Gå til innhold

Vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men det jeg tenker på er at siden jeg skal kjøle såpass mange (og VARME) komponenter, om jeg burde ha en eller to radiatorer...? Hvor kraftig pumpe? Skal systemet splittes eller skal vannstrømmen gå gjennom alle komponentene før radiatoren? Hva blir ca prisen på et system som klarer å kjøle disse komponentene på en bra måte?

 

EDIT: Skriveleif

Endret av Vodkakick
Lenke til kommentar
Vil ikke si at det er nødvendig med vannkjøling på harddiskene dine, så et WaterChill komplett sett ville nok passet fint for deg. De er enkle og greie og funker kjempebra.

 

Du kan jo kjøpe noen blokker til hd'ene i tillegg om du trenger det...

Er det et bra sett eller ett "ok" sett? Er f.eks pumpa sterk nok til å utvide til å kjøle diskene i tillegg... Og kjøler radiatoren ned tilstrekkelig for alle komponentene?

 

Vet du forresten hvor varm en Raptor disk blir... den har nok ikke vondt av kjøling i hvert fall...

Lenke til kommentar
her ble det jo mye hjelp å få...

Såså, dempe sarkasmen litt nå! :mad: Det er ikke alltid at folk sitter parat for å svare på akkurat _ditt_ innlegg skjønner du.

 

Waterchill er et helt ok sett, som vil dekke de flestes behov.

 

Men skal du absolutt kjøle "rubbel&bit" i maskinen din, så ville jeg nok heller valgt å plukke løse komponenter fra øverste hylle. Problemet er bare at det er fort gjort å snuble, om du ikke passer på......

Lenke til kommentar
Hva med å lage blokkene selv? pumpe, radiator, slanger og nipler får du helt ned i 1000,-

 

Hvis man først skal lage en del i systemet, så er det vel nesten like greit å lage radioren.

Men det er bare min mening.

Det er ganske vanskelig å lage ein velfungerande radiator fra scratch.

 

Du kan jo alltids bruke radiator eller varmeregister fra ein bil, men det blir ofte litt stort. (og stygt)

Lenke til kommentar
Håper det var svært ironisk, du skjønte vel at WC er kort for WaterChill?

Tror ikke de eldre WC blokkene er bedre en MIST blokken, heller tvert imot.

Skal sies at jeg har kunn sett på testen på OK.no, og dette er da gamle blokkene, ikke antartica blokken.

Antartica blokken er nok bedre en MIST blokken.

 

Edit: Quotet feil, og er ikke sikker på kordan eg retter på det :blush:

Endret av Cloud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...