Gå til innhold

Landet vi virkelig på månen?


uranus

Anbefalte innlegg

Det viste uansett at jeg hadde rett, og at du tydeligvis ikke hadde lest annet enn overskriften. Og les linkene til kimmern123. Disse viser at SELENE faktisk bekreftet månelandingen. Eller er du redd for at de skal motbevise deg?

"jeg har rett" "er du redd"

 

Dette er ikke en psykologi time, Zeke

 

Hva i all verden er det du ser i Japans måne bilder, som bekrefter at mennesker har vært der ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikkje vits å fortsette denne diskusjonen, ove bryr seg ikkje om alle bevisene som påviser at dette er virkelig, og sjølv om alle "bevisene" som han viser blir motbevist gang på gang så fortsetter han same leiken.
Jeg har diskutert med konspirasjonsteorister før, og det er bare å gi opp folkens. De er hjernevasket og nekter å innse sannheten selv om alle bevisene peker den veien. Som regel kommer de kun med påstander og null bevis, slik som Ove38 gjør her. Sett det før :)

Internet flyter over av bevis på at verden har blit hjernevasket til å tro at mennesket har vært på månen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=d9kon-URcko

 

 

Ok, forklar meg hvordan vi har fått hentet steiner fra månen da.

Lenke til kommentar

Hvis vi ikke har landet på månen, hvordan forklarer du da at astronauter som har deltatt i månelandinger har utviklet øyesykdommer på grunn av utsettelse for stråling?

 

EDIT: Vent, dont tell me. "Skuespillerene" ble plassert i ett laboratorie hvor de med hensikt ble påført denne strålingen for å gjøre det hele autentisk, right? ;)

Endret av trusefar
Lenke til kommentar
Dersom vi ikke landet på månen, hvordan har reflektoren som vi bruker for å beregne avstanden med stor nøyaktighet til månen kommet der da ? Kansje den var innebygd i månen ?

USAs ubemannede ferder til månen som fks. Surveyor 1,3,4,5,6 og 7

 

Ok, forklar meg hvordan vi har fått hentet steiner fra månen da.

Ubemannede ferder til og fra månen.

Hvilke ferder er det du henviser til her? Eller er det noe du fant på selv?

USSR Luna 16, 20 og 24

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Hvis vi ikke har landet på månen, hvordan forklarer du da at astronauter som har deltatt i månelandinger har utviklet øyesykdommer på grunn av utsettelse for stråling?

De var ute i rommet men ikke så langt ut som til månen.

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Ok, svar på dette spørsmålet da...

 

HVORFOR har vi IKKE sendt mennesker til månen?

 

HVORFOR velger NASA istedet å bruke masse tid, penger og energi på å lage falske filmer om månelandingene, når det er teknologisk mulig for oss å sende personer til månen?

 

Hvis vi ikke har landet på månen, hvordan forklarer du da at astronauter som har deltatt i månelandinger har utviklet øyesykdommer på grunn av utsettelse for stråling?

De var ute i rommet men ikke så langt ut som til månen.

 

Og dette VET du? Eller dette PÅSTÅR du?

 

Internet flyter over av bevis på at verden har blitt hjernevasket til å tro at mennesket har vært på månen.

 

Hvis du kaller dette bevis så ... Jeg synes ikke det beviser noen ting. Jeg har ikke funnet en teori som faktisk kan bevise at vi ikke har vært på månen

 

Men internet flyter faktisk over av bevis på at vi har vært på månen. Jeg kan sikkert linke til et par youtube filmer, men ser ikke vitsen.

Endret av trusefar
Lenke til kommentar

Jeg kan godt linke en video som vistnok motbeviser det du påstår.

 

Denne videoen mener at opptaket umulig kan være filmet i jordens gravitasjon. Har de funnet en måte å senke jordens gravitasjon på filmstudioet da eller?

 

[/url]

 

Hva med å svare på bevisene Ove38.

Hvilken "bevis" har jeg ikke svart på ?

 

Svar på mitt, det jeg postet nå. En youtube video jeg fant etter å ha søkt i under 1 minutt.

 

Som du ser "flyter" internett over av bevis for at vi faktisk har landet på månen også. Bevis som er litt mer troverdige, som tar utgangspunkt i vitenskap fremfor konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar
Denne videoen mener at opptaket umulig kan være filmet i jordens gravitasjon. Har de funnet en måte å senke jordens gravitasjon på filmstudioet da eller?

Nei, man brukte bare forskjelige film triks som i alle science fiction filmer.

 

Da lurer jeg på om du leste infoen på høyre side av videoen. Det er en matematisk utregning etter analyse av videoen som beviser at dette skjer på ett sted som har gravitasjon tilsvarende månens.

 

Les denne artikkelen:

 

http://www.history.nasa.gov/alsj/a14/a14pendulum.html

 

Sitat:

The Apollo 14 SEQ Bay pendulum is a simple - if unintended - demonstration of motion in lunar gravity. There are many other cases such as John Young's two jumps during the Apollo 16 flag deployment, the sprays of dust kicked by the astronauts as they moved around the Moon, and the motion of thrown objects. However, in the case of the Apollo 14 pendulum, we are able to define the relevant parameters with far greater precision than in the other cases and have nearly one and a half minutes of well-defined, continuous motion available for study.

