Gå til innhold

Minneproblem!


Ildflue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Funker det bare med PC2100 RAM til en pc med 266mhz FSB???? desperat :wallbash:

Jeg er ingen ekspert på dette, men såvidt jeg vet er det ingenting i veien for å kjøre minne med høyere hastighet. Mulig jeg tar feil men ettersom jeg har forstått er det eneste som skjer at flaskehalsen vil være den tregeste komponenten. CPU, FSB eller RAM MHz. F.eks vil 333 mhz minne på ett 266 mhz hovedkort gå senere?

 

Men som sagt.. ingen ekspert. Kanskje bedre å vente på noen som er guruer på dette.. :p

Lenke til kommentar

Jeg tør påstå at du kan kjøre så høy ram som hk tåler men fsb, cpu vil da bremse ned. Den reelle hastigheten vil være lik den minste hastigheten. Har du cpu og da fsb på feks 167Mhz og ram på 200Mhz, vil den reelle hastigheten ligge på 167.... Men nå har du mulighet til å klokke cpu'en opp til 200 Mhz :)

 

BTW: Ram tåler oftest høyere hastigheter enn det de er garantert til å funke på...

Endret av w3p
Lenke til kommentar
sry meg, men er ikke PC2100 133MHz ?

 

Nei jeg tror det er slik

PC 3500=433mhz

PC 3200=400mhz

PC 2700=333mhz

PC 2100=266mhz

 

noe sånt ja...... :yes:

Begge deler er riktig :yes:

 

PC2100 ram kjører egentlig på 133Mhz, men siden det er DDR (double data rate), blir den effektive hastigheten 266Mhz.

 

Les denne: http://www.hardware.no/guider/ram/index.html

 

 

"Takk men jeg må være helt sikker???"

 

Du har sikkert skjønt det nå, men ja det går helt fint å bruke raskere minne enn hovedkortet ditt er laget for.

Lenke til kommentar

tok bare ett eksempel da jeg ikke husker bus hastighetene på de forskjellige pc-kodene... Hakke noe å si å kjøre for rask ram, men forsinkelsen i rammen er litt viktig å ha lav hvis du han amd oppsett..

heller ikke så veldig lurt å kjøre forskjellig forsinkelse på to forskjellig ram på samme hk hvis du har tenkt til det. en liten digresjon..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...