Entity extraction Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Er helt ute på bærtur her jeg, aner ikke noe om dette. Har kjøpt meg to kabinett vifter (Enermax UC-12FAB-B(N) og UC-8FAB-B(N)) 1 stor og en liten. Jeg har et Chieftec server tower (dragon series) og skal ha den store vifta over PSU, og den lille nederst i kassa. Hvilken vei skal de Skal den store blåse luft inn eller ut, og det samme med den lille vifta. Også et enda dummere spørsmål, hvordan veit jeg hvilken vei vifta blåser luften? De av dere som føler for å rakke ned på spørsmålet mitt må gjerne det, men kan jeg det ikke så kan jeg det ikke. Takk for svar V
P-in-P Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Ut bak og inn framme Varmen stiger jo så da er det logisk at den øverste blåser ut!
El-Hadji Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 bør ha et støvfilter på vifta som blåser inn, ellers blir pcen FULL av støv, slik som min...
phax Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 jepp, og visst vifta f.eks skal blåse utover monter du vifta med "merkelappen" ut.. bare tilfelle du ikke visste hvilke vei vifta blåser!
sjefen_ Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 SEr du nøye på vifta så er det piler også. Enkleste måte er egentlig bare å koble den til, da slipepr du å huske noe, eller se etter noe. kjenner hvor luften kommer.
knut-eirik Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Har kjøpt meg to kabinett vifter (Enermax UC-12FAB-B(N) og UC-8FAB-B(N)) 1 stor og en liten. Jeg har et Chieftec server tower (dragon series) og skal ha den store vifta over PSU, og den lille nederst i kassa. Hvilken vei skal de Skal den store blåse luft inn eller ut, og det samme med den lille vifta. Også et enda dummere spørsmål, hvordan veit jeg hvilken vei vifta blåser luften? På viftene er det en pil opp og en til siden, den som peker opp viser hvilken vei luften blåses. Den større (92mm) tenker jeg passer godt bak over psu og den lille 80mm passer foran. For å se helt nøyaktig hvordan viftene blåser så er inntaket der det ikke er tre feste "stenger" som holder fast selve "sokkelen" til viften
Entity extraction Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Skrevet 9. mars 2004 hmm Takk for svar Er ikke helt sikker på om jeg ble noe klokere jeg Det er nok meg som ikke helt skjønner dette med vifter. Men jeg skal ihverftall sette på strøm på viftene, og finne ut hvilken vei det blåser. Ellers var den store vifta for stor for kassa, så den må jeg bytte. Men takk for gode svar, som alltid V
hn66 Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 hmm Takk for svar Er ikke helt sikker på om jeg ble noe klokere jeg Det er nok meg som ikke helt skjønner dette med vifter. Men jeg skal ihverftall sette på strøm på viftene, og finne ut hvilken vei det blåser. Ellers var den store vifta for stor for kassa, så den må jeg bytte. Men takk for gode svar, som alltid V For å gjenta: - Se på kanten av viften, der finner du to piler støpt inn i plasten. Den ene peker hvilken vei luften blåser ut, den andre hvilken vei viften roterer. - Vifter bør bløse ut av kabinettet bak - Vifter i front bør suge luft inn i kabinettet
phax Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 og for å forvirre gutten enda mer kan vi gi han et lite kurs i 7volt mod på viftene for å få ned støynivået.. just messing with you!
Stig-Arne Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 bør ha et støvfilter på vifta som blåser inn, ellers blir pcen FULL av støv, slik som min... ikke alle trenger støvfilter skjønner du. Ser man at det begynner å legge seg 3 cm støv i maskinen i løpet av 2 dager så ja. Men ser du ikke noe støv etter 14 dager så er vitsen med støvfilter borte. Selv har jeg aldri brukt støvfilter på noen av pc`ene mine. En PSU som jeg har liggende etter 96, som suger inn luft, er det så vidt anntydning til støv. Så konklusjonen blir at man må se det etter behov, støvfilter reduserer luftmengden ganske betraktelig, kommer ann på hvilken type filter det er da. Å ha vifter bakerst som trekker ut er helt logisk da varmluft stiger. Det kan være lurt å ha ei rett bak CPU som trekker bort varmluften fra omdrådet rundt PSU.
tankbug Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 jeg har altfor mange vifter i pc'n og ingen støvfilter. det er nå et støvlag som dekker området rundt cpu-sokkel og northbridge, ser ikke rødfargen på msi-kortet mitt oppi der lenger En gang i mnd tar jeg av døra og rensker ut støv fra bunnen av kassa, da kan jeg lage high-density støvballer på størrelse av en klinkekule... Tror jeg skal skaffe meg noen støvfilter snart...
Uderzo Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 og for å forvirre gutten enda mer kan vi gi han et lite kurs i 7volt mod på viftene for å få ned støynivået.. Ja takk Jeg har ikke så mye peil på akkurat det, hvis du gidder kan du godt fortelle meg hva jeg må gjøre
Stig-Arne Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 jeg har altfor mange vifter i pc'n og ingen støvfilter. det er nå et støvlag som dekker området rundt cpu-sokkel og northbridge, ser ikke rødfargen på msi-kortet mitt oppi der lenger En gang i mnd tar jeg av døra og rensker ut støv fra bunnen av kassa, da kan jeg lage high-density støvballer på størrelse av en klinkekule... Tror jeg skal skaffe meg noen støvfilter snart... Hehe.. ja.. Som jeg sa så er dette individuelt.. Da alle ikke sliter med det problemet.. Som jeg..
Whiteshit Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Har to kabinett vifter i et chieftec kabinett...har ikkje stressa med støvfilter...og kan ikkje sjå særlig med støv inne i kabinettet eg heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå