Gå til innhold

Landet vi virkelig på månen?


uranus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor langt ut i rommet tror du menneske har vært da??

Ikke lenge til LRO blir sendt opp nå, da er det forhåpentligvis ikke lenge til det kommer bilder som stempler en viss gruppe med konspirasjonsteoretikere som idioter.

Under 400 km ut i rommet. (månen er 384 400 km ut i rommet) :D

Idioter ?

Du er en idiot. Selv Hubble-teleskopet er nesten 600 km ut i rommet, og det hadde nylig service, så så langt har vi i hvertfall vært.

 

Og ja, vi har vært på månen og. Du har allerde fått bevisene dine, og har ikke kommet med motargumenter enda, med unntak av påstander om dødelig stråling som allerede er tilbakevist som moderat farlig, men garantert ikke dødelig i de periodene astronautene ble utsatt.

Rettelse: Under 400 miles ut i rommet. (månen er 384 400 km ut i rommet) :D

 

Det er stor forskjell på 600 km og 384 400 km, Hvilken beviser ? Idiot ?

 

Tegn på stråleskade, bekreftede månesteiner av utenforstående laboratorier, reflektorer på månen som funket fra de landet på månen, hundrevis av timer med film og tusenvis av bilder, amatører som fulgte dem med stjernekikkerter over hele verden deler av veien, amatører som fulgte dem hele veien med radio, andre vitenskapelige instrumenter for å nevne noe.

 

Hva er egentlig denne "magiske" grensen og hvor ligger den? Og ikke si Van Allen-beltene fordi de har vi allerede etablert at ikke utgjør noen livstruende risiko.

Lenke til kommentar

Jo, det gjorde de. Som sag, Ove, det blir bekreftet av de "skadene" tiden utenfor gav dem.

 

Jeg har en utfordring til deg, Ove: Er du uenig i det over, altså du fortsatt mener at det er dødelig å være utenfor jordens magnetfelt selv i kortere perioder, så kom med tall. Nøyaktig hvor mye stråling mottar dem i Van Allen-beltene, og generelt utenfor magnetfeltene til jorden, der de er ubeskyttet?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så farlig her? Jeg antar du kan svare på dette siden du vet det er dødelig å være der. Hva slags stråling er det der, og hvor mye? Jeg vil ha tall med kilder, ellers tolker jeg det som rene spekulasjoner fra en forumdebatant som ikke vet hva han snakker om.

 

EDIT: Og siden denne grensen er utenfor Van Allen-beltene, vil det si at disse beltene er tryggere enn utenfor dem?

 

En tur-retur Mars vil totalt påføre en astronaut mellom (tallet kan øke hvis det oppstår et kraftig utbrudd på solen) 0,6 og 1 Sievert, som er det samme som 100 rem. Her er hvilken skader dette vil gi:

 

A dose of under 100 rems is subclinical and will produce nothing other than blood changes. 100 to 200 rems will cause illness but will rarely be fatal.

Altså, det er ikke engang de vil oppleve sykdom engang, og de tallene fra wikipedia er mer ment til plutselig stråling, fordi kroppen hele tiden reparerer eventuelle skader som følge av strålingen.

 

Kilder:

http://www.space.com/scienceastronomy/mars...ers_040120.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Rem_(unit)

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Jo, det gjorde de. Som sag, Ove, det blir bekreftet av de "skadene" tiden utenfor gav dem.

 

Jeg har en utfordring til deg, Ove: Er du uenig i det over, altså du fortsatt mener at det er dødelig å være utenfor jordens magnetfelt selv i kortere perioder, så kom med tall. Nøyaktig hvor mye stråling mottar dem i Van Allen-beltene, og generelt utenfor magnetfeltene til jorden, der de er ubeskyttet?

I og med at mennesket ikke har vært utenfor jordens magnetfelt har man ikke tall.

 

Det er derfor disse solvinds (solar flare) testene nå settes igang.

 

http://www.space-travel.com/reports/Fake_A..._Flare_999.html

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller mener du at mennesket har en slags supersensitiv metode å måle stråling som ikke kan gjøres av maskiner og digitale sensorer i rommet? Her på bakken gjøres det hele tiden vha. forholdsvis enkle maskiner.

 

Og det er også gjort ute i rommet, ja også utenfor Van Allen-beltene, og det er derfor vi vet at strålingen der ute ikke er farlig.

 

Eller mener du også at ingen ubemannede satellitter har vært utenfor disse magiske Van Allen-beltene, siden du mener at vi aldri har målt strålingen der ute, selv om ville vært til enorm nytteverdi siden før 60-tallet?

 

Du klarte altså ikke produsere noen tall, så du vet ikke hva du snakker om. Vel, jeg ber deg gjøre noen forsøk til på google eller en annen søkemotor. Det er ikke vanskelig å finne informasjon om dette.

 

Og vet du i det heletatt hva som skjer med kroppen og hvordan den reagerer på stråling? Vet du hva som dreper deg om du blir utsatt for stråling eller hvor mye det kreves? Visste du for eksempel at de selv mest ekstreme strålingsulykkene som vi kjenner til, har det tatt minst 24 timer før offeret dør? Og dette er med styrker som er langt, langt over det man vil oppleve i rommet, selv under et utbrudd på solen.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Jo, det gjorde de. Som sag, Ove, det blir bekreftet av de "skadene" tiden utenfor gav dem.

 

Jeg har en utfordring til deg, Ove: Er du uenig i det over, altså du fortsatt mener at det er dødelig å være utenfor jordens magnetfelt selv i kortere perioder, så kom med tall. Nøyaktig hvor mye stråling mottar dem i Van Allen-beltene, og generelt utenfor magnetfeltene til jorden, der de er ubeskyttet?

I og med at mennesket ikke har vært utenfor jordens magnetfelt har man ikke tall.

 

Det er derfor disse solvinds (solar flare) testene nå settes igang.

 

http://www.space-travel.com/reports/Fake_A..._Flare_999.html

 

 

Når du sier at man ikke vet, så regner jeg med at du mener oss mennesker. Hvordan har det seg at ingen vet, bortsett fra deg?

Endret av formann
Lenke til kommentar
Når du sier at man ikke vet, så regner jeg med at du mener oss mennesker. Hvordan har det seg at ingen vet, bortsett fra deg?

Som sagt du har en helt useriøs måte å debatere på, alle dine innlegg går ut på det samme. Derfor får du ikke svar.

 

 

*snip*

Du må lese det svare du fikk

https://www.diskusjon.no/index.php?act=find...mp;pid=13892109

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Når du sier at man ikke vet, så regner jeg med at du mener oss mennesker. Hvordan har det seg at ingen vet, bortsett fra deg?

Som sagt du har en helt useriøs måte å debatere på, alle dine innlegg går ut på det samme. Derfor får du ikke svar.

 

 

Jeg reagerer på logiske brister.

 

Du påstår hardnakket at et menneske ikke vil overleve en tur på utsiden av jordens magnetfelt, men så sier du senere at man ikke har målt strålingen. Om ingen har målt, hvordan kan man da konkludere med at det er livsfarlig?

 

Er jeg virkelig for kravstor når jeg spør deg om en redegjørelse? Om man ikke kan forklare hvordan man har kommet frem til en konklusjon så er det liten vits i å debbatere.

Endret av formann
Lenke til kommentar
Jeg reagerer på logiske brister.

 

Du påstår hardnakket at et menneske ikke vil overleve en tur på utsiden av jordens magnetfelt, men så sier du senere at man ikke har målt strålingen.

 

Er jeg virkelig for kravstor når jeg spør deg om en redegjørelse? Om man ikke kan forklare hvordan man har kommet frem til en konklusjon så er det liten vits i å debbatere.

Spar meg for tøyse ditt. Man har ikke målt solvinds strålingen på mennesker. Dette skjønner du veldig godt.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=find...mp;pid=13892109

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Når du sier at man ikke vet, så regner jeg med at du mener oss mennesker. Hvordan har det seg at ingen vet, bortsett fra deg?

Som sagt du har en helt useriøs måte å debatere på, alle dine innlegg går ut på det samme. Derfor får du ikke svar.

 

 

*snip*

Du må lese det svare du fikk

<a href="https://www.diskusjon.no/index.php?act=find...mp;pid=13892109" target="_blank" rel="nofollow">https://www.diskusjon.no/index.php?act=find...mp;pid=13892109</a>

 

Jeg leste det, og det gir meg ikke noe svar. Det som står der, er svar på de nøyaktige mengdene stråling en blir utsatt for under et solutbrudd, ikke under normale omstendigheter. Vi vet godt hva verdiene er under normale omstendigheter.

 

Jeg reagerer på logiske brister.

 

Du påstår hardnakket at et menneske ikke vil overleve en tur på utsiden av jordens magnetfelt, men så sier du senere at man ikke har målt strålingen.

 

Er jeg virkelig for kravstor når jeg spør deg om en redegjørelse? Om man ikke kan forklare hvordan man har kommet frem til en konklusjon så er det liten vits i å debbatere.

Spar meg for tøyse ditt. Man har ikke målt solvinds strålingen på mennesker. Dette skjønner du veldig godt.

 

<a href="https://www.diskusjon.no/index.php?act=find...mp;pid=13892109" target="_blank" rel="nofollow">https://www.diskusjon.no/index.php?act=find...mp;pid=13892109</a>

Hva mener du med på mennesker? Mener du at vi da må utsette mennesker for stråling? Det kan vi fint gjøre her på jorden, så lenge vi vet hvor mye stråling det er snakk om. Dette kan vi finne ut ved å plassere ut sensorer i verdensrommet.

 

Når du sier at man ikke vet, så regner jeg med at du mener oss mennesker. Hvordan har det seg at ingen vet, bortsett fra deg?