 

Because of the simplicity of the configuration, students and teachers can easily create a mock-up of the SEQ Bay pendulum at home or in the classroom and learn a great deal about differences between terrestrial gravity and lunar gravity.

 

Med andre ord, disse bevisene ville vært umulig å forfalske på jorden.

 

"I rest my case your honor."

Endret av trusefar
Lenke til kommentar

Du kan godt si: "dette er videomanipulasjon"

 

Ok, da har jeg ett nytt argument du kan svare på:

La oss si at NASA har brukt masse tid og matematiske utregninger på å få manipulert en video, slik at pendelbevegelsen på videoen ser autentisk ut.

 

I tillegg har de manipulert andre videoer på samme måte, til å se autentiske ut.

 

Og dette ble gjort for flere tiår siden, når videomanipulasjon ikke kan sammenlignes med det det er idag.

 

Hvordan i all huleste verden og alpakka klarer de å overse "refleksjonene" fra de påståtte vaierene i videoen din, når de er så pirkete? Hvis de hadde brukt vaiere burde vel dette vært hovedfokus å få fjernet fra videoene??

 

- Og husk at dette var kun ETT bevis, som jeg brukte under 5 minutter total tid på å finne.

Endret av trusefar
Lenke til kommentar
Du kan godt si: "dette er videomanipulasjon"

 

Ok, da har jeg ett nytt argument du kan svare på:

La oss si at NASA har brukt masse tid og matematiske utregninger på å få manipulert en video, slik at pendelbevegelsen på videoen ser autentisk ut.

 

I tillegg har de manipulert andre videoer på samme måte, til å se autentiske ut.

 

Og dette ble gjort for flere tiår siden, når videomanipulasjon ikke kan sammenlignes med det det er idag.

 

Hvordan i all huleste verden og alpakka klarer de å overse "refleksjonene" fra de påståtte vaierene i videoen din, når de er så pirkete? Hvis de hadde brukt vaiere burde vel dette vært hovedfokus å få fjernet fra videoene??

 

- Og husk at dette var kun ETT bevis, som jeg brukte under 5 minutter total tid på å finne.

Har du sett filmen Space Odyssey fra 1968 ?

 

Et annet eksempel på videomanipulasjon: Sylskarpe slow-motion filmer fra ubemannede Apollo 6, ble fremstilt som film fra bemannede Apollo 11.

 

ap6t.jpg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
En ting du glemmer Ove38, siden du faktisk ikke vil innse at det var mulig å gjennomføre noe sånt på 60-tallet, er at på den tiden var folk MYE mer eventyrlige og villige til å gjøre store ting. Den høyeste bygningen i New York er jo Empire State Building som var ferdig i 1931! De risikerte mye mer på den tiden for å oppnå de store ting. Eller Eiffel Tårnet. Eller you name it. Det skal mye mer til idag enn det skulle på den tiden for å i det hele tatt sette igang noe stort.

Interesant forklaring på hvorfor vi idag ikke kan reise til månen.

Har du satt deg inn i forskjellen mellom Apollo CSM/LM og Saturn V-raketten, og dagens romfergesystem??

DE ER DESIGNET FOR HELT FORSKJELLIGE FORMÅL!!!

Å si at vi burde kunne reise til månen i dag, når vi kunne det på 60-tallet, uten å se på forskjellen i hvilke systemer og fartøy som er tilgjengelig i dag og den gang, blir som å si at vi burde kunne vinne et F1-løp i dag med en bil fra 60-tallet. Hvis den kunne vinne den gang, hvorfor ikke i dag?

 

Du skjønner virkelig ikke forskjellen mellom Apollo og romfergen. Disse er så forskjellige som du kan få til. Romfergen er designet for å kunne frakte nyttelast til/fra lav jordbane, og kunne ta seg av en romstasjon. Fremdriftssystemene er ikke kraftige nok til å kunne sende romfergen til månen, og varmeskjoldet av keramiske fliser (som forøvrig er unikt, og var teknologisk grensesprengende da det ble oppfunnet) tåler ikke den økte varmen en tilbakevending fra månen vil generere (når romfergen treffer atmosfæren er farten ca 7km/s. Et fartøy fra månen har en fart på om lag 11km/s. Dette betyr mye større varmeutvikling). Dette, pluss lite politisk pågangsmot er grunnen til at vi ikke har vært tilbake til månen enda.

Lenke til kommentar
Det viste uansett at jeg hadde rett, og at du tydeligvis ikke hadde lest annet enn overskriften. Og les linkene til kimmern123. Disse viser at SELENE faktisk bekreftet månelandingen. Eller er du redd for at de skal motbevise deg?

"jeg har rett" "er du redd"

 

Dette er ikke en psykologi time, Zeke

Hva i all verden er det du ser i Japans måne bilder, som bekrefter at mennesker har vært der ?

Hva med skanningene av landingsstedet som man brukte til å lage et tredimensjonalt bilde av et område, som viste seg å være identisk med bilder tatt av David Scott, på overflaten på månen, av samme område, under Apollo 15??

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...