Gå til innhold

Hvor Mange Av dere Har sin gamle Amiga Enda?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fortsatt min gamle A500 jeg :grin:

 

Fikk den til konfirmasjonen i 1988....var konge på haugen da...hehe :razz:

Fungerer nesten helt greit...strømforskyninga er litt kokeliko (skal operere den) og knappen på monitoren er litt "spesiell"...må bruke en pappbit for å holde den inne :lol:

 

Ellers er det smelt inn ekstra 512kb memory, ørten joysticker, ekstra diskettstasjon (stor som et hus), og spill ja...har "bare" ca 500 spill jeg.

 

Et lite sidespark til AMD/Intel "krigen" idag:

 

Husker noen hvem krigen sto mellom på den tiden?

(1987-1992 sånn ca.)

 

Den var mellom Commodore og Atari, med henholdsvis Amiga og ST.

Lenke til kommentar

JEG!!!!

 

vel ikke teknisk sett da, jeg hadde en amiga før som ble ødelagt, men jeg fikk kjøp en amiga 500 på loppemarked for 50kr!! samme type som jeg hadde før. i tilleg fikk jeg HD ekstra diskettstasjon og modemkort!(som jeg ikke aner hvordan å bruke)

Men jeg mangler joysticks da hadde to som ble kasta

:sad:

Lenke til kommentar

Quote:


har en amiga commodore 64 liggende med masse software

og skjerm med høytalere.... 750 disker den bruker


 

Ehm.. Commodore 64 var ikke en Amiga. Amiga ble laget senere (av samme selskapet, Commodore).

 

Men men.

 

Jeg har min Amiga 500 liggende, og den fungerer...tror jeg.. har ikke testa den på mange år :smile:

Tenker at de fleste diskettene er ubrukelige nå heh..

Lenke til kommentar

Quote:


RogueFreak skrev (2002-03-21 15:41):

Et lite sidespark til AMD/Intel "krigen" idag:


Husker noen hvem krigen sto mellom på den tiden?

(1987-1992 sånn ca.)


Den var mellom Commodore og Atari, med henholdsvis Amiga og ST.



 

Så du har den orginal diskettstasjonen som blei laga siden A1000 kom ut. Den var diger!

 

Ja jeg husker såvidt noen av den krigen. Litt artig med det søksmålet fra Atari.

Jeg husker mest Amiga vs Pc kranglene tidlig på 90-tallet. Akkurat som AMD vs Intel krigen i dag den også.

 

Jeg kom til å tenke på en ting. Alle hadde jo flere hundre, eller tusen spill. De færreste var orginale. Jeg tror at dette i stor grad var med på å "drepe" Amigaen.

Lenke til kommentar

amiga 1200 med 040 fhase 5 akkselrator(tror det var det den het)800 mb hdd 100+ spill og....14" skjerm laget for amiga :smile::) åja crdrom oxo

 

c64 standard 50+ spill

 

2 stk a600 med 1 mb minne kort resten standard

 

det var det gode dagene:)

men når sant skal sies var frontier elite 2 det eneste spillet jeg la tid i,spilte det i over 1 år....skjønt nådde aldri elite ranking bare den under.forresten noen som prøvde den mine greia som fikk alle minde skip til og overloade reaktoren og gå i lufta??

hehe mange politi skip som fikk seg en stygg overraskelse med det våpnet;)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-21 15:41, RogueFreak skrev:

Et lite sidespark til AMD/Intel "krigen" idag:


Husker noen hvem krigen sto mellom på den tiden?

(1987-1992 sånn ca.)


Den var mellom Commodore og Atari, med henholdsvis Amiga og ST.



 

Er gammal Amiga freak sjøl, har en 1200 hjemme som jeg har hatt i 8 år nå. Før det hadde jeg A500 som jeg fikk i '89. Husker vi hadde en campaign på gang der jeg bodde før, for å få konvertert alle Atari folka til Amiga. Og vi lykkes, men noen gikk også over til PC... :smile: Men, men. Atari var OK den også, mye brukt i musikkstudioer. (MIDI)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...