Som sagt du har en helt useriøs måte å debatere på, alle dine innlegg går ut på det samme. Derfor får du ikke svar.

Vel, hvis jeg stiller det samme spørsmålet? Spørsmålet er faktisk veldig godt og veldig relevant. Du har nå gjennom flere sider påstått at strålingen utenfor VA-beltene er så høy at de dreper mennesker på svært kort tid. Nå kommer du imidlertid tilbake og sier at ingen vet hvor mye stråling det er snakk om.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Ja, jeg ser det Ove, det er vel andre eller tredje gang du poster den linken og de bildene, men skal du egentlig svare på spørsmålene mine?

 

EDIT:

Researchers are about to subject a fake astronaut complete with blood cells and simulated human tissue to an artificial solar flare. How the unlucky volunteer emerges from the radiation storm will reveal for the first time how much of a threat severe solar flares pose to astronauts en route to the Moon and Mars.

Det ukjente er altså hvordan mennesker vil takle et eventuelt kraftig utbrudd fra solen. Mener du at det er konstant slike tilstander utenfor jordens magnetfelt?

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Det ukjente er altså hvordan mennesker vil takle et eventuelt kraftig utbrudd fra solen. Mener du at det er konstant slike tilstander utenfor jordens magnetfelt?

eventuelt ? Det var en rekke slike kraftig utbrudd fra solen, da Apollo-astronatene angivelig var utenfor jordens magnetfelt, på månen.

 

Alle bilder av mennesker på månen er film triks.

Lenke til kommentar
[...]Det var en rekke slike kraftig utbrudd fra solen, da Apollo-astronatene angivelig var utenfor jordens magnetfelt, på månen.

 

Alle bilder av mennesker på månen er film triks.

 

jaha, og bortsett fra ditt ord så er bevisene?

 

Du kan jo sjekke denne her: Sickening Solar Flares (NASA)

Ett lite utdrag:

"Surely, though, no astronaut is going to walk around on the Moon when there's a giant sunspot threatening to explode. "They're going to stay inside their spaceship (or habitat)," says Cucinotta. An Apollo command module with its aluminum hull would have attenuated the 1972 storm from 400 rem to less than 35 rem at the astronaut's blood-forming organs. That's the difference between needing a bone marrow transplant … or just a headache pill."

 

Så hvor farlig mener du det er? Gjerne med noen andre kilder enn ditt ærlige ansikt.

Lenke til kommentar

Det er MASSE data på hvor sterk strålingen er i Van Allen-beltene, og utenfor. Den aller første amerikanske satellitten, Explorer 1, var den første som målte denne strålingen faktisk.

 

Astronautene hadde på seg flere dosimetre for å måle strålingen på turen. Gjennomsnittet av alle Apollo-ferdene tilsvarte om lag 1 rem, altså omtrent det samme som et røntgenbilde av overkroppen.

 

Solvinden er i det daglige ikke spesielt farlig, så lenge man er beskyttet av enten skroget på et romskip eller en romdrakt. Astronautene hadde faktisk med seg instrumenter de satte opp på overflaten på månen som skulle måle solvinden.

 

Strålingen i Van Allen-beltene og solvinden har du absolutt ingen peiling på, det har du (Ove38) bevist gang på gang. Hvordan har det seg at ledende solforskere, også her i Norge bare ler av argumentet om solvind som hindrer en måneferd (tro meg, jeg har snakket med flere av dem om dette tidligere)? Og hva med James Van Allen som var rasende helt til siste åndedrag (og dette fra en som var sterkt imot bemannet romfart) over alle synserne som sa at Van Allen-beltene inneholdt for sterk stråling til at mennesker skulle kunne passere gjennom?

 

De testene som kjøres på solar flares i dag, på dukker, er for å teste hvor stor beskyttelse som trengs dersom en stor solstorm skulle bryte ut og skyte sterk stråling mot jorden/månen. Den gjennomsnittlige solvinden er ikke i nærheten av like kraftig som flares!! Dette er sterke utbrudd av gass og energi, som sender energirik stråling ut i rommet.

Lenke til kommentar
Det ukjente er altså hvordan mennesker vil takle et eventuelt kraftig utbrudd fra solen. Mener du at det er konstant slike tilstander utenfor jordens magnetfelt?

eventuelt ? Det var en rekke slike kraftig utbrudd fra solen, da Apollo-astronatene angivelig var utenfor jordens magnetfelt, på månen.

 

Alle bilder av mennesker på månen er film triks.

Det var slettes ingen slike utbrudd under noen av Apollo-ferdene!!

Den som kom nærmest var Apollo 16. Kun to uker senere var det et kraftig utbrudd på solen i retning av jorden, og NASA innrømmet at dersom dette hadde skjedd mens astronautene var på månens overflate, så ville de ikke overlevd. Om de hadde overlevd hvis det hadde skjedd under overfarten er noe mer mulig, men ettersom utbruddet i '72 var ekstremt kraftig, ville de i det minste fått stråleskader.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...