Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Avidi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wabby, vet du hvordan det går med oppgraderingen i Bergen?

 

Har nytt modem og har fått mye mer stabil linje, og radikalt forbedret pring i BF. Så nå håper jeg at det kommer mer hastighet til oss også snart... ;)

 

Har dere forresten bedriftsavtaler? (Bruttolønnsordning) Hadde vært ok med en 2048 synkron linje med 40% rabatt! :yes:

Lenke til kommentar
hmm...kanskje de kan oppgradere for meg også da..hvis jeg ringer og "minner" dem på at jeg vil ha mer speed ;)

Til opplysning... Du er ikke den eneste som tenker tanken.

Merker det på køen idag. Den er noe større enn en normal mandag.

Men den som venter venter ikke forgjeves ;)

Lenke til kommentar
Wabby, vet du hvordan det går med oppgraderingen i Bergen?

 

Har nytt modem og har fått mye mer stabil linje, og radikalt forbedret pring i BF. Så nå håper jeg at det kommer mer hastighet til oss også snart... ;)

 

Har dere forresten bedriftsavtaler? (Bruttolønnsordning) Hadde vært ok med en 2048 synkron linje med 40% rabatt! :yes:

Sorry mac, ingen bedriftsavtaler. Vi leverer kun for det private marked pr idag. Hastighetene er under endring, alle skal være på plass innen 10 mai.

Lenke til kommentar
Er det slik at vi får nye modemer snart? eller er det bare jeg som har misforstått? Hva er det isåfall som er bedre med de nye modemene?

På sikt skal vel hele CD (Avidi) ligge på det nye nettet.

Fordelen ligger i noe som heter Docsis 2.0

 

For mer Informasjon om hva Docsis er så kikk her:

http://www.ietf.org/proceedings/01dec/slid...dn-3/sld001.htm

 

Dette er en bedre teknologi som gjør av vi klarer å få mere data på upstream og på downstream, som noen alt har fått smaken på.

Porsgrunn vet jeg ikke noen dato på, men etter 6 juni så er vi ferdig med hele Nord og Vest.

Da har vi kun østfold og alt mellom Tønsberg og Kristiansand.

 

Edit: Skriveleif

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
ok takker Wabby..

 

nå får jeg bare se om jeg finner det nummeret til canaldigital så jeg får maste på mere hastighet og...

 

hjemmesiden til canaldigital kunne forresten funka bedre for Mozilla Firefox synes jeg ;)

Den suger i Opera og Firefox, er nenvt videre.

TLF er 06090, tast 1 for Kabel tv

Lenke til kommentar

Wabby:

Nå er det et par ting jeg ikke forstår helt her. Jeg leste her at alle linjene skulle være oppgradert innen 10. mai. Men jeg som bor i Trondheim har ikke fått det nye modemet enda. Men vil vi likevel få oppdatert linjen uten de nye modemene, er de nye modemene bare nødvendig for den symmetriske linjen?

 

Og når får vi de nye modemene til Trondheim?

Lenke til kommentar
Wabby:

Nå er det et par ting jeg ikke forstår helt her. Jeg leste her at alle linjene skulle være oppgradert innen 10. mai. Men jeg som bor i Trondheim har ikke fått det nye modemet enda. Men vil vi likevel få oppdatert linjen uten de nye modemene, er de nye modemene bare nødvendig for den symmetriske linjen?

 

Og når får vi de nye modemene til Trondheim?

Når det er snakk om 10 mai, så er det om endringene av hastighetene, ikke oppgradering av nettet.

Vi holder på å oppgradere nettet rundt i landet samtidig som vi endrer hastighetene på produktene våre...

Skjønner at det er lett å blande ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...