Gå til innhold

Landet vi virkelig på månen?


uranus

Anbefalte innlegg

Jeg ser dessverre ikke at det er særlig mye å motbevise her. Du får være mer spesifikk. Dette er i aller beste fall en mulig (men dog dårlig) tolkning av bildene. Slik jeg ser det, så mangler det for mye informasjon. Hvor langt er det til den fjellkjeden eller det fjellet i bakgrunnen? Når er bildene tatt? Det holder ikke å bare si at de er tatt på forskjellig tidspunkt.

 

Og samme effekt kan en få her i Norge hvis en vil, ved å ta bilde av en stor fjellkjede i bakgrunnen med en eng i forgrunnen, for å så flytte seg 3 kilometer i en eller annen retning og ta et nytt bilde av fjellkjeden, men nå med en annen forgrunn, dagen etter. Betyr det at bildene er falske?

 

Du må nok klare noe bedre enn dette. :)

 

EDIT: Databamse, hvordan forklarer du det faktum at det i dag (og har vært i ca. 40 år) speil på månen som fortsatt brukes aktivt til å måle avstanden fra Jorden til månen med laser? Dette hadde ikke vært mulig uten speilene.

 

Eller hvorfor det er selve månelandingen som er så problematisk? Det vi i dag alle kan være 100% sikre på er at mange mennesker har vært i bane rundt månen. Dette vet vi fordi flere tusen, alt fra amatører med stjernekikkerter til observatorier, til radioamatører fulgte alle oppdragene fra de stod på oppskytningsrampen, til de nådde frem til månen, kontinuerlig.

 

Og hvordan forklarer du all månesteinen som er kommet tilbake? Dette er også et viktig bevis, da disse har vært på rundreise rundt i hele verden i utallige laboratorier, inkluderte russiske som sammenlignet dem med steiner de hadde fått med seg på ubemannede ferder, og analyser viste at de var identiske, altså begge kom fra månen.

 

Dette og utallige slike bomsikre eksempler vil du "motbevise" med to bilder som tilsynelatende ser mistenkelig ut?

Jeg er fullt klar over det speilet. de kunne fint brukt romsonde til å legge det ut, dette har vært diskutert mange ganger. det speilet blir brukt til å måle avstand mellom jorden og månen. jeg har ikke sagt at de aldri har vært der med maskiner, men ikke med folk.

 

Når det gjelder det fjellet, så er stasjon 9 bak fjellet, begge bildene viser samme fjell i bakgrunnen, i helt samme posisjon. de er ikke tatt 3 kilometer utover, men det er bak fjellet. se på månekartet du.

 

Den horisontlinja er også falsk, det ser man helt klart. den er også manipulert i det andre bildet, skjev er den også men meget rett i det andre.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Her på forumet kan dere si hva dere vil. Men treffer dere på Buzz Aldrin bør dere ikke beskylde ham for å ha faket månelandingen, han er ganske toutchy slikt sett lol.

Lenke til kommentar
Jeg ser dessverre ikke at det er særlig mye å motbevise her. Du får være mer spesifikk. Dette er i aller beste fall en mulig (men dog dårlig) tolkning av bildene. Slik jeg ser det, så mangler det for mye informasjon. Hvor langt er det til den fjellkjeden eller det fjellet i bakgrunnen? Når er bildene tatt? Det holder ikke å bare si at de er tatt på forskjellig tidspunkt.

 

Og samme effekt kan en få her i Norge hvis en vil, ved å ta bilde av en stor fjellkjede i bakgrunnen med en eng i forgrunnen, for å så flytte seg 3 kilometer i en eller annen retning og ta et nytt bilde av fjellkjeden, men nå med en annen forgrunn, dagen etter. Betyr det at bildene er falske?

 

Du må nok klare noe bedre enn dette. :)

 

EDIT: Databamse, hvordan forklarer du det faktum at det i dag (og har vært i ca. 40 år) speil på månen som fortsatt brukes aktivt til å måle avstanden fra Jorden til månen med laser? Dette hadde ikke vært mulig uten speilene.

 

Eller hvorfor det er selve månelandingen som er så problematisk? Det vi i dag alle kan være 100% sikre på er at mange mennesker har vært i bane rundt månen. Dette vet vi fordi flere tusen, alt fra amatører med stjernekikkerter til observatorier, til radioamatører fulgte alle oppdragene fra de stod på oppskytningsrampen, til de nådde frem til månen, kontinuerlig.

 

Og hvordan forklarer du all månesteinen som er kommet tilbake? Dette er også et viktig bevis, da disse har vært på rundreise rundt i hele verden i utallige laboratorier, inkluderte russiske som sammenlignet dem med steiner de hadde fått med seg på ubemannede ferder, og analyser viste at de var identiske, altså begge kom fra månen.

