Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Avidi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel.... Nå kommer det litt ann på hvordan man ser det, men skal prøve å holde meg litt nøytral

Iflg kontrakt så vil de ikke at du kjører noen form for servere.

 

Personlig så ville jeg gjort det, og så lenge det ikke er for konversiellt bruk. Nå har ikke jeg Avidi hjemme men jeg kjører server selv, med hjemmeside, ftp o.l.

Avidi (CD) er ikke sååå striks'e på det, så lenge du vet hva du gjør og du ikke leecher warez.

Sette opp en CS server, ftp og hjemmesider for EGENT bruk vel og merke ville jeg ikke sett noen problemer med.

Worst case Scenario er at du blir stengt og må ringe kundesenteret, du vil så bli informert hvorfor du er stengt og at de må stoppe de og de tjenestene og så åpner de umiddelbart.

Hvis man ikke lærer av det og dette skjer 2 ganger til forblir du stengt helt til du har underskrevet et brev der du forstår konsekvensene med å kjøre disse tjenestene eller ikke holder orden på maskin (virus o.l.)

 

Har vært borti mange som har blitt stengt pga virus, men kun 1 eller 2 pga server virksomhet, og dette er iløpet av snart 3 år.

 

EDIT:

Når det gjelder sym-linjene så har jeg ikke hørt om det skal være engne avtaler på dette. Men vet at det har vært nevnt, så man skal vel ikke se vekk ifra at det kan skje.

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Wabby: Nei så klart er det ikke snakk om leeche warez på noen måte. Det var bare at jeg hadde veldi lyst å prøve ut det å sette opp cs server innimellom. Nå har jeg bare en maskin for øyeblikket så jeg har ingen maskin nummer to og dedikere for server bruk. Jeg forstår jo og at dere har grunner til at dere ikke ønsker server oppsett på deres nett, iallefall med asynkron forbindelse og med hvordan infrastrukturen på deres nett er lagt opp og fungerer, men det burde jo ikke være no problem i teorien i og med at jeg anter dere kjører duplex på synkronforbindelsene som dere har begynt å kunne levere, og skal da ikke forstyrre de andre kundene som sitter på samme node med aynkronforbindelse igjen o.s.v.

EDIT:

Når det gjelder sym-linjene så har jeg ikke hørt om det skal være engne avtaler på dette. Men vet at det har vært nevnt, så man skal vel ikke se vekk ifra at det kan skje.

Mener du da at kunder med SYM-tjenesten da får mulighet fra deres side og sette opp en server på deres nett til f.eks o.l? Jeg ser bort fra alt som har med warez o.l. Jeg må bare igjen bøye meg i støvet for den flotte jobben du gjør med å mate med litt info fra innsiden til oss her. :)
Lenke til kommentar

først:

Modem bytte i Trondheim skal være rundt 6 Juni

 

Så:

Jeg mener ikke noe på Sym- har kun hørt at det burdes lage egne vilkår på sym- linjene. Men pr dags dato så er det ikke gjort noe nytt der. Husk at dette er omtrent like nytt for oss som for deg ;)

Men tilbake til den CS serveren din. Slik du nevner bruken så ser jeg ikke noe problem. Det er jo som å linke og du hoster.

Vi kan jo ikke hindre folk å spille spill.

Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg kommer til å få de nye hastighetene her i Porsgrunn i dag og/eller om noen har e-post adressen til kundeservice/support eller hvem det nå er som skal sørge for at det går kjappere her.

 

Tenkte bare jeg skulle sende dem en mail for å "minne" dem på at de må sette opp hastigheten til meg også :D

 

PS...må jeg eventuellt skru av og å modemet for å sjekke om jeg har fått de nye hastighetene?

Lenke til kommentar
hehehe...der var det en svært så ivrig automatisk tjeneste som sendte meg en spørreundeersøkelse på hvordan jeg opplevde kundeservicen. :D Greit nok det, men det hadde jo vert artig å få en respons fra kundeservice FØRST...så kunne de sentd meg skjemaet :D

Poenget med den er at du får den service'n utifra det du svarer, krysser du av på dårlig for du dårlig service o.l. :D

 

nej, vet ikke hvorfor du fikk den først. Hørtes noe ukjent ut =)

Lenke til kommentar

svaret jeg fikk:

 

"Hei!

 

Takk for henvendelsen.

 

Vi har startet oppgraderingen, den vil pågå denne uken. Jeg kan ikke si

akkurat når du blir oppgradert, men det vil skje i løpet av uken. Alle skal

være klare innen mandag 10.04.

 

Modemet skal oppdatere seg selv, men er du i tvil, kan du bare restarte det."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...