Gå til innhold

NV40 med 16 pipelines


Anbefalte innlegg

Cards will be equipped with 256MB or DDR 1 memory 8x32 chips. The memory bus is going to be 256 bits wide, as with the R300, R350, 360 marchitecture. I expect that cards will outperform Radeon 9800XT if the chips are clocked properly. We still don?t know whether the slower memory version of R420 will have a chip that runs at the same speed.

 

http://www.theinquirer.net/?article=14397

 

____________________________________________________________________

Og så var det det å lese hva som står da.

Det er jo en artikkel om et "low-end" R420 kort som kommer med DDR1 minne, og 9800xt ytelse. Aka "skateboard".

Akkurat som Radeon 9700nonpro med Radeon 8500 ytelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
holder en knapp på nvidia eg... som eg for såvidt alltid gjer.. sjøl om de gjekk ganske dårlig når