Gå til innhold

Lyd anlegg til dataparty


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting er å spille hjemme. En anna ting er å spille i et 700kvm rom med 230 folk i. Glem det! CV+NAD funker sikkert fin-fint hjemme, og i rommet når det ikke er veldig mye folk der.

 

Når det blir mye bråk, mye folk og mye av alt, glem det.

 

Det du trenger er et PA-anlegg. PA-anlegg kommer i alle størrelser - du kan få fra en enkelt liten høyttaler og en mic, til mange hundre flater med heavy amping og miksing, om du ønsker det. Ta kontakt med en lokal lyd- og lysfyr eller -butikk, og hør hva de kan tilby å leie deg. Til 700kvm med 230 folk + masse støy og det som er, vil jeg nok anbefale et mellomstort PA, feks to bunner og to topper på hver side. Da har du det du trenger, stort sett. Slike skulle du vel få for en 4000-5000 for en god helg, tenker jeg.

 

bfisk

I et rom med masse bråk, ER nad og cv det du trenger, CV er party høytalere som gjerne brukes til større arrangementer, på et lan jeg var på med nærmere 300 stk i et stort rom, så ble det brukt cerwin vega v 10f, V10 F og de slo godt ifra seg, og NAD er jo generelt kjent for å levere sakene!

Lenke til kommentar
CV er party høytalere som gjerne brukes til større arrangementer

Da er det gjerne snakk om noen HELT andre utgaver enn de som er til 'stuebruk' og dermed høyttalere som ikke låter bra i det hele tatt på 'normalt' volum.

 

På forsterkersiden kommer du heller ingen vei med noen hundre watt i et digert lokale.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

har ikke lest alt, men vil si det at jeg og noen andre brukte ett par Cerwin Vega AL 1000, noe lignende de du tenker på. for å si det sånn, det var _elendig_. værre lyd skal man lete lenge etter. de klarte absolutt ikke å fylle hele hallen med god nok lyd. gå heller for et vanlig PA anlegg og glem ideèn om å ha det hjemme. huff huff.

Lenke til kommentar
I et rom med masse bråk, ER nad og cv det du trenger, CV er party høytalere som gjerne brukes til større arrangementer, på et lan jeg var på med nærmere 300 stk i et stort rom, så ble det brukt cerwin vega v 10f, V10 F og de slo godt ifra seg, og NAD er jo generelt kjent for å levere sakene!

:roll:

 

Du har ikke gjort mye lyd, har du det? De CV-modellene som brukes til konserter, offentlig lyd osv osv, er ikke de modellene du får kjøpt på HiFiklubben f.eks. NAD leverer sakene til hjemmekino, hifi og stuelyd, men ikke til PA.

 

Men bevares - alt går.

 

 

bfisk

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Begynner du ikke å bli _LITT_ lei av å fortelle folk at CV ikke duger til større arangemanger Bfisk?

Selv har jeg svært lite å komme av informasjon i denne tråden.

Ville bare sympatisere litt for deg :love:

Jeg er enig. Det er derfor jeg foreslo at de skulle leie, men nå er ikke dette noe konsert eller raveparty det er snakk om, men et LANparty. De er der for PC, ikke for lyd.

Lenke til kommentar

Det er da ikke verre enn at knotten går å leier et anlegg som virkelig klarer oppgaven (bør komme på rundt 4-5000,- alt ettersom). Da får du ingen problemer med lyden på LANet, og du kan f.eks. ta en liten sum av deltakerne for å dekke opp for utleggene.

 

Da sitter du igjen med 10K, som jeg vil tro holder lenge til et anlegg som spiller bra på rommet ditt. Men du mister "peke-effekten" på LANet, og kan ikke si "det der er mitt.." ;)

 

 

Men de to settingene det er snakk om, er så uhyre vidt forskjellige med tanke på kravene de stiller til anlegget, at du kommer til å få sur lyd en av plassene om du absolutt skal kjøpe et enkelt anlegg.. Å få noe som spiller bra både i et enormt rom og på et gutterom, tror jeg ikke finnes. Og det finnes GARANTERT ikke under 20.000 :p

 

Lykke til uansett :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...