Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Google lanserer gratis e-post?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har også lest litt ulike kilder å er veldig usikker på om de mener alvor.

 

Her er hva p2pnet har å si om dette

OK - Microsoft kicked off the latest version of its Windows CE 5.0 today. But although Microsoft's never-ending fixes for its never-ending security problems are a joke, that's as far as it goes.

 

 

Google founders Larry Page and Sergey Brin, on the other hand, introduced the remarkable PigeonRank system for ranking web pages.

 

 

They reasoned that "low cost pigeon clusters (PCs) could be used to compute the relative value of web pages faster than human editors or machine-based algorithms. And while Google has dozens of engineers working to improve every aspect of our service on a daily basis, PigeonRank continues to provide the basis for all of our web search tools."

 

 

So back to the question:

 

- Can we believe GoogleMail, particularly when it says it includes 1,000 megabytes of storage so, "a typical user won't ever have to worry about deleting mail. Everything just gets archived so it can be found again if needed"?

 

 

Apparently so.

 

 

"As part of Google's mission to organize the world's information and make it universally accessible and useful, we're testing an email service called Gmail," says Google on its services page here.

 

 

"Gmail is a free, search-based webmail service that includes 1,000 megabytes (1 gigabyte) of storage. The backbone of Gmail is a powerful Google search engine that quickly recalls any message an account owner has ever sent or received. That means there's no need to file messages in order to find them again.

 

 

"When Gmail displays an email, it automatically shows all the replies to that email as well, so users can view a message in the context of a conversation. There are no pop-ups or banner ads in Gmail, which places relevant text ads and links to related web pages adjacent to email messages."

 

Lead us to it : )

Endret av jokki
Lenke til kommentar
Tja, jeg hadde iallefal sendt en mail til den epostkontoen jeg hadde hos Google og fylt den opp med "tomme, blanke filer som ikke inneholder noenting" eller noe og delt ut linken til alle jeg kjente!

*host* AOL *host*

 

Dette har skjedd, de presterte noe liknende i 93 (er ikke helt sikker på årstall helt nøyaktig) ved å gi 40 Gb til hver konto. Poff.

Lenke til kommentar

Det er da nok av leverandører som tilbyr "ubegrenset plass" i form av "nok for de aller fleste", uten at man skal behøve å få reklame basert på ord i mailen.

 

Hotmail er ikke blant dem, det skal ikke mange mailene til før maset begynner om at jeg må slette for at de skal bli plass til nye.

Lenke til kommentar

Gmail er ikke en April-spøk.

 

Og når det gjelder 1 GB.. Hvorfor ikke? Har selv 400MB i "boksen"... Og da er det ingen filer som er større enn 5 MB. De fleste filene er under 1 MB. Det spørs helt hvordan man bruker mail. Dersom man ser på mailkontoen som en midlertidig lagringsplass for data og ikke som et kortvarig postoppbevaringssted er ikke 1GB for mye.

 

Og Google trenger ikke tilby 1 GB i morgen men mer i rettningen 100MB i dag i gjennomsnitt pr. person og mer etterhvert. Så de trenger ikke kjøpe inn 1GB * Ant. brukere. Dersom de beregner kostnader på $5 pr. GB (inkludert kostnader for netttilgang) så er det mulig å tjene penger på det.

SÅ de overselger kraftig i begynnelsen og kjøper inn mer plass etter hvert. Prisen på lagring faller også over tid.

 

Personlig så vil jeg ikke ha en slik konto ettersom jeg ikke vil ha den reklamen og heller ikke ønsker at Google skal scanne mailen min for å tilby bedre reklame.

 

Det jeg er mest forbannet over er at jeg ikke tenkte på det først. Ikke fordi at jeg hadde hatt muligheten til å lansere noe slikt, mer at jeg burde ha sett at noe slikt kom til å komme.

Lenke til kommentar

Altså, md 1GB kommer dette her til å bli utnyttet GROVT på den måten som jeg nevnte ovenfor. Hvis de skal hindre dette med å sette en utrolig lav downloadshastighet så vil så absolutt ingen folk engang gidde bruke Google. Ingen *trenger* 1GB mailplass og ingen kommer derfor bytte til Google fra hva enn de hadde før. Selv om jeg altså ser frem til en ny lagringsplass for data :)

Lenke til kommentar

Så det var sant, det var stilig! Gleder meg til å se hvordan det vil faktisk fungere, noen som har prøvd, hvor lenge skal beta testingen fortsette?

 

Forresten, var det ikke TV2 Nettavisen som skrev at det var en aprilsnarr, jaja så feil kan man ta!

 

Fra nettavisen sin oversikt over Aprilspøker, hehe, legg merke til at de mener at Digi og ITavisen har "gått på limpinnen"

 

1 Gigabyte gratis Google-mail

Google melder at de nå setter i gang betatestingen av sin nyeste tjeneste: gratis e-post med 1 Gigabyte lagringsplass til hver bruker.

 

Søketjenesten er kjent for sine utspekulerte aprilspøker, og her hjemme har både Digi og ITavisen gått på limpinnen.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Tja, jeg hadde iallefal sendt en mail til den epostkontoen jeg hadde hos Google og fylt den opp med "tomme, blanke filer som ikke inneholder noenting" eller noe og delt ut linken til alle jeg kjente!

*host* AOL *host*

 

Dette har skjedd, de presterte noe liknende i 93 (er ikke helt sikker på årstall helt nøyaktig) ved å gi 40 Gb til hver konto. Poff.

40gb i '93 hadde vel en verdi på 15000kr, sikker på ikke 40mb?

Lenke til kommentar
Tja, jeg hadde iallefal sendt en mail til den epostkontoen jeg hadde hos Google og fylt den opp med "tomme, blanke filer som ikke inneholder noenting" eller noe og delt ut linken til alle jeg kjente!

*host* AOL *host*

 

Dette har skjedd, de presterte noe liknende i 93 (er ikke helt sikker på årstall helt nøyaktig) ved å gi 40 Gb til hver konto. Poff.

40gb i '93 hadde vel en verdi på 15000kr, sikker på ikke 40mb?

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...