Gå til innhold

Går dette virkelig ann?


Anbefalte innlegg

En kammerat av meg kjøpte en samsung s300 på Elkjøp. 12 dager senere slutter telefonen plutselig å virke. Han drar så ned på Elkjøp for å klage på telefonen, han får som svar at det er godt mulig at telefonen er "fukt skadet", å at han da ikke får en ny telefon, som da betyr at han har tapt et par tusenlapper. Forklaringen på hvordan fukt skaden hadde kommet i det hele tatt er slik : Når man tar med en mobil ut og inn og det er kaldt ute, kan det utvikle seg fukt i telefonen å den slutter å virke. :angry:

 

Hva skal man med en mobil hvis du ikke kan ta den med ut?? Noen som vet om det er mere å gjøre i denne saken?

 

Å er det faktisk mulig at det kommer fukt i mobilen ved at du bruker den både ute og inne?? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elkjøp? Hmmm lukter svindel lang vei.. Seff har han krav på å levere tilbake for reperasjon. 12 dager er ikke 2 uker en gang.. Fuktskader og alle skader skal Elkjøp dekke. Det er en garanti som Elkjøp skal dekke. Be vennen din heve litt på stemmen så tror jeg nok de på Elkjøp skal gi etter. Dessutten Fuktskade fordi man går ut og inn og det er kaldt ute? :p Dummeste jeg har hørt. Er ikke Samsung designa for å tåle utelivet ellr? :D Gå til forbrukerrådet.....

Lenke til kommentar

Bare tull det der. Fuktskader er innenfor det som skal dekkes som all annen skade.....du kan dessuten heve kjøpet innen 30 dager i tillegg, og at en telefon ikke tåler å komme ut i frisk luft er helt på trynet. Om Elkjøp fremdeles stiller seg vrang så truer du med å gå til forbruker rådet.....det skremmer de fleste :thumbs:

Lenke til kommentar

samma har skjedd med meg.

handlet på elkjøp.

gikk noen måneder, så funket ikke telefonen.

leverte den inn. og de sa de skulle ringe eller noe sånt om 2 uker.

så, vi ventet og ventet.

men ingen telefon.

så stund etter på så gikk vi bort og klaket.

telefonen var sendt til finland!

 

Så no har jeg hatt låne telefon i over 6 mnd!

så ble tok min mor bort på elkjøp, og fikk tilbake en ny telefon og 1 års garanti :yes:

 

Men det tok SIIIIIINSYKT laaaang tid!

Lenke til kommentar

Fuktskadet etter 12 dagers normal bruk hørtes drøyt ut spør du meg. Høres nesten ut som en sak for forbrukerrådet.

 

Sakset fra en artikkel på Forbrukerportalen:

- Det er heller ikke en mangel hvis den samme telefonen slutter å virke etter tre år, fordi den har falt i vannet. Men telefoner skal tåle vanlig bruk. En klage kan ikke avvises pga fuktskade hvis problemet er at mobilen ikke tåler vanlig bruk, f. eks forflytting fra kulde til varme, som er helt påregnelig i Norge.

 

Tror nok ikke du skal gi deg uten kamp i denne saken.

Lenke til kommentar

Har opplevd telefon som har vært fuktskadet etter 1 dag. Denne gikk gikk ikke på garanti, da den var kraftig fuktskadet.

 

Angående at Elkjøp skal dekke dette og alle andre skader, så er det vel en forsikring de selger og ikke noe som går under produsentens garanti. (Er ikke så kjent med denne forsikringen fra Elkjøp, så jeg vet ikke hva den dekker og hva den ikke dekker nå)

Lenke til kommentar

At Elkjøp sier det er en fuktskade etter TOLV dager er helt utrolig!!!

Har du fått se mobilen/bilder som viser fuktskaden, sammen med IMEI-nummeret til telefonen din? Dette bør du kreve å få se - be om å få se telefonen din, og be de vise deg akkurat HVOR det er fuktskade.

 

Dette lukter det nemlig SVINDEL av!!!!

 

Uansett, det er bare å heve kjøpet - for hvis den telefonen får fuktskade etter 12 dager er det virkelig en MANGEL ved telefonen dersom den ikke tåler normal bruk.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte e700 på elkjøp, den sluttet plutselig å fungere :no:

dro ned men de mente at jeg hadde ødelagt den med vilje bare for og få ny mobil! :cry:

prøvde noen ganger men de sa det samme. så ringte jeg fattern fra mobben til en kompis for og få han ned, de sa det samme til han :( trodde at alle sparepengene mine var gått i vasken MEN fattern stilte seg utfor elkjøp å ventet etter stengetid helt til dagli lrder eller noe kom sa gikk han ut og flabbet han TOTALT ut fyrn ble helt frustrert :thumbup: så tok han pappa med inn igjen og jeg fikk ny mobb;) men vi måtte låve og ikke kontakte aviser e.l. ;) dette kaller jeg service...(ironi) ;)

Lenke til kommentar

Bra at jeg har fått så mange svar!:) får ta med meg kammeraten min å dra å ned på elkjøp!! Men jeg syntes det er helt utrolig hvor mange som har skrevet her i forumet om hva elkjøp stadig finner på!! jeg vet hvor jeg ikke skal handle igjen hvertfall!! :p

Lenke til kommentar

Elkjøp er en kjede som er skapt for kun å selge, etter de har solgt deg det produktet, vil de gjenre ikke se deg igjen før du skal ha noe annet. Derfor er det satt mere fokus på salg enn serivce og andre ting.

