Gå til innhold

Krigsfilmer


above

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det må jeg si meg enig i, ingen helter i Das Boot, bare vanlige mennesker som oss, som er satt i en særdeles uheldig situasjon. Vel, de er soldater vel å merke (ubåtmannskap er også soldater).

Kapteinen er vel på en måte helt i Das Boot. Det er en sånn Clint Eastwood-aktig cool type som alle respekterer liksom

 

 

Tror "The longest day" skal være ganske bra. Har kjøpt 2 disc collectors edition, men ikke sett den ennå. Handler om invasjonen i 1944.

 

Den er bra. Eneste minus, at de ikke lagde så realistiske scener på den tiden som feks i saving Private Ryan, som jeg synes er den beste og mest realistiske skildringen av hvordan det nok var å gå i land på noen av strendene der jeg har sett.

 

 

Ps.(update 13.6) Ser det skal gå en episode av "krigens brorskap" på Nrk 2 i kveld, som heter "D-dagen".

Endret av groenn
Lenke til kommentar

anbefaler Black Hawk Down.

 

2 disc..

 

har hele 3 komentator spor.

 

en med r. scot og J. bruckheimer for de som liker å høre om hvordan en film lages..

 

og en med forfateren av boka BHD og manus forfateren av filmen

 

og til slutt en med komentator spor av veteranerene fra den virklige hendelsen

 

der får man mye info

 

pluss disc 2 er full av extra godbiter

Lenke til kommentar

Ikke typisk Amerikansk film heller. Ameriknerne vinner ikke.... og de lider store tap ;)

 

Samme type film er We where soldiers men den er egentligt ganske kjip! bare masse folk i skogen som skyter på hverandre. ingen taktikk ingen ting... kjedeligt... og med hu dama som går rundt og leverer: Mannen din er død,synd. til alle vennindene i halve filmen :thumbdown:

Endret av mad2003
Lenke til kommentar
Hmmm, det er no meir typisk amrikansk action dei filmane der... Underholdandes blytømming dog... Skal du sjå god amerikansk krigsfilm så ser du, The longest day og The thin red line. Band of brothers serien er og meget bra :thumbup:

scott er jo britisk

samt 90% av skuespillerne.

 

men jeg kjønner hva du mener med amerikansk. selv om jeg ikke syns den er å amerikansk.

 

We where soldiers er mer en typsik amerikansk film

Lenke til kommentar
scott er jo britisk

samt 90% av skuespillerne.

 

men jeg kjønner hva du mener med amerikansk. selv om jeg ikke syns den er å amerikansk.

 

We where soldiers er mer en typsik amerikansk film

Oki, fikk ikkje intrykk avdet :) Den er gjennomført amerikansk... Syntes den var god underhaldning, men i innhald så er dei to filmane like.. Bare to forskjellige settinger. Handlingen er den samme: BLY! tonnevis med bly.. ;)

 

MEn min favoritt er nok Das boot :)

Viss me holder oss britisk. Så liker eg All quiet from the western front. -79

 

Boka er best då og Tysk. Skrevet Tidlig på '20 tallet.

Lenke til kommentar

FMJ, Apocalypse now, Platoon, Dead Presidents, Saving Private Ryan og The Deer Hunter.

 

I tillegg må jeg nevne: The thin red line og Enemy at the gates. Sistnevnte fortjener faktisk mer enn den har fått i diverse anmeldelser.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Så nettopp  Tora! Tora! Tora!

 

Meget bra film om Pearl harbour angrepet, mye bedre enn "Pearl harbour". Selv om den er såpass gammel som 1970, er den imponerende bra og realistisk laget

Second that , har den på dvd. Ein god Japansk/Amerikansk sampoduksjon.

Selv mener jeg Pearl Harbour var noe dritt, da. Det som skulle ha vært en krigsfilm ble en kjærligetsfortelling med litt bomber og fly innimellom :(

Jeg får vel sjekke ut Tora! x 3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...