 

Dette og utallige slike bomsikre eksempler vil du "motbevise" med to bilder som tilsynelatende ser mistenkelig ut?

Jeg er fullt klar over det speilet. de kunne fint brukt romsonde til å legge det ut, dette har vært diskutert mange ganger. det speilet blir brukt til å måle avstand mellom jorden og månen. jeg har ikke sagt at de aldri har vært der med maskiner, men ikke med folk.

 

Når det gjelder det fjellet, så er stasjon 9 bak fjellet, begge bildene viser samme fjell i bakgrunnen, i helt samme posisjon. de er ikke tatt 3 kilometer utover, men det er bak fjellet. se på månekartet du.

 

Den horisontlinja er også falsk, det ser man helt klart. den er også manipulert i det andre bildet, skjev er den også men meget rett i det andre.

Så problemet ditt er at du mener det ikke er mulig å komme seg fra bane rundt månen, til å faktisk lande på månen? Eller mener du at man ikke har vært i bane rundt månen heller?

 

Hvorfor er horisontlinjen falsk? Det eneste jeg ser er at ene bildet er tatt når kameraet er holdt ganske skjevt.

 

Gi meg link til kartene da, så kan jeg sjekke selv.

Lenke til kommentar

jeg vil egentlig ikke mene så særlig mye om hvordan de fikk det på månen. jeg er ikke fullstendig bastant, jeg er fremdeles åpen for input. men jeg er meget skeptisk til de bildene. jeg la bare frem to bilder, men det er mange bilder og på hvert bilde ser fjellet helt likens ut, og skyggene er som frossen fast uansett vær, vind (hehe), solposisjon, tidspunkt. hvis du zoomer inn på den horisontlinja og ser på høyre siden, så ser du at det er en unaturlig linje.

Lenke til kommentar

Jeg ser mange hakk der, som ikke tyder på noe annet enn at bildet er blitt litt forstørret.

 

Ellers holder det som sagt ikke å si at de er tatt på forskjellig tidspunkt, uten å spesifisere mer. Astronautene på månen tok nesten bestandig bilder med solen mer eller mindre i ryggen for å få god belysning. Ellers ville de ikke fått særlig gode bilder.

 

Og vær og vind er ikke relevant på månen, da det er nesten ingen atmosfære der.

 

EDIT: Skyggene er heller ikke et særlig godt argument. Det kan jo være utallige forklaringer for dem, som spesielle steinformasjoner som gjør at en får illusjonen av at skyggene ikke passer med hvor lyskildene kommer fra etc.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Og vær og vind er ikke relevant på månen, da det er nesten ingen atmosfære der.

Nå tuller du med meg? Du så jeg lo i parantes? Hvis vi skal ha en fornuftig diskusjon så må du studere månekartet, greit å vite litt om hendelsen før man diskuterer. Google er din venn. :thumbup:

Lenke til kommentar
Og vær og vind er ikke relevant på månen, da det er nesten ingen atmosfære der.

Nå tuller du med meg? Du så jeg lo i parantes? Hvis vi skal ha en fornuftig diskusjon så må du studere månekartet, greit å vite litt om hendelsen før man diskuterer. Google er din venn. :thumbup:

Nei, det er du som må bruke Google og komme med informasjon om bildene. Det er du som har noe å bevise. Det er du som mener at noe hele den vitenskaplige verden ikke tviler på er feil.

 

Å komme med to bilder uten å si noe om det er helt håpløst. Ble de tatt med samme kamera? Samme sted? Var det zoom på ett av de? Eksponeringstid? Lysfølsomhet? etc.

Lenke til kommentar
Og vær og vind er ikke relevant på månen, da det er nesten ingen atmosfære der.

Nå tuller du med meg? Du så jeg lo i parantes? Hvis vi skal ha en fornuftig diskusjon så må du studere månekartet, greit å vite litt om hendelsen før man diskuterer. Google er din venn. :thumbup:

 

Dine påstander, du kan legge alt på bordet, ellers er du bare uærlig.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
[...] greit å vite litt om hendelsen før man diskuterer. Google er din venn. :thumbup:

 

Siden du tydelighvis har gjort dette alt: Hva med å dele resultatet med oss? Gidder hvirkelig ikke 200 youtubevideoer med "you can see the strings", "ailiens told them to leave" og "my uncle Bob says it is bullshit"

Lenke til kommentar

Hva kommer det av at alle som kommer med en forklaring på hvorfor månelandingen har funnet sted presenterer gode og logiske forklaringer på alt, mens de som nekter bare kommer med svake mangelfulle teorier samtidig som de totalt ignorerer alle spørsmål som blit stilt av den motsatte leir?