Kanskje vi skal bare slutte å handle der det er billigst?

Lenke til kommentar

Hmm sist jeg kjøpte mobil på "Elkjip" så var det no forsikrings ting med som dekte absolutt alle skader. Spurte om jeg kunne gå ut å rygge over mobilen å si det var uhell å få ny på garantien, alt han sa var Ja, men det går på din samvittighet. For min del må du gjøre hva du vil med den, er den ødelagt innen garanti tiden kan du hente ny fra hyllen.

 

Så seriøse er de altså der. :no: Er ikke så dum at jeg stiller meg opp og klager på ting fra Elkjøp, bortkastet tid og krefter.

Lenke til kommentar

Jeg har også fått svaret hos elkjøp. Etter ca 2 måneders bruk av en Nokia 3510. Lenge sia nå, men fyren på Elkjøp sa at jeg skulle slutte å kjøpe nokia. Forsikringsselskapet mitt sa "slutt å handle mobil på elkjøp" ...

 

Jeg fikk aldri noen ny mobil.. Selv om min far prata GANSKE allvorlig med dagli leder han også...

...

Jeg fikk tillbud om 150 kroner rabbat eller noe på ny telefon da... Da sa jeg bare at jeg aldri skulle handle der mere, og reiste... Elkjøp skal boikottes, og det synes jeg så mange som mulig skal få vite...

Lenke til kommentar

Altså, fuktskader dekkes ikke av garanti. Spiller ingen rolle om man nyser på telefonen eller at man mister den i dass, dekket blir den uansett ikke.

 

Det skal ikke mye til før telefonen er fuktskadet.

Fattern jobber i et firma som reparerer mobil og trådløse telefoner, og det skjer ofte at kunder hardnakket påstår at det ikke er fuktskader på telefonen dem sendte inn.

 

Men en en tur ute i friluft skal alle telefoner klare, sålenge det ikke regner ;). Så dette er en klagesak :yes:

Lenke til kommentar
Altså, fuktskader dekkes ikke av garanti. Spiller ingen rolle om man nyser på telefonen eller at man mister den i dass, dekket blir den uansett ikke.

husk at det er forskjell på leverandøren (nokia, sonyericsson, osv osv) sin garanti og norges forbrukerkjøpslov.

 

Om mobilen bare har blitt brukt vanlig spiller det ingen rolle for kjøperen hva skaden er, uansett om det er fukt eller ikke, fordi mobilen har blitt skadet ved normal bruk. Det er norsk forbrukerkjøpslov.

 

Da kan det hende at leverandøren nekter å reparere mobilen gratis, men den kostnaden er det da selgeren (elkjøp) som skal dekke.

Lenke til kommentar

Ja, altså i dette tilfelle så var det at mobiltelefonen hadde vært med ut. Ikke i regn og vind. Men i det hele tatt ut, å nå som det er SÅÅ kaldt -1 grad kanskje, så sluttet den å virke. Å da mener jeg at pointet med mobil er borte, hvis den ikke skal tåle å ligge i lomma når du er ute å går en liten tur! :angry:

 

Det er nesten så vi skulle ha starte en liten "Anti Elkjøp" gruppe. Lage en webside med våre skrekk eksempler om Elkjøp ;)

 

Da kanskje Elkjøp hadde begynnt å ta kundene sine på alvor! :cool:

Lenke til kommentar

Hvorfor klage til butikken der du har kjøpt telefonen ? Lever den inn til service hos Nordialog, commit eller andre service verksteder. Der har de teknikere som gjør det på dagen. Du kan levere inn telefonen til et hvilket som helst verksted som kan gjøre garanti reparasjoner på ditt mobilmerke, sjekk hjemmesiden til produsenten for info om nærmeste verksted.

 

Det disse verkstedene imedlertidig ikke gjør er å gi deg en ny telefon. Da må du igjennom butikken der du kjøpte den ELLER importøren av det aktuelle merket til Norge.

 

Ring importøren og forklar saken, hvis de ikke er behjelpelige, skriv et brev til dem hvor du legger ved kopi av papirene fra verkstedet, og krev ny telefon, skriv i brevet at det er sendt kopi av det til Forbrukerrådet i Oslo (eller i den kommunen fylke du bor ida)

 

Dette har ihvertfall funket for meg, SE sendte en telefon med bud til den butikken der jeg hadde kjøpt den så kunne jeg bare gå å hente den.

 

Tok ca 2 uker hele greia.

 

Fikk tilogmed byttet meg opp fra 1,5 år gammel T68i til SE T610 og jeg fikk kontantkort for 300 kr i tilleggfordi jeg hadde betalt mer for T68i'en i sin tid enn en ny T610 kostet :thumbs:

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...