Gå til innhold

Krigsfilmer


above

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GreyFox Skrevet 01/07/2004 : 00:17

  Anbefaler stanley Kubrick's Full Metal Jacket

 

Virkelig en kvalitets film, helt der oppe med Apocalypse Now! og Saving Private Ryan. 

 

vil nesten si at den er bedre SPR er jo ganske kjedelig men nå liker ikke eg tom hanks noe særlig og apocalypse now er litt lang dratt.

 

 

men eg likte Band og Brothers ganske godt

Lenke til kommentar
GreyFox Skrevet 01/07/2004 : 00:17

  Anbefaler stanley Kubrick's Full Metal Jacket

 

Virkelig en kvalitets film, helt der oppe med Apocalypse Now! og Saving Private Ryan. 

 

vil nesten si at den er bedre SPR er jo ganske kjedelig men nå liker ikke eg tom hanks noe særlig og apocalypse now er litt lang dratt.

 

 

men eg likte Band og Brothers ganske godt

Band of brothers er bra, ja.

 

tror jeg leste en plas at Spielberg og Hanks skal lage en slags oppfølger til Band of brothers, som utspiller seg i Pearl harbor, og i stillehavs øyene generelt under 2.verdenskrig.

Kan bli bra :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

alle som er intreseret av moderne krigføring bør kjøpe BHD 2 disc edition, men hele 3 komentator spor,

 

1, med scot

2, med forfateren av boka, da får de vite masse om somalia.

3. med veteranene som var der, her får man vite akurat hva som skjedde.

 

jeg har sikkert vent dette før i tråden, men det kan ikke nevnes for mye

Lenke til kommentar

De beste krigsfilmene jeg har sett syns jeg er:

 

1. Bravo Two Zero :love:

Krig på nært hold i en patruljes øyne. Uten tvil den beste krigsfilm i mine øyne. Mimre :love:

 

2. Full Metal Jacket

Psykisk press og stress er bra :yes:

 

3. Tears Of The Sun

Mange fine detaljer og korrekte vendinger, men B. Willis trekker for mye ned :no:

Lenke til kommentar
Apocalypse Now den beste krigsfilmen. The Deer Hunter, The Thin Red Line og Full Metal Jacket er dog ikke langt bak. ;)

Veldig enig.

 

Apocalypse Now - er strålende. Marlon Brando viser nok engang at han var blant de beste skuespillere gjennom tidene.

 

The Deer Hunter - et mesterverk av en film. Og kanskje Christopher Walkens beste skuespiller prestasjon. Robert De Niro skaper som vanlig en flott kjemi mellom seg selv og Walken.

 

Thin Red Line - er også en meget bra film.

 

Full Metal Jacket - Er både morsom, trist og interessant.

 

Men må også legge til Platoon. Utrolig gripende, og stiller seg litt objektiv til krigen. Den viser ikke bare hvor grusome vietnameserene er, og hvor fantastiske amereikanerene er i alt de gjør, men gir et innblikk i hvordan vietnameserene opplevde hendelsen.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar
willis som NAVY SEAL er drit kult, det som trekker ned er at noen av senene var litt rare.

Vet ikke hvilke scener du tenker på, men jeg syns det bare ble dumt på slutten da han kommer halvveis død og sier noe sånn som at "The doc need some...". Litt for wannabe rambo liksom..

 

Igjennom filmen så har han jo et ansiktsutrykk som forteller mye, men det ødelegger litt når han som er leder for gruppa gjør så mange "feil". Feks i opprullingen patruljen har da de blir angrepet. I siste liten kommer han på hvilken vei det var han skulle snu seg rundt. Jeg syns det lyste allt for mye menig-takter av han i flere scener, men resten av teamet syns jeg gjør en god jobb.

 

Edit: En ting jeg holdt på å glemme var jo når han snakker i sambandet. Han trykker jo ikke inn "klinka" når han snakker :!: . :thumbdown:

Endret av Huscht
Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på det interne sambandet de har nei, men det ut til KO. De har jo en sende-knapp (klinke) på det interne sambandet også og den er de flinke til å bruke slik det skal brukes.

 

Han bruker jo det sambandet ut til KO som han skal, men "glemmer" å bruke sendeknappen. :roll:

Lenke til kommentar

ja ja, de er skuespillere ikke soldater, men fra hva jeg har sett på ekstramatrialet så ble de trent ganske bra,

 

liker realistsike film som BHD, we were soldieres, TOTS

 

men det jeg stusset mest på i den filmen er i en sene der man ser at SEAL teamet og Soldatene bare er 20 meter fra verandre men ingem av SEAL folka ser ut til å bli truffet, fra det holde skulle egentlig alle blitt skutt den ganske fort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...