Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Avidi


Anbefalte innlegg

Hmm, vil tro det er nødvenidg med omstart av modem for og kunne få de nye hastighetene??

Skal ikke være nødvendig i teorien.

Men de gamle Nemo Coresma modemene registerer ikke endringer hvis de er konstant aktive, så disse modemene må idle i 40 sekunder før de sjekker etter nye settings.

Terayon skal kunne overstyres med engang.

Men skader ikke å prøve en restart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Avidi nå CD kunde har jeg med glede og interesse det som er skrevet her, og er glad for de opplysninger Wabby har kommet med. Har vært min eneste underetning. Som kunde av et firma har jeg ikke fått en eneste opplysning, og dermed selvfølgelig ingen dato for skifte. Litt rart er det synes jeg. Er man i CD pålagt å ikke reklamere for dette fra Telenor? ADSL ?

Lenke til kommentar

Opplysnignene følger med på neste faktura ;) Som en liten overaskelse. Men ting lekker jo ut når andre aktørere endrer priser og hastigheter først. For da må vi fortelle dem som ringer for å si opp, slik at de vet hva som skjer hos oss...

 

Vi burde nok ha postet noe på hjemmesiden, det hadde sikker hjulpet mye for dem som lurer. Men TTT her også :S

Lenke til kommentar

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 62.16.xxx.xxx lastet ned 954990 Bytes

på 7.594 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 1006 kbit/s.

 

Ser virkelig frem til et 2 tall i front :) Er veldig fornøyd med linja min, alltid over 1000 kbit/s, og sjelden nedetid. Når jeg bodde på andre siden av byen var saken en helt annen, men Avidi/CD :thumbs:

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Jeg bor i Trondheim og var i kontakt med kundeservice for noen måneder siden. Jeg ble lovet bedre hastighet i midten av mai. Mitt problem var "ut-hastigheten" som ligger rundt 70 kbps. Så da ser det ut til at det skal ordne seg da.

 

 

Nye modem kommer 6. juni, men blir uthastigheten min forbedret fra 10. mai. Skjønner ikke det helt at de kan tilby større uthastighet på den gamle plattformen, siden de ikke kan levere den hastigheten jeg nå skal ha.

Endret av Solow
Lenke til kommentar
Jeg venter fortsatt, jeg bor i Oslo. Har ikke fått noe høyere hastighet jeg da... :angry:

1. Ingen har fått nye hastigheter, han som sier han har fått 2048, STOR forskjell fra 2050? nei. Han gikk fra en annen hastighet, og opp til 2048. De kan legge inn symetrisk, men ikke de nye hastighetene.

 

2. Du er sur fordi det tar litt tid? Husk at dette er noe du får ekstra, ikke noe du har betalt for. Du får det du har betalt for. Det er ikke sendt ut noe offisiell informasjon om NÅR dere skal få det. Bare slapp av, det kommer.

Lenke til kommentar
Jo en ting hvorfor har Telenor avdi så lav ping?

i 2 av 3 tilfeller når jeg spilelr med kammerater på nettet som har raskere linjer altså NGT og Telenor

 

Litt spes banker en kammerat av meg som har 1100\384 fra NGT i ping i BF og BFV

Docsis 2.0 er svaret.

Teknologien er mye nyere der det kan muligens være svaret. Vi har heller ingen kapasitetsproblemer på backbone eller noe. Nok å hente.

 

Eller så har jeg også gitt et svar til en annen på siste posten her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2130165

 

Det er ganske gøy å se hvordan det nye Terayon systemet fungerer, hadde vært litt morro å fått en ping statestikk fra flere CD brukere med Terayon, men det ville kansje ødelagt tråden litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...