Gå til innhold

Pek-og-klikk Adventure spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Noen som spilte The Dig? Husker jeg syns det var et ganske bra og av en eller annen grunn skummelt (var liten da jeg spilte det) spill. Sci-fi, pek og klikk. Tror det var fra LucasArts, men then again, hvilke av disse spillene var ikke det...

 

Sierra hadde vel og en del bra.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

- The Curse of Monkey Island (bilde av cover her)

- The Dig (bilde av coveret her)

- The Neverhood (bilde av cover her)

- Toonstruck (bilde av cover her)

- Full Throttle (bilde av cover her)

- Leisure Suit Larry: Love for Sail (bilde av cover)

 

Dette er vel de spilla jeg har spilt hele veien igjennom og hatt det mest moro med opp igjennom tidene. Den helt klare favoritten blandt disse favorittene, det er selvfølgelig The Curse of Monkey Island - mens alle de andre deler andre plassen - og Broken Sword får antagelig en 3dje plass.

 

Det som er synd med denne sjangeren er at den egentlig er så godt som død. Det siste spillet vi hadde i nyere tid (som jeg er klar over) var Runaway - A Road Adventure som var moderat artig, man fikk iallefall gode gamle flashbacks fra "gamle" dager med det spillet. Etter Curse of Monkey Island og LucasArts sin "herlige" overgang til 3D - så forfalt jo den serien til det uinteressante også. Jeg syns det er tåpelig jeg. Dette er vel den eneste spillsjangeren på jorden som ikke trenger grafiske finesser både her og der, denne typen spill blir beholdt bra ved å beholde gamle interface og gamle spillestiler.

 

If it ain't broke - why fix it?"

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

herlig å se hvordan en tråd kan avspore aldri så mye.

 

Men jeg må innrømme at det ikke kommer veldig klart frem i førsteposten hva det egentlig spørres om, men jeg kan fremheve poenget mitt:

 

"Er denne genren erklært død, eller utvikles det fortsatt nye spill som styres på denne "gammeldagse" måten?"

 

altså: finnes det spill av nyere dato i denne genren?

 

må si at syberia 1 og 2 var et kjækomment tilskudd til genren, men ellers har jeg sett heller lite til denne typen spill...

 

første posten er forøvrig over et år gammel, så skjønner ikke helt hvordan denne posten plutselig dukket opp igjen.

Lenke til kommentar

"Er denne genren erklært død, eller utvikles det fortsatt nye spill som styres på denne "gammeldagse" måten?"

 

altså: finnes det spill av nyere dato i denne genren?

Når det er snakk om nye spill av denne typen, kan du sjekke ut Runaway: a road adventure. Tror de fleste andre er nevnt såvid JEG vet.

 

Ikke helt sikker, men jeg mener å huske at det er et par adventure-titler av den gamle skole i produksjon en eller annen plass der ute i den vide verden.

Lenke til kommentar
Etter Curse of Monkey Island og LucasArts sin "herlige" overgang til 3D - så forfalt jo den serien til det uinteressante også. Jeg syns det er tåpelig jeg. Dette er vel den eneste spillsjangeren på jorden som ikke trenger grafiske finesser både her og der, denne typen spill blir beholdt bra ved å beholde gamle interface og gamle spillestiler.

HELT enig :cry:

 

Min favoritt i denne sjangeren er forsåvidt Toonstruck :w00t:

Lenke til kommentar
Etter Curse of Monkey Island og LucasArts sin "herlige" overgang til 3D - så forfalt jo den serien til det uinteressante også. Jeg syns det er tåpelig jeg. Dette er vel den eneste spillsjangeren på jorden som ikke trenger grafiske finesser både her og der, denne typen spill blir beholdt bra ved å beholde gamle interface og gamle spillestiler.

HELT enig :cry:

 

Min favoritt i denne sjangeren er forsåvidt Toonstruck :w00t:

Jeg ser meg ikke helt igjen her.... :dontgetit:

 

Jeg startet å spille Escape from Monkey Island, og synes det er et av de beste spillene lagd noen sinne (ved siden av Grim Fandango så klart)!'

 

Synes 3d'en ikke er noe minus! Er enig i at pekeren er et stort savn, ja, men er ikke enig i at MI forfalt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...