Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Avidi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et Bilion BIPAC-640AE til 400 fra komplett. Dette har fungert utmerket i snart 2 år med Avidi. Ikke noe problemer med Telio heller.

 

Hvis det finnes en router til en billig penge hvor du kan prioritere trafikk fra telio fremfor annen trafikk hadde det vært genialt, men jeg har ikke sjekket om dette er på markedet/pris.

 

Når det gjelder Avidi, så har jo dette vært et av telenors stebarn, som de (Telenor ASA) egentlig ikke har hatt noen strategi med. Telenor har prioritert utrulling av ADSL og har (fra sentralt hold) ikke ønsket å reklamere for 2 konkurrerende teknologier. Antagelig har telenor ASA tidligere kommet til at de vil tjene mer penger på å selge ADSL da de når mange flere kunder med dette produktet.

 

Med Avidi under Canaldigital paraplyen kan det tenkes at det har kommet et strategi-skifte som vil ta oss kabelkunder ut av skyggenes dal (håpe håpe). Jeg har selv flere ganger forsøkt å bestille ADSL fra NGT grunnet gunstigere pris/hastighet, men grunnet avstand til sentral har jeg ikke turt å sette disse planene ut i live. Da er det hyggelig å se at Avidi/CN nå ser at de faktisk frem til nå har levert et produkt som ikke har fulgt med i tiden når det gjelder pris/ytelse.

 

Lars

Lenke til kommentar
Eneste jeg kan si er at ... asynkrone linjer forsvinner +++

:thumbup:

hum... Dette forstod jeg dit hen at ny hastighet for midi ville være 750/750. Tok jeg feil da? :cry:

 

Ja, ja. 97,- er jo ikke så meget...

 

-Vegar

Det var snakk om det, så jeg var noe tidlig ute med informasjon her, Beklager dette.

Vi var forespeilet dette, men markedsavdelingen sa annet... Asynkrone linjer er fortsatt , men de økes 1 mai. Og alle med ny plattform har muligheten for Symetriske linjer.

Lenke til kommentar

Har hatt min første negative erfaring med Avidi nå.

 

Fikk en teknikker til å legge en ekstrakontakt ut til soverommet mitt, siden jeg har alt datautstyr der. Det kostet selvfølgelig en del. Nå etter skifte av modem, har jeg bare tilgang til internet noen timer per dag. Dette fordi signalene er for dårlig, i følge Avidi, og linjen faller ut. Så nå må jeg ha modemte montert i hoveduttaket på stuen, med ledninger strukket over gulvet og ut til rommet(noe dama ikke er særlig fornøyd med). Regnet med at Avidi ville ordne dette. Men neida. Nå sier de bare at alt etter hovedkontakt IKKE er deres problem. Selvom de selv har lagt kabelen/kontakt og tatt godt betalt for det. Så skal jeg kunne bruke denne kontakten, må jeg selv kjøpe en signalforsterker til 1500kr.

 

Det er selvfølgelig ikke noe problem for meg å legge en nettverkskabel selv, slik at det ser pent ut. Men når jeg først fikk Avidi til å legge inn ekstauttak, så synes jeg det er alt for dårlig at de ikke ordner opp i det i ettertid. :thumbdown:

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

"Dette er vel en håndverkstjeneste der det er 5 års klagefrist."

 

Det gjelder vel fysisk montering og ikke hva som går på kabelen, er signalet forsvakt i gata har dette ikke noe med jobben å gjøre.

Men montøren burde ha målt signalet før montering og informert at han vil kunne få problemer med en kontakt til og at det kan hende at han må ha en forsterker.

Lenke til kommentar

Ja for min del kan de fakturere meg for to dager med gammel takst, bare jeg får nylinjen(1250/1250) :p . Men fikk beskjed om at de ikke gjorde det før til neste uke. Hun i kundeservice satte ny linje med dato 7. Mai :dontgetit:

 

Edit: Har sendt mail, så får vi se hvor det går :)

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar
Faktumet at jeg detter av nettet 2-3 ganger i timen, etter at det nye modemet kom

Ja jeg er også plaget med det ennå. Litt kjedelig. Har flere ganger sagt i fra til Feilmeldingen om det. Men det har ikke forbedret seg noe ennå. Kommer til å ringe å klage en gang i uken, til det forbedrer seg, selvom de sikkert blir lei all ringingen min :blush:

 

Edit: har ennå ikke fått noe ny hastighet, selvom jeg sendte mail. Så oddne har vært heldig, som fikk det så fort :ermm:

Lenke til kommentar
Min erfaring med mail hendvenelse til canal digital er at de aldri svarer samme dag. Har tatt mellom 2-7 dager før jeg har fått svar. ( Ja det tok faktisk 7 dager før jeg fikk svar på en av hendvendelsene mine).

Når jeg kontaktet avidi med spørsmål om jeg kunne få internett, fikk jeg svar 6mnd etter jeg hadde fått instalert "skiten" hjemme om at nå kunne jeg endelig få internett hos meg.

Lenke til kommentar
Faktumet at jeg detter av nettet 2-3 ganger i timen, etter at det nye modemet kom

Ja jeg er også plaget med det ennå. Litt kjedelig. Har flere ganger sagt i fra til Feilmeldingen om det. Men det har ikke forbedret seg noe ennå. Kommer til å ringe å klage en gang i uken, til det forbedrer seg, selvom de sikkert blir lei all ringingen min :blush:

 

Edit: har ennå ikke fått noe ny hastighet, selvom jeg sendte mail. Så oddne har vært heldig, som fikk det så fort :ermm:

*kremt*!

 

Du vet jo at den er feilmeldt og tekn er på vei... Gullfisk ? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...