Gå til innhold

Doom3 system requirements

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

In a interview for the german magazine PCGames Hardware, John Carmack from id Software has revealed the hardware requirements for DOOM III: a video card with at least 128MB RAM and Pixel Shader 1.1 support and a 2.5GHz CPU should be enough for the stencil shadows and physics calculations. Also, Carmack announced that a testing phase might last until this summer or even later. DOOM III is expected on 4 CDs and multiplayer will include Deathmatch, Team Deathmatch, Tournament and Last Man Standing. Thanks: ggmania.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Og en liten oppdatering ;)

Update: After reading this information, we asked id software for confirmation and they have replied saying that the information that appeared in the article is totally false and a fabrication on the magazine's part.
Endret av TCi
Skrevet

Og så en offisiell unskyldning fra PC Games Magazine

Hi Guys,

I have to apologize for all the mess concerning the doom 3 article in pc games hardware.

first: the interview is ripped off out of the context of the whole article (3 pages).

second: the system requirements that are quoted from the interview are misunderstanding. id software is totally correct in saying that they are not true. the problem is that you have to delete words like "at least" or "minimum".

what we like to communicate are not minimum system levels - obviously these are not determined yet. our focus was on full detail gameplay.

in addition, the interview was offered by a freelancer and came it last minute. it's a big pity that we didn't eliminate the faults in there. i just hope that id software and all the guys that are keen on playing doom 3 accept my excuse. i hope that doom 3 sells a lot of copies.

thilo bayer

editor-in-chief pc games hardware

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

"i hope that doom 3 sells a lot of copies."

av en eller annen grunn så synes jeg den ikke helt passet inn der.

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

Skrevet

ditto

Skrevet
Lurer på hva systemkravene blir...

Mitt tips er at du trenger et veldig sterkt grafikkort, for eksempel 9800 Pro eller FX5900 for full ytelse. Tror ikke at spillet kreve så mye av prosessoren, det meste av eye-candy ser jo ut til å være bump-mapping...

Forslag til oppsett for full ytelse:

AMD Athlon XP 2500+/Intel Pentium 2,53 Ghz

512 MB RAM

9800 Pro/FX5900

Er jeg kanskje inne på noe? ;)

Skrevet (endret)
Lurer på hva systemkravene blir...

Mitt tips er at du trenger et veldig sterkt grafikkort, for eksempel 9800 Pro eller FX5900 for full ytelse. Tror ikke at spillet kreve så mye av prosessoren, det meste av eye-candy ser jo ut til å være bump-mapping...

Forslag til oppsett for full ytelse:

AMD Athlon XP 2500+/Intel Pentium 2,53 Ghz

512 MB RAM

9800 Pro/FX5900

Er jeg kanskje inne på noe? ;)

Tror nok at det vil ligge rundt der ja.Vil tippe at minimumskravene ligger et sted rundt 1.5GHz 32mb skjermkort (Geforce 3) 128mb ram...

Endret av TCi
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet (endret)

edit: det ble feil :)

Endret av Slettet-80wCWpIM
Skrevet
DOOM III is expected on 4 CDs and multiplayer will include Deathmatch, Team Deathmatch, Tournament and Last Man Standing.

:thumbdown:

Spillet må da SERIØST komme på DVD!

Skrevet

Etter det jeg har hørt så MÅ man ha et Geforce 3 kort minimum for å i det hele tatt kunne spille det.

og der er ikke gf4 mx korta aktuell..

Skrevet
Etter det jeg har hørt så MÅ man ha et Geforce 3 kort minimum for å i det hele tatt kunne spille det.

og der er ikke gf4 mx korta aktuell..

Ja det stemmer. Skrev litt feil i stad (får fikse på det). Siden da GF 4 MX er bare oppgraderte GF2 brikker så er det nok ikke aktuellt nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...