Gå til innhold

Nytt Kabinett...


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått nytt Kabinett. D har ikke vært noen forandringer på datamaskinens komponenter. Når jeg slår på datamaskinen lyser alle led`s og katoder, viftene går, men det er ikke liv i verken cd-rom, harddisk elller diskettstasjon. Hvorfor? Det er jo ingenting som er annerledes fra før jeg fikk kabinettet. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har koblet alt rett å sånt... jeg fant ut noe nytt nettopp da... Cd-rom, Harddisk eller Floppy vil ikke slå seg på med IDE kabler i. Men uten fungerer de bra. Cd-rom, Harddisk og floppy fungerer også bra i en annen pc... Hva kan være feil? Må jeg kjøpe nytt HK? :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du sjekket at harddiskene/cd-rom er koblet rett mhp master/slave. Hvis du har koble en master-device på plassen til slaven vil det som oftest bli feil.

 

Sjekk også at det ikke befinner seg noen avstands-stykken mellom kabinettet og HK som ikke trenger å være der. De kan lage kortslutninger på HK.

 

Hvis det ikke funker bør du koble vekk alt som ikke er kritisk for at pc'n skal boote og så sjekke.

 

Jeg hadde samme problem en gang jeg hadde kjøpt nytt HK. Det viste seg at det var DOA. og jeg fikk nytt.. Kan hende HK ditt døde på vei til det nye kabinettet :(

Endret av jankr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...