Gå til innhold

Kjøpe BF:42 eller vente på BF:Vietnam


Anbefalte innlegg

Er det i grunnen noe vits å kjøpe BF:42, når BF: Vietnam slippes med bedre grafikk-motor m.m. Regner med at samtlige populære modder vil konverteres til BF:Vietnam motoren, og spillere vil forsvinne til BF:Vietnam og legge BF:42 land øde.... Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ventet til BF: Vietnam.

Mange spillere vil nok flytte over til BF: Vietnam i tiden

som kommer, ja.

 

Det skal nå i alle fall jeg gjøre, gleder meg villt og hemningsløst! :thumbs:

 

Du kan jo eventuellt kjøpe BG1942 hvis du noen sinne

går lei av BF:Nam? :thumbup:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
KK, høres lurt ut XDamage. Men si meg en ting... er singleplayer delen av BF-spillene en suck-fest uten like? I så fall er Vietnam-spillet ikke noe annet een en bedre spill-motor til multiplayer-frenzy?

BF serien er jo i bunn og grunn en serie med multiplayer spill.

Så, ja, singleplayer delen (hvis man kan kalle det det) er ikke så veldig

bra.

Det går jo an, men AI er ganske dum og forutsigbar. Men det

er jo litt utfordrende hvis man setter skillzene deres høyt.

Men, dette gjelder bare for de BF spillene som allerede er kommet ut.

Det skal visstnok bli en helt annen historie med BF: Vietnam.

Utdrag fra Gamer.no sniktitten av spillet:

"

Kan du gi noen detaljer rundt den kunstige intelligensen dere har forbedret?

 

AJ: I Battlefield 1942 var det aldri et spørsmål hvor vidt en karakter var styrt av kunstig intelligens. Du visste alltid når man spilte mot kunstig intelligens. Ting var ikke helt som det burde, og vi har eliminert de elementene som fikk datastyrte motstandere til å se dumme ut, og blant annet gjort dem vesentlig enklere å samarbeide med. De utfører blant annet bestemte oppdrag basert på kommandoer du gir. Det er riktignok et begrenset antall kommandoer du kan gi dem, men de vil i det minste utføre dem korrekt. Du kan gi dem kommandoer som i sanntidsstrategispill, der du kan be dem følge etter deg eller sette dem igjen på et bestemt sted, og de vil bli stående der mens du gjør dine egne ting. Du vil også kunne be de datastyrte hente deg i et helikopter om det er tilgjenglig. Dette vil gjøre samarbeids-moduser mye mer interessant.

"

 

Så, som du ser vil denne delen av spillet bli forbedret.

Men uannsett, jeg ville ikke ha kjøpt spillet kun for å spille mot

AI'en.

BF skinner skarpest når man finner en god server og spiller

mot andre mennesker. :thumbup:

Lenke til kommentar
KK, høres lurt ut XDamage. Men si meg en ting... er singleplayer delen av BF-spillene en suck-fest uten like? I så fall er Vietnam-spillet ikke noe annet een en bedre spill-motor til multiplayer-frenzy?

BF serien er jo i bunn og grunn en serie med multiplayer spill.

Så, ja, singleplayer delen (hvis man kan kalle det det) er ikke så veldig

bra.

Det går jo an, men AI er ganske dum og forutsigbar. Men det

er jo litt utfordrende hvis man setter skillzene deres høyt.

Men, dette gjelder bare for de BF spillene som allerede er kommet ut.

Det skal visstnok bli en helt annen historie med BF: Vietnam.

Utdrag fra Gamer.no sniktitten av spillet:

"

Kan du gi noen detaljer rundt den kunstige intelligensen dere har forbedret?

 

AJ: I Battlefield 1942 var det aldri et spørsmål hvor vidt en karakter var styrt av kunstig intelligens. Du visste alltid når man spilte mot kunstig intelligens. Ting var ikke helt som det burde, og vi har eliminert de elementene som fikk datastyrte motstandere til å se dumme ut, og blant annet gjort dem vesentlig enklere å samarbeide med. De utfører blant annet bestemte oppdrag basert på kommandoer du gir. Det er riktignok et begrenset antall kommandoer du kan gi dem, men de vil i det minste utføre dem korrekt. Du kan gi dem kommandoer som i sanntidsstrategispill, der du kan be dem følge etter deg eller sette dem igjen på et bestemt sted, og de vil bli stående der mens du gjør dine egne ting. Du vil også kunne be de datastyrte hente deg i et helikopter om det er tilgjenglig. Dette vil gjøre samarbeids-moduser mye mer interessant.

"

 

Så, som du ser vil denne delen av spillet bli forbedret.

Men uannsett, jeg ville ikke ha kjøpt spillet kun for å spille mot

AI'en.

BF skinner skarpest når man finner en god server og spiller

mot andre mennesker. :thumbup:

kunne ikke sagt det bedre selv! :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde absolutt kjøpt begge. Sitter selv og teller ned til Vietnam, og koser meg med BF1942 (og Desert Combat modden) i mellom tiden.

Det orginale BF er i min mening ikke like gøy som det var rundt lansering, men det er moddene som holder liv i det. Og det kommer sikkert til å gå en stund før de forskjellige moddene kommer til Vitenam.

Så i mellom tiden hadde hvertfall jeg om jeg ikke hadde hatt BF allerede, kjøpt det.

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig, BF1942. Hvis du leter litt så får du det jo kjempebillig nå.

