Gå til innhold

==== Slettet ====


Anbefalte innlegg

En ting har jeg i hvertfall lært av å ikke sove: ikke kjør bil hvis du ikke har sovet på over et døgn uansett hvor våken du føler deg!

 

Hadde en opplevlse i slutten av Mai som fort kunne gått mye verre. Var med i crew på et større LAN, og når jeg begynnte å bli trøtt natt til søndag kikket jeg på klokka og så at den var 7 på morran. Jaja, tenkte jeg... skal jo rydde om 3 timer uansett... så jeg gadd ikke legge meg. Men det tok sin tid med denne ryddinga, og da klokka var rundt 7 på kvelden sa jeg takk for seg, og dro hjemover. Denne veien hjem var jo på hele 7 mil, og bilkjøring er ikke akkurat oppkvikkende.

 

Etter å ha kjørt 4 mil hadde jeg våknet opp i motsatt kjørebane minst 4 ganger, og da det endelig kom en bensinstasjon var jeg ikke sen om å komme meg inn og få meg en kopp kaffe. Resten av turen gikk forholdsvis bra uten flere farlige situasjoner, men etter det har jeg alltid vært skeptisk til å ikke sove.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle gjerne ha redusert pc bruken min.... men har du prøvd en pc en gang så er du hekta!

Jeg var svært hekta på data generelt i før. Satt som regel 7-8 timer hver dag fremfor datamaskinen, all fritid gikk til den. Bruker ikke så mye data nå, kanskje en time hver dag. Personlig syntes jeg at det var ganske enkelt å slutte, jeg fikk meg bare andre hobbyer. Som trening, fotball, fjellklatring osv. Begynte også å vanke mye mer med venner. Vil si at alt har hatt en positiv innvirkning på meg. :)

Mulighetene utenfor datamaskinen er mange, bruk dem!

Lenke til kommentar
Gutta der ned er for det meste arbeidsledige og har lite penger og ingenting å gjøre så de spiller og eter ikke men tar lit amfetamin for å spille lenge. Sikkert for å glemme elendigheten, desutten er det akutt dame mangel i disse landene.

Ja exactly. Synd hvordan verdenssamfunnet har utviklet seg :(

Lenke til kommentar
Dette er jo ekstreme tilfeller. Man kan dø av mye annet også.

mennesket er jævlig sårbart på alle punkter.... kan nesten dø av alt mulig .... nå er det riktig nok bare asia (kina, korea, taiwan, japan osv) jeg har hørt om noe sånt før..... så det må være noe ved siden av enn bare det å spille tror jeg..... vetta f###! :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mange tusen dør årevis av røyk hvert år bare i norge - Ikke noe problem

1 dør pga mye pc-spilling - Helt katastrofe, verdens undergang!

 

Ser ikke logikken :dontgetit:

enig med deg der, ser ut som om en ting skjer med en fyr og han hadde kontakt med en data før han døde så er det katasrofe men det skjer ikke så ofte heller da, at en dør etter å ha spilt en god stund, men en som dør av ryking skjer det jo hver dag

Lenke til kommentar
Man kan dø av å stå stille i rommet, du kan dø av å sitte, du kan dø av å gå. Man dør av det meste hvis man gjør det lenge nok.

Er det ikke det som gjerne er tilfellet her da? Når man spiller data i 20 timer, så sitter man jo også i ro i 20 timer. Folk har jo dødd av flyturer til Australia også.

 

Tilleggsmomentet ved dataspilling er jo at man konsentrerer seg mye i tillegg, slik at det også er mer anstrengende. Synes ikke man skal få panikk akkurat, men blodsirkulasjonen bør man iallefall tenke på.

 

Mange tusen dør årevis av røyk hvert år bare i norge - Ikke noe problem

1 dør pga mye pc-spilling - Helt katastrofe, verdens undergang!

 

Ser ikke logikken  :dontgetit:

Er det ikke noe problem at folk dør av røyk? Hvorfor har ellers Høybråten & co innført den nye røykeloven? Klart røyking tas alvorlig.

Endret av Quevaal
Lenke til kommentar

I følge avisen South China Morning Post begynte mannen å spille på en nettkafé i byen Chenbgdu i Sichuan-provinsen i det vestlige Kina om lag tre måneder før han til slutt døde etter et maratonløp sist helg

 

Ikke første gang

I mai 2002 fikk en japansk 17-åring hjertestans etter å ha spilt Diablo Online i ti timer hver dag etter 8-timersvakter på jobben i lengre tid.

 

I oktober samme år døde en 24 år gammel mann i Sør-Korea etter å spilt i 86 timer. da gikk han på toalettet, og ble seinere funnet død der.

 

 

nå har vi ihvertfall lært noe...... om kinesere\japanere :whistle:

Endret av jalla`n
Lenke til kommentar

Kjekt at jeg sitter i en sinnykt ukomfortabel kjøkken stol som man ikke kan sitte i mer en 2 timer i strekk...

 

Men hvorfor skulle de holde seg våkne? Dumt å bare sova...

 

Bare en ting er bedre en å spelle..... soving.

 

Det er sannsynligvis større sjangs for at man dør av ettellerannet når man ikke speller pc.. men å sitta i 30 timer og stappe i seg dop og junkfood blir kansje litt farli.

 

Er som å finne en gammal kar dau i en stol og si at stolen drepte han...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...