinner men fortsatt tilbakestående.....

Lenke til kommentar

En kompis kjøpte en Phillips 22" crt på elkjøp.

 

Det var et langt mareritt...

 

 

Gode bilder i starten. Problemet kom etter 2-3 mnd, da begynte fargene på skjermen å "blafre", virket som det var dårlig kontakt inne i skjermen.

 

Han byttet denne skjermen og fikk ny. Samme skjedde igjen etter 3 mnd. Han ringte så til Phillips, de kom på døren med ny skjerm. Etter 3 mnd oppsto samme problemet med denne skjermen.

 

Han prøvde i alt 3 forskjellige skjermer, samme feil oppsto på dem alle. Var ikke noe med hans datamaskin, da skjermen ble prøvd på 2 andre med samme problem. Han fikk pengene tilbake fra ekjøp og kjøpte seg en Sony skjerm.. den har fungert strøkent siden.

 

Vil påstå at denne skjermserien hadde en produksjonssvakhet. Nå er dette en 22"... men jeg kommer iallfall aldri til å kjøpe phillips skjerm etter å ha vært vitne til dette.

Lenke til kommentar

Tror nesten jeg må slå til på dette tilbudet jeg uansett om lcd prisene faller eller ikke... Akkurat nå sitter jeg og bruker en gammel 20" blaupunkt tv som skjerm fordi monitoren min tok kvelden... ALT må nesten være bedre enn DEN! dessuten har jeg ikke så mye cash at det gjør noe. For alle som trenger billig skjerm så må dette være helt genialt. Eventuelt om de går inn på jmdata.no og kjøper en brukt skjerm. men brukt er brukt og der har man bare 3 mnd bruktgaranti. Hos elkjøp har man full retur-rett og 3(?) års garanti. Så for å prøve å legge hele diskusjonen død en gang for alle så sier jeg dette: DET ER BILLIG!

Endret av l_samu
Lenke til kommentar

Det virker nesten som om noen føler at de blir tvunget til å vurdere denne skjermen! :scared:

Hvis du synes at skjermen suger osv. plz gå videre da. Den var billig og det var alt.

Ingen som har påstått at den er seriøst bra osv. Men den har en ok oppløsning, og det finnes skjermer som er bedre, men ikke til 599 kroner.

 

btw, Elkjøp har ikke registrert doment www.elkjip.no. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...