 

Selv prioriterer jeg UT2004 i tiden framover. (og det har jo en ganske ok singleplayer del også ;) )

 

er jo mulig at AI/SP har fått en overhaul I BF:Vietnam, er jo lov å håpe.

 

Tror ikke jeg kommer til å punge ut noen penger for vietnam før jeg får testa det og blir overbevist om at det tilfører noe nytt til BF formelen. :thumbup:

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Muligheten til å transportere tankser og andre kjøretøy med helikopterene er _nesten_ verdt pengene alene. Gudene skulle bare vi hvor mye jeg som pilot har savnet muligheten til å frakte kjøretøy til der fienden er. For det er altfor mange servere hvor folk bare surrer omkring og skjønner ikke poenget når folk roper at

 

"Nå er fienden her, og her. Angrep de der, og der."

 

Også bare går folk rundt som om det skulle vært en lekepark, ikke en krigssone. Gleder meg til å ta litt mer kontroll ;)

Lenke til kommentar

Må bare slenge inn at spillet krever mye maskin.. F.eks så er Ti4200 kortet mitt for dårlig til å spille spillet med noe særlig god kvalitet.. Det bør vel, pensjoneres snart uansett men.. :roll: ..det er ihvertfall en advarsel til folk som ikke har top-notch maskiner :p Det hjelper forresten å skru ned tekstur-detaljene.. om en ikke gjør det så lagger det noe grusomt.. (ja, lagger, ikke nødvendigvis lav fps)

 

Siden det var snakk om AI'en, så er den en god del forbedret.. folk stiller seg ikke lengre i klynger bak i basen sin, og de kan til og med fly helikoptrene sånn halvveis bra.. ;) De er heller ikke like syke med rpg'en.. :p Helikoptrene er forresten veldig 'brukervennlige' i forhold til de i Desert Combat.. Selv om jeg synes de er litt kjedligere..

 

Det er forresten mer fokusert på infanteri-delen enn før.. og det er lite fokus på stridsvogner.. mye vandring i jungel :yes: De kartene jeg har prøvd, men jeg tror det er gjennomgående, har alle vært enten i en tettbebygd landsby, eller med mye skog/jungel.. lite med ørken her ja.. :laugh:

 

hvordan jeg vet dette?

:green: BattleField: Vietnam © Electronic Arts - RAZOR1911 :green:

 

Må jo teste før en kjøper ikkesant.. :devil:

Lenke til kommentar
I bunn og grunn er det bare grafikken som er oppdatert. Fortsatt elendig AI, sucky singleplayer og "wacky-physics engine"...

Men tror Desert Combat kan meget bli bra dersom de porter det over.

at det bare er grafikkmotoren som er oppgradert er bare tull, spillestilen i bfv er en helt annen en den i bf1942. Gleder meg så sinnsykt til å teste det i klankamper :dribble:

 

Når det gjelder singleplayer som nevnt over så funker det nye kommandogreiene upåklagelig, men AI'en er fortsatt tragisk. Virker som fienden nekter å gå ut av jeepene, jeg kom gående mot en jeep og ingenting skjedde.. Så kniva jeg han som kjørte uten problem men sidemannen reagerte ikke... etterpå kniva jeg han og... og tok jeepen.. tragisk :thumbdown:

Lenke til kommentar
Muligheten til å transportere tankser og andre kjøretøy med helikopterene er _nesten_ verdt pengene alene. Gudene skulle bare vi hvor mye jeg som pilot har savnet muligheten til å frakte kjøretøy til der fienden er. For det er altfor mange servere hvor folk bare surrer omkring og skjønner ikke poenget når folk roper at

 

"Nå er fienden her, og her. Angrep de der, og der."

 

Også bare går folk rundt som om det skulle vært en lekepark, ikke en krigssone. Gleder meg til å ta litt mer kontroll ;)

Det er et kjent problem (ok, *jeg* mener det er et problem) hvor folk surrer rundt, ikke viser snurten av samarbeidsvillighet, ogsåvidere. Men på den annen side kan man jo også skjønne hvorfor det er problematisk å samarbeide i en FPS, det er jo ikke lagt opp til det i særlig grad (fireteams i ET er ett eksempel, flermanns-kjøretøy er et annet).

 

Det jeg gjerne vil se i flere slike spill, som for eksempel BF:Vietnam, er muligheten for lagkapteiner eller kommandører til å sette waypoints og gi ordre via kart. Ta det beste fra Battlefield og Starcraft, så får du fårhåpentligvis lagspill av toppkvalitet. :thumbup:

 

Hittil har jeg hørt om kun ett par spill som skulle ha noe slik støtte. (Team Fortress 2 var en av dem, tror jeg.)

Lenke til kommentar
Det er et kjent problem (ok, *jeg* mener det er et problem) hvor folk surrer rundt, ikke viser snurten av samarbeidsvillighet, ogsåvidere. Men på den annen side kan man jo også skjønne hvorfor det er problematisk å samarbeide i en FPS, det er jo ikke lagt opp til det i særlig grad (fireteams i ET er ett eksempel, flermanns-kjøretøy er et annet).

 

Det jeg gjerne vil se i flere slike spill, som for eksempel BF:Vietnam, er muligheten for lagkapteiner eller kommandører til å sette waypoints og gi ordre via kart. Ta det beste fra Battlefield og Starcraft, så får du fårhåpentligvis lagspill av toppkvalitet. :thumbup:

 

Hittil har jeg hørt om kun ett par spill som skulle ha noe slik støtte. (Team Fortress 2 var en av dem, tror jeg.)

Tror Natural Selection modden til Half-Life noe ganske lignende det du tenker på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...