Gå til innhold

Krigsfilmer


above

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøpte All Quiet On Western Front (1979) på post huset i går faktisk den var helt ok men ikke verdens beste

Nå er det en stund siden jeg så Quiet on the west front, men jeg husker jeg ble skikkelig skuffet. Jeg synes faktisk det minnet om en B-film.

Er en "tv-film" så kan vel ikke forvente deg all verden. Men slutten er så absolutt god.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
"Stallingrad" er en meget bra krigsfilm, men den er tysk. For alle dere som er lei av heltemodige amerikanere, her er en litt annen krigsfilm. Absolutt verdt å få med seg, filmen er sett i tyskernes perspektiv, ganske interessant. :thumbup:

Utvilsomt, STALINGRAD stiller i samme klasse som Das Boot.

Meget bra film!!

Lenke til kommentar

Var det den som vant en Oscar, som Scott nektet å motta? Har hørt at den er genial!

 

ontopic: jeg så full metal jacket igår, og den var genial!

What is your major malfunction?!?!
Den anbefaler jeg til alle, den første timen tar helt av! Den neste timen er helt OK, men ikke noe spesielt...

George Scott står i begynnelsen av filmen foran det svære amerikanske flagget og taler i flere minutter. Dette må være et av filmhistoriens aller beste scener og setter standarden for resten av filmen. Tror nok denne scenen var en avgjørende faktor for Oscarprisen.

Full Metal Jacket er en kongefilm, faktisk to filmer i ett. Enig i at rekruttskoledelen var best, men synes også Vietnamdelen var bra.

En av de bedre Vietnam filmene.

Lenke til kommentar

Noen som husker navnet på en annen krigsfilm. Den handler om en liten gjeng amerikanske soldater som skal holde ett slott. De kommer i kontakt med tyskerene og en natt har de snøballkrig med dem. Den het vel ett eller annet med måneskinn eller noe sånt. Ihvertfall en god film!!

Lenke til kommentar
Noen som husker navnet på en annen krigsfilm. Den handler om en liten gjeng amerikanske soldater som skal holde ett slott. De kommer i kontakt med tyskerene og en natt har de snøballkrig med dem. Den het vel ett eller annet med måneskinn eller noe sånt. Ihvertfall en god film!!

Ja, den har jeg oxo sett! Men jeg husker ikke hva den het..... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Noen som husker navnet på en annen krigsfilm. Den handler om en liten gjeng amerikanske soldater som skal holde ett slott. De kommer i kontakt med tyskerene og en natt har de snøballkrig med dem. Den het vel ett eller annet med måneskinn eller noe sånt. Ihvertfall en god film!!

"A midnight clear" har sett den etpar ganger, er bra den ja :yes:

Lenke til kommentar
Noen som husker navnet på en annen krigsfilm. Den handler om en liten gjeng amerikanske soldater som skal holde ett slott. De kommer i kontakt med tyskerene og en natt har de snøballkrig med dem. Den het vel ett eller annet med måneskinn eller noe sånt. Ihvertfall en god film!!

"A midnight clear" har sett den etpar ganger, er bra den ja :yes:

Jeg synes denne filmen bar preg av en billigproduksjon.

Så filmen for noen år siden og husker at jeg synes den var kjedelig, selv om det er et par bra skuespillere, Ethan Hawke og Gary Sinise.

Lenke til kommentar
"Stallingrad" er en meget bra krigsfilm, men den er tysk. For alle dere som er lei av heltemodige amerikanere, her er en litt annen krigsfilm. Absolutt verdt å få med seg, filmen er sett i tyskernes perspektiv, ganske interessant. :thumbup:

Utvilsomt, STALINGRAD stiller i samme klasse som Das Boot.

Meget bra film!!

Samme klasse som Das Boot!?

Da er den virkelig klasse, for det er en av de bedre

Men er den så bra da, ville tro den var mer kjent i så fall :hmm:

Mener flere Stalingrad er i samme klasse med Das Boot?

 

-----------------------------------------------------

En av mine favoritt-"krigsfilmer" er:

 

PACK UP YOUR TROUBLES

lh25.jpg

 

:green:

Lenke til kommentar
"Stallingrad" er en meget bra krigsfilm, men den er tysk. For alle dere som er lei av heltemodige amerikanere, her er en litt annen krigsfilm. Absolutt verdt å få med seg, filmen er sett i tyskernes perspektiv, ganske interessant. :thumbup:

Utvilsomt, STALINGRAD stiller i samme klasse som Das Boot.

Meget bra film!!

Samme klasse som Das Boot!?

Da er den virkelig klasse, for det er en av de bedre

Men er den så bra da, ville tro den var mer kjent i så fall :hmm:

Mener flere Stalingrad er i samme klasse med Das Boot?

 

Kjent og kjent fru blom, den behøver ikke være ukjent på grunn av at ikke du har hørt om den!

Tror ikke Stalingrad ble overøst med filmpriser, men jeg husker den fikk gode kritikker når den kom ut.

 

Anbefaler deg å se filmen og vurdere det selv.

Lenke til kommentar
"Stallingrad" er en meget bra krigsfilm, men den er tysk. For alle dere som er lei av heltemodige amerikanere, her er en litt annen krigsfilm. Absolutt verdt å få med seg, filmen er sett i tyskernes perspektiv, ganske interessant. :thumbup:

Utvilsomt, STALINGRAD stiller i samme klasse som Das Boot.

Meget bra film!!

Samme klasse som Das Boot!?

Da er den virkelig klasse, for det er en av de bedre

Men er den så bra da, ville tro den var mer kjent i så fall :hmm:

Mener flere Stalingrad er i samme klasse med Das Boot?

 

:green:

Kan også bekrefte at den er meget god. Vil også anbefale Talvisola (Winter War). I mine øyne så er denne til og med bedre. Finsk film som omhandler slakten i vinterkrigen 39/40. Ingen heltefigurer på samme måte som i Das Boot og Stalingrad.

 

Største grunnen til at du ikke har hørt om den er vel fordi vi i den vestlige delen av europa er overeksponert av amerikanske (krigs)filmer og ikke helt veit om alle de utrolig gode filma som er lagd. Ikke at jeg har så grusomt mye peil, men har nå sett en del filmer fra øst-europa og det kommer faktisk veldig mye bra fra den kanten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...