Gå til innhold

Billig pc på PRIX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lattis, dummeste jeg har sett på lenge. Kraftigere overprisning skal du lete lenge etter...

Satte faktisk opp et lignende tilbud selv hos PSdata, og da kom jeg ut på ca 2000 mere....så om prisen er så latterlig vet jeg nå ikke helt, men at Prix skal begynne å selge pc-er er latterlig......

Kan tenke meg at kassadama på 60 åt kan svare på de spørsmålene du stiller.... :scared: not!!!

Lenke til kommentar

Det dere klager på er altså at det er Prix som selger denne PCen. Det spiller ingen rolle hvem som selger den, når reklamasjoner går til leverandøren.

 

For å stille spørsmålet på en annen måte: Komplett hadde solgt denne PCen. Den koster da 2000 kroner mindre enn delene kjøpt løst. Medion tar seg av reklamasjoner.

 

Hva er forskjellen for dere? 2000 kroner, og ikke noe annet.

 

Eneste ulempen er at man ikke kan bytte ut komponenter, men de som er valgt passer utmerket for en vanlig bruker (unntatt vifta står det). Andelen PCer som som blir solgt i deler er nok mye mindre enn dere tror. For resten er dette et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Lattis, dummeste jeg har sett på lenge. Kraftigere overprisning skal du lete lenge etter...

Eh... Spøker du eller? En xp3000+ med 200 gb hd, 9600 xt og 8 x dvd brenner er vel ikke så dyrt til under 8000? Mulig at det går an å finne men å kalle dette kraftig overprising er tullprat..

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Uten å slenge meg med i prsdiskusjonene synes jeg det er et helt greit prinsipp at man kan stikke ned på prix og kjøpe inn en ok liten bimaskin - eller en førstegansmaskin. Jo enklere det blir jo flere etternølere (det finnes fortsatt en del av de) tør kaste seg ut i dette.

Lenke til kommentar

Kjekt dersom PC'en ryker lørdag kl. 16.00 midt i "FarCry", løp på Prix og kjøp en ny :thumbs:

 

Man bør se på hva man betaler og hva man får. Hvem som selger er vel uvesentlig, dersom det er et seriøst firma som tar seg av support og reklamasjon. Virker ikke som noe dårlig tilbud dette. Har jo oppgraderingsmuligheter også, i motsetning til en del andre ferdig PC'er.

 

Jeg ville savne S-ATA, og aller mest det å bygge den selv. Å få en PC i deler, og montere selv er rene "juleaften".

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Hehe.....ja ikke sant, men jeg må nå si at jeg aldri hadde handlet en pc på PRIX.... samma hvor billig og bra den var....

Og spør du meg så er dette med på å ødelegge en del arbeidsplasser her i landet, for jeg trur ikke det er så mange webbutikker som kan hamle opp med dette, ergo mindre å gjøre for webbutikkenen - må si opp folk.

 

Nei hold dere til det dere kan, selg mat spør du meg og la de som kan det ta seg av databiten.....

 

Men kreativt forslag var det nå da.

Lenke til kommentar
Lattis, dummeste jeg har sett på lenge. Kraftigere overprisning skal du lete lenge etter...

Synes det var en ganske så bra pris jeg.

 

Medion er jo kjempestore i flere land i Europa så noen kvalitetsproblemer utover 'normalen' (alle kan være uheldige) er det neppe.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Lattis, dummeste jeg har sett på lenge. Kraftigere overprisning skal du lete lenge etter...

Synes det var en ganske så bra pris jeg.

 

Medion er jo kjempestore i flere land i Europa så noen kvalitetsproblemer utover 'normalen' (alle kan være uheldige) er det neppe.

Kan ikke akkurat kalle medion for en kvalitets maskin, kvalitets inntrykket på maskinene er som kvalitets inntrykket på en kaffetrakter til 99,-

 

Kabinett er stygt og søppel

PSU er søppel

Mus og tastatur er søppel

 

Men det viktigste, selve komponentene er jo av grei kvalitet. Men ser du en medion ved siden av en HP pc så skjønner du hvorfor maskina fra HP er en 1000-lapp dyrere.

Lenke til kommentar
Kabinett er stygt og søppel

PSU er søppel

Mus og tastatur er søppel

Synes kabinettet så mye bedre ut enn de aller fleste billig-PC-pakker jeg har sett.

 

Sjekk bildet i artikkelen (viser øverste halvdel av kabinettet) så ser du hva du uttaler deg om ihvertfall.

 

Mus og tastatur i billigpakker er bestandig 'søppel' rett og slett fordi de fleste ikke vil gi 500 kroner ekstra for en pakke bare fordi den har bedre tastatur/mus enn en annen pakke. Vi som bruker PCen masse kjøper uansett mus/tastatur tilpasset akkurat vårt behov.

 

Edit: Ser ut som om det er denne kabinettutgaven de skal bruke hos Prix - ser da ikke så verst ut den (igjen sammenlignet med rimelige ferdigpakker...): Medion

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Kabinett er stygt og søppel

PSU er søppel

Mus og tastatur er søppel

Synes kabinettet så mye bedre ut enn de aller fleste billig-PC-pakker jeg har sett.

 

Sjekk bildet i artikkelen (viser øverste halvdel av kabinettet) så ser du hva du uttaler deg om ihvertfall.

 

Mus og tastatur i billigpakker er bestandig 'søppel' rett og slett fordi de fleste ikke vil gi 500 kroner ekstra for en pakke bare fordi den har bedre tastatur/mus enn en annen pakke. Vi som bruker PCen masse kjøper uansett mus/tastatur tilpasset akkurat vårt behov.

 

Edit: Ser ut som om det er denne kabinettutgaven de skal bruke hos Prix - ser da ikke så verst ut den (igjen sammenlignet med rimelige ferdigpakker...): Medion

Hvordan kabinettet ser ut har ingenting å si i forhold til kvaliteten på det, har selv solgt en god del medion maskiner og har enda tilgode å se kvalitet i periferutstyret.

 

edit: mulig kabinettet ser litt okey ut på bildet, men det gjør Christina Aguilera også :p

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Hvordan kabinettet ser ut har ingenting å si i forhold til kvaliteten på det, har selv solgt en god del medion maskiner og har enda tilgode å se kvalitet i periferutstyret.

Var det ikke du som skrev at kabinettet var stygt da?

 

Ikke at det har noe å si for hvordan det ser ut nei... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...