Jump to content
Sign in to follow this  
satanjapan

Lyd anlegg til dataparty

Recommended Posts

Hei

Jeg har ikke mye peiling på lyd anlegg

skal ha et lyd anlegg som skal spille for 230 stk i en gymsal som er 30x26 m

Prisen skal helst ikke komme over 10 000kr max 15 000kr

trenger høytalere og forsterker.

Det enkleste er vel å leie et anlegg for en kortere periode. Et anlegg som kan spille bra i et såpass stort lokale er jo ikke akkurat ideelt å bruke i stua, så du får muligens problemer med etterbruken hvis du kjøper.

Hvorfor kjøpe når du kan leie? Hvis anlegget bare skal være der i en kort periode, eller for et arrangement er det litt sløvt å kjøpe. Lei deg et greit PA-anlegg, du.

Hvorfor kjøpe når du kan leie? Hvis anlegget bare skal være der i en kort periode, eller for et arrangement er det litt sløvt å kjøpe. Lei deg et greit PA-anlegg, du.

skal bruke de hjemme også :p

skal bruke de hjemme også :p

Gymsalen er over 700 kvadrat, du trenger et PA anlegg. Cerwin Vega V15-F er en hjemmehøyttaler. Det lar seg neppe gjøre å finne noe som fungerer bra både i en stor gymsal og hjemme. Du vil ha i pose og sekk, det lar seg skjeldent gjøre.

er denne mye bedre?

er vanskelig og få lånt pa-anlegg her i narvik :p

Det er hjemmehøyttalere, lokalet er over 700 kvadrat. Både V15-F og CLSC-15 er hjemmehøyttalere. Har bare hørt V15-F, men jeg tviler på resultatet blir spesielt mye bedre med CLSC-15.

Sjekk gulesider, det er sikkert mulig å få leid PA i Narvik.

er vanskelig og få lånt pa-anlegg her i narvik :p

Det er vel sikkert ett eller annet lyd- og lysfirma der oppe også, om ikke så kan du vel høre med høgskolen der oppe--- høgskoler pleier å ha slikt utstyr tilgjengelig...

Det er hjemmehøyttalere, lokalet er over 700 kvadrat.

Dette er en veldig grei oppsummering ja.

Du skal med andre ord fylle et areale som er minst 20 ganger større enn en stor stue.

Høyttalere/forsterkere som er tilpasset 'vanlig' bruk (les: rom på max. 20-30 kvm) vil falle helt igjennom i et stort lokale selv om de tilsynelatende spiller ekstremt høyt (ikke at det er noe kvalitetstegn nødvendigvis...) i mindre rom.

Edited by Shimano

jeg hadde tenkt og bruke høytalerne hjemme på rommet mitt også siden jeg tar fra egen lomme, og vi trenger ikke super lyd der oppe vi skal bare snakke i dem og spille bakgrunds musikk og litt høyt av og til når vi viser spill filmer osv og gidder ikke bruke flere 10 tusen på anlegg

Objektivt synes jeg hverken at de høyttalerne hører hjemme i noe stort lokale eller i stua. Dynga.....

Du har ikke peiling. Cerwin vega er jo noen av verdens beste høytalere.

Pluss at de er ganske rimlige.