Gå til innhold

Har nå for lite plass til å legge inn Win98 !


Anbefalte innlegg

Og når jeg kjører FDISK sies det at jeg bare har 48gig plass !!
Og 48 gig er jo plass til Win98 !!
Hva i granskuen har skjedd med maskina, etter at jeg bare fikk plugga til én HD til?

Ser det er en annen som har samme spørsmål, men det er ikke med samme problemet !! Endret av f_Cannon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

windows krever maks 600mb, dermed har du nok plass men du prøver nok å legge win på feil partisjon

 

Win 98 har IKKE støtte for ntfs (win NT 2000 XP og 2003 har det) derfor kan du ikke formatere som ntfs. Gjør som du tidligere har gjort og lag partisjoner med fdisk pass på at partisjon c: er tom og legg win på riktig partisjon og ikke en ramdrive eller noe. Win 98 har et formateringsprogram innebygd som du kan bruke hvis du booter fra cdn

Lenke til kommentar
Og når jeg kjører FDISK sies det at jeg bare har 48gig plass !!

Og 48 gig er jo plass til Win98 !!

Hva i granskuen har skjedd med maskina, etter at jeg bare fikk plugga til én HD til?

 

Ser det er en annen som har samme spørsmål, men det er ikke med samme problemet !!

Kan jo tenkes Win98 prøver seg på den skjulte partisjonen som win2k og nyere lager...

Vet ikke om den vises i Fdisk ?

Lenke til kommentar

evt så kan du prøve (hvis disken har støtter det), sette jumperern på "limit diskspace to 2,1GB" (eller liknende), da tror ihvertfall Fdisk at du har en liten disk og vil sikkert ikke lage noe krøll, installer windows, sett jumperen tilbake, kjør partition magic for å få tilbake resten av disk plassen, dette burde funke helt fett, men er litt styr da (bytte jumper to ganger, skaffe partition magic osv...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...