 

Feks:

 

Hvordan har det seg at det finnes et speil plassert på månens overflate?

 

Hvordan har det seg at prøver av steiner og støv som har blitt brakt med tilbake ikke kan sies å eksistere på jorden grunnet strålingsprøver og sammensetning?

 

Hvordan har det seg at bevegelsene til astronautene på månen beveger seg på en måte som indikerer 1/6 av jordens gravitasjon?

 

Hvorfor er 90% av alle konspirasjonstilhengere det som populært kalles white trash, og ikke folk med utdannelse og generell god allmenkunnskap?

 

Og en annen ting, hva kommer det av at alle som nekter for månelandingen totalt overser alle fysiske/matematiske bevis for at deres teorier er feil?

 

 

Det jeg savner, er at en oppegående person med nogenlunde innsikt i fysikk og kjemi skal motbevise at månelandingen har funnet sted.

 

Jeg har ennå ikke hørt om en kjent fysiker eller mattematiker som er enig med dere tvilere.

 

Tror dere virkelig at dere er smartere en verdens samlede vitenskapsmenn? Jeg har hørt om både selvtillit og vranglære, men ærlig talt. Noe annet en selvbedrag og godtroende kan dette neppe sies å være.

 

Skjønner dere virkelig ikke at alle disse konspirasjonsteoriene er laget av mennesker som er eksperter i manipulering? Må dere bli fortalt ting og er helt uten evne til å tenke rasjonelt?

 

Dere sitter og satser deres ære på en videosnutt dere har funnet på youtube, uten å ha sjekket opp fakta. Eller er det så enkelt som at dere ikke evner å forstå vitenskapen bak det hele?

 

Det er gjort undersøkelser der det kommer frem at kun 6% av USA tviler på månelandingene. Når dere ikke engang klarer å gjøre rede for deres teorier så har jeg store problemer med å godta at de 6% er smartere en alle andre.

Lenke til kommentar

Angående bilder som ikke helt viser det NASAs merkelapper sier: har det ikke forekommet folk at NASA-ansatte kan ha merket bildene feil? Av de TUSENER På TUSENER av Apollo-fotografier, sier det seg selv at enkelte av dem er feiltagget. Konspirasjonsgalninger er 100% innstilt på at NASA gjorde en MASSE feil i selve bildene, som visstnok beviser at de er falske, men at de presterer en såpass enkel feil som å tagge bildene galt, nehei, det har vi aldri sett!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nei, ikke noe menneske har vært på månen, det hele var bare en iscenesettelse.

 

Så langt ut i rommet har ikke noe menneske vært.

Trollet er tilbake!

 

Du har enda ikke klart å komme med noen beviser utenom alle konspirasjonsteoriene som ligger på Youtube da... :!: men de er ikke vanskelige å motbevise.

 

Hvor langt ut i rommet tror du menneske har vært da??

 

 

Ikke lenge til LRO blir sendt opp nå, da er det forhåpentligvis ikke lenge til det kommer bilder som stempler en viss gruppe med konspirasjonsteoretikere som idioter.

Lenke til kommentar
Nei, ikke noe menneske har vært på månen, det hele var bare en iscenesettelse.

 

Så langt ut i rommet har ikke noe menneske vært.

Trollet er tilbake!

 

Du har enda ikke klart å komme med noen beviser utenom alle konspirasjonsteoriene som ligger på Youtube da... :!: men de er ikke vanskelige å motbevise.

 

Hvor langt ut i rommet tror du menneske har vært da??

 

 

Ikke lenge til LRO blir sendt opp nå, da er det forhåpentligvis ikke lenge til det kommer bilder som stempler en viss gruppe med konspirasjonsteoretikere som idioter.

 

 

Spør du meg er de stemplet for lenge siden :)

 

Men det blir jo spennende å høre alle de nye teoriene. Jeg har en liten anelse om hvordan de kommer til å motbevise det: "Fake, det er helt klart at det er photoshop som er brukt. Se bare på skyggene og de to fjellene som er like på flere bilder"

 

Jeg tipper vi ender opp med et nytt hakk i plata.

Endret av formann
Lenke til kommentar
Under 400 km ut i rommet. (månen er 384 400 km ut i rommet) :D

 

Idioter ?

 

Du er en idiot. Selv Hubble-teleskopet er nesten 600 km ut i rommet, og det hadde nylig service, så så langt har vi i hvertfall vært.

 

Og ja, vi har vært på månen og. Du har allerde fått bevisene dine, og har ikke kommet med motargumenter enda, med unntak av påstander om dødelig stråling som allerede er tilbakevist som moderat farlig, men garantert ikke dødelig i de periodene astronautene ble utsatt.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...