Gå til innhold

Hjelpemiddelsentralen deler ut pc'er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-VqMh8ni9

Pengene blir brukt til bærbar, har selv to i klassen som har benyttet seg av dette tiltaket.

 

Off-topic: king_pedersen; har du hørt om "edit" ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Off-topic: king_pedersen; har du hørt om "edit" ?

har så j*vla tregt internett, så det går raskere å skrive sånn "fast message"!

Kanskje det, men du har ikke lov til å dobbelposte.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tipper han ikke vet hvordan man bygger pc, for hvis en som vet hvordan bygger pc her spør så spør han/hun etter spesifikke detaljer som om klokke egenskaper på ram etc.

 

Dessuten er PC pakker svært gunstige, og innholder OS.

greit nok at en rekke brukere ser sitt snitt til å spare inn penger på å bruke kopier av all software, men det tror jeg ikke HMS ser så lyst på.

 

Står fortsatt på at mitt forslag herjer.... :p

joda en pc i deler hadde nok gjort seg bedre men vet ikkje om hjelpemiddelsentralen liker det at du lager en pc til helt andre ting enn det den skal brukes til...så tror en pc pakke til rundt 12-13 tusen hadde gjort seg

Litt avsporing men;

 

Går i 10. klasse på ungdomsskole selv... I min klasse (25 elever), er det 3 som har sånn PC fra HMS.

 

Sånne ordninger misbrukes i stor grad. INGEN av dem bruker PC`en til noe nyttig, de spiller i timene, bruker den aldri til skolearbeidet - annet enn under prøver.

 

Så ordningene misbrukes i stor grad...

Lenke til kommentar
Det er vel 15000,- til bærbar han får da, det er forresten en meget god tiltak at de med dysleksi får dekt datamaskin.

 

Korreger meg gjerne hvis en kan få kjøpe stasjonær pc, uansett ser jeg mer det praktiske i en bærbar da en kan både bruke den hjemme og på skolen og en cetrino 1,6,512 mb, 60 gb, r9600 64 mb til 13500,- inkl mva hos whitebox.no (kampanje pris) er vel ikke å forakte. Legg til en dvd+r for 590 så har en utrolig god pc. :thumbup:

 

Mvh

RScue

Er forskjellig praksis på di forskjellige hjelpemiddelsentralene.

 

Har vært innleid til en for klargjøring av PCer.

Der var praksisen enten 2 PCer eller 1 Bærbar til skoleelever, prøvde først med bærbare men elevene var for uvøren med dem, så di ble fort ødelagt. Så som oftest ble det en stasjonær hjemme og en på skolen.

 

Praksisen der jeg jobbet var standard PC'er som hjelpemiddelsentralen kjøpte inn, "kundene" fikk ikke selv kjøpe PCer.

Lenke til kommentar

IKKE alle som har dysleksi får pc eller penger, de oppdaget det hos meg i 8. og jeg fikk IKKE NOE STØTTE TIL PC, måtte bruke egene penger :( men fetteren min fikk 15k til pc (uten att han har no større problemer en meg)

Flaks for meg spytta foreldrene mine i og jeg kjøpte/fikk en inspiron 8200 for to år siden (den funker fortsatt på de fleste spila)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...