Sagacious Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Skulle ha prøvd å fått DHCPen til å gi meg 2 IPadr. Vet at DHCP serven registrerer MAC adr til mitt nettverkskort når den gir meg en adr, men er det likevell en luremåte å gjøre det på? win2k er opperativsystemet foresten. Njaal
jocke Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Du kan ikke få 2 ip-adresser på ett nettverkskort. Ikke noe mer å gjøre med det. Du kan jo installere et nettverkskort til da, men skjønner ikke vitsen... hva skal du med det?
Carnifex Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 ' date='31/03/2004 : 21:12'] Skulle ha prøvd å fått DHCPen til å gi meg 2 IPadr. Vet at DHCP serven registrerer MAC adr til mitt nettverkskort når den gir meg en adr, men er det likevell en luremåte å gjøre det på? win2k er opperativsystemet foresten. Njaal Såvidt jeg vet er du nødt til å sette statiske adresser for å ha flere ip´er på ett kort.. tror nok ikke dette går med dhcp.
Toddy Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Klarte å få to ipadresser på mitt nettverkskort ved å bruke Microsoft Vitual Pc og emulere ett nyy opprativsystem.
Spirograf Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Du kan sette 2 IP adresser på ett kort i Windows XP, men de havner nødvendigvis på samme subnet da (som i Virtual PC). Adresse nummer 2 må settes statisk i XP.
magnarl Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Du kan ikke få 2 ip-adresser på ett nettverkskort. Ikke noe mer å gjøre med det. Du kan jo installere et nettverkskort til da, men skjønner ikke vitsen... hva skal du med det? Erhm, jo. I f.eks linux kan du sette så mange statiske ip adresser du vil på ett nettverkskort ved hjelp av IP aliasing... Veldig merkelig om det ikke skulle være mulig i windows også på en eller annen måte Flere ip`er utdelt via DHCP vet jeg ikke dog..
Carnifex Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Du kan ikke få 2 ip-adresser på ett nettverkskort. Ikke noe mer å gjøre med det. Du kan jo installere et nettverkskort til da, men skjønner ikke vitsen... hva skal du med det? Erhm, jo. I f.eks linux kan du sette så mange statiske ip adresser du vil på ett nettverkskort ved hjelp av IP aliasing... Veldig merkelig om det ikke skulle være mulig i windows også på en eller annen måte Flere ip`er utdelt via DHCP vet jeg ikke dog.. Nei det er det som er problemet. Å sette flere statiske adresser i tillegg til en fra dhcp er ikke noe problem. Problemet hans er vel at han vil ha 2 adresser fra dhcp og det er såvidt meg bekjent ikke mulig.
jocke Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Wow. I dag lærte jeg noe nytt Hvordan sette 2, eller fler, ip-adresser i windows (xp): 1. Høyreklikk på "Mine Nettverkssteder", velg "Egenskaper" 2. Du får opp dette vinduet 3. Høyreklikk på "Lokal Tilkobling", og velg "Egenskaper". 4. Velg "Internett-protokoll (TCP/IP)", og velg "egenskaper" 5. Du får opp dette vinduet 6. Velg "Avansert". Du får da opp dette vinduet: 7. Trykk på "Legg til" under seksjonen "IP-adresser". Så skriver du inn en ip du vil ha, samt nettverksmaske. Utrolig nok kan du legge til så mange ip-adresser du bare makter. Snål for windows å være 8. Trykk "OK" tre ganger, så skal alle ip-adressene være lagret.
Spirograf Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Det samme kan man gjøre i Windows 2000, men det må settes statisk...
jocke Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Det jeg viste der var statisk. Les posten din (og den du svarer på) før du poster neste gang
Spirograf Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Det jeg viste der var statisk. Les posten din (og den du svarer på) før du poster neste gang Joda, tar den. Til mitt forsvar vil jeg si at jeg sitter med modem, og som vi alle vet er ikke modem spesielt glad i bilder...
jocke Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Det jeg viste der var statisk. Les posten din (og den du svarer på) før du poster neste gang Joda, tar den. Til mitt forsvar vil jeg si at jeg sitter med modem, og som vi alle vet er ikke modem spesielt glad i bilder... Du er tilgitt
joebush Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Oi! Men kunne ikke du bare sagt det? hehe Vi trenger ikke alt med teskje her
jocke Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Sa jeg det ikke da? Og hvis noen mindre erfarne skulle komme forbi denne posten, så skjønner de bedre. Et bilde taler mer enn 1000ord.
joka Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 det er fullt mulig å få 2 eller flere ip-adr fra dhcp.. du må sette imm flere mac-adr på kortet, det kan gjøres på de fleste nettverkskort, egenskaper og konfigurer... skriv inn hva som helst av mac-adr.men det blir "soft" mac... en skikkelig router / firewall kommer du ikke gjennom... (OSI layer) Johnny
Sagacious Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 Du kan ikke få 2 ip-adresser på ett nettverkskort. Ikke noe mer å gjøre med det. Du kan jo installere et nettverkskort til da, men skjønner ikke vitsen... hva skal du med det? Grunnen er at vi har båndredde begrensning på IP, hvis jeg har 2IPer kan jeg laste mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå