Gå til innhold

==== Slettet ====


Anbefalte innlegg

Hvorfor lage så mye oppstyr når 1 person dør av pc i ÅRET, mens det dør rundt 50-200 DAGLIG av røyk :mad:

 

trodde det døde ca. 4000 mennesker her til lands årlig forusaket av tobakksrøyk, jeg.

 

min. 50 ganger 365 er jo en del mer enn det.

Men det er vel ikke snakk om bare her i landet når det er 50 stk hvert år som dør av røyk - eller er det det?

Skulle bare komme med et eksempel, det dør rundt 7500 av tobakk i året, og det vil si ca. 20-21 om dagen i Norge, i verden er det LANGT fler enn 500 om dagen!

Endret av uberhunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

herregud!

 

20 timer? DET ER DA INGENTING...seriøst? den fyren tror jeg stresser for mye...

 

det er jo betenkelig at dette skjer kun i asia...tror de kanskje lever seg litt for mye inn i spillingen...

 

tenk på alle lanene...der er det mange timer uten noe som helst annet enn data...

 

nylig eksempel: først skole i 6 timer, spise middag og så jobbet jeg sammenhengende med en oppgave i 14 timer uten så mye som en eneste pause (bortsett fra dasspauser) for å (uten noen tid mellom) så gå på skolen med 8 timer skole...

 

han hadde sikkert dødd av det også...tenk deg overskriften: Døde etter skole! Norges skolesystem presser folk til døden.

Lenke til kommentar

Det med at røyken ikke blir blåst opp og spill-død blir, er vel fordi vi har mer "akseptert" at folk dør av røyk.Det er jo mange som røyker å det er mange som driver med data,men data er vel verre sett enn røyk fra noen folk sin synsvinkel.Sikkert på grunn av at det har kommet i det siste og det er så mye voldelige spill og man sitter som regel inne.

Lenke til kommentar

Folk dør av det meste. Det er bare media som hyper det opp. De lager sak av alt bare for å skremme folk. F.eks den ******* fugleinfluensaen de raporterer om hver dag. På 3mnd har 25 menesker dødd i asia. Det er sikkert mere folk som har dødd av vanlig influensa på den tida. Det dør jo hundretusener av Malaria hvert år. Hører ikke noe om dem.

 

I ettertid så viser det seg ofte at folk som dør foran skjermen er proppfulle av amfetamin o.l. som de har putta i seg for å holde seg våkne, så å si at folk dør av å spille blir helt feil. SPilling er ikke en årsak, men kanskje en bidragsyter. I allefall så er det et ordtak (i statene) "Guns don't kill ppl. Ppl kill ppl". Samme med data spill. Det er ikke spillene som tar livet av folk, det er folk sjøl som gjør det :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg lagt kabalen like lenge så hadde jeg garantert dauet......av kjedsomhet!

 

Begynner å bli mektig lei av alle dommedagsprofetiene nå for tiden! Uansett hvordan i huleste man snur og vender å det så vil man ikke overleve, og for de som tror jeg higer etter å leve i en perfekt verden.......glem det!

Lenke til kommentar

Nå skal jeg prøve å illustrere en Dødsrekke på 10år

 

Røykere [||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||]

Geeks [...............................................|.]

 

Noen som ser forskjeld...:) jo det er mere røykere som dør. jaha vg, hvorfor ikke skrive om det? Dette blir urettferdig når de bare skriver om _1_ som har dødd pga. PC og ca 1000000 som dør pga. røyk per år..

Lenke til kommentar
Nå skal jeg prøve å illustrere en Dødsrekke på 10år

 

Røykere [||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||]

Geeks [...............................................|.]

 

Noen som ser forskjeld...:) jo det er mere røykere som dør. jaha vg, hvorfor ikke skrive om det? Dette blir urettferdig når de bare skriver om _1_ som har dødd pga. PC og ca 1000000 som dør pga. røyk per år..

Ehh....si meg.....følger ikke du med i hverdagen eller? Hva er det som blir mest fokusert på for tiden? Hva er det som blir ilagt strenge restriksjoner fra sommeren av og hvem er det som får mest hets om dagen? Skal jeg si det?.....ok......det er røyk og røykere.

 

Men hva tror du selger mest aviser? En førsteside der det står at røyk er skadelig, eller en overskrift der det står at spilling er skadelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...