Gå til innhold

Er menn bedre sjåfører enn kvinner?


allyse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel jeg tror kvinner gjenomsnittlig er litt dårligere enn menn når det kommer til å håndtere bilen. Dett gjelder kanskje mest for uerfarne sjåfører.

 

Men gutter har en tendens til å kjøre mye mer uforsvarlig.

 

Det er en grunn til at det er billigere å forsikre en bil på en 18 år gammel kvinne enn en 18 år gammel mann.

Lenke til kommentar

Risikoen om jeg forstod denne rapporten er slik at under 23 så er det gutta som har størst risiko for ulykker. Over 23 så er det kvinner som har større risiko, fordi menn kjører mer og mer agressivt uten at det fører til mer ulykker, dette har med erfaring å gjøre. Dette er ren statestikk, altså finnes en del unntak, det finnes kvinner som kjører som men og omvendt.

 

Jeg personlig tror dette har noe med at menn håndterer stress mye bedre enn kvinner når de må ta en besluttning fort som ******. Det er en grunn til at det er flest mannlige piloter og flygeledere, i de yrker finnes det ikke stress, stresser man har man ingenting der å gjøre.

 

Alt dette er relativt for det finne som sagt unntak!

Lenke til kommentar

Tror menn kanskje er litt bedre sjåfører, men det skyldes nok erfaring. Fra gammelt av har det vært vanlig at det er mannen som kjører, og dette henger fortsatt igjen.

 

Men så er jo også en manns hjerne laget slik at den lettere ser hvordan store ting passer og om det vil krasje eller ikke. Derfor er nok mannen kanskje bedre rustet for lukeparkering og køkjøring enn en kvinne.

 

Og så tror jeg (vet jeg) at store deler av gutter som får lappen skal tøffe seg en god del. Dette gjør vel at ulykkesstatistikken øker en god del. Og kanskje skremmer jenter fra å ta lappen med det første, slik at når de tar lappen er de over 23 og derfor blir "begynnerfeilene" registrert på den siden av skalaen.

Lenke til kommentar
Jeg trur menn generelt er flinkere sjåfører fordi mange av de er interessert i bil.

Ofte ser kvinner på biler som farlige doninger som forurenser...(ut ifra egne erfaringer)

Hadde bare interessen for jenter og bil hvert litt større...

:yes:

 

...Og at mange kvinner ikke tar bilkjøring særlig seriøst.

Lenke til kommentar
Jeg trur menn generelt er flinkere sjåfører fordi mange av de er interessert i bil.

Ofte ser kvinner på biler som farlige doninger som forurenser...(ut ifra egne erfaringer)

Hadde bare interessen for jenter og bil hvert litt større...

Enig i det at flerparten av menn har en større interresse for "tekniske" ting en kvinner og har også derfor en fordel når det gjelder teknisk innsikt.

 

Menn har en tendens til å se på bilen som et leketøy fremfor en skummel doning som man beklageligvis må bruke.

 

Fordelen dette bringer menn er at de lærer seg hvordan bilen oppfører seg fordi de alle har mer konkurranse instinkt enn kvinner og derfor føler at de må forbedre sine egne kjøreegenskaper til stadighet.

 

Dette hjelper jo da selvfølgelig på kjøresikkerheten over tid.

 

Men forklarer også hvorfor Unge menn har en så høy ulykkesfaktor de første årene.

 

Øvelse gjør mester ;)

 

Alle disse teoriene har untak dog.

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Vel, du blir bedre av erfaring og du får erfaring av å kjøre.

 

Det er vel ingen hemmelighet at menn kjører ein god del meir ann kvinner, både moped, sykkel og bil. Og da blir dei dyktigare.

 

Frå 18-23 er rånetida og det er kult å kjøre fort og bulke bilen, mens damer har ein litt annen haldning.

 

Hvertfall sånn hjemme hos meg. Mamma kjører en beskjeden accent mens pappa freser rundt i XC 90.

Tror dette også er grunnen i tilegg til menn kjører mer.

 

Vel, får dei dårligare bil pga av dei kjører lite, eller kjører dei lite pga. at dei får dårlig bil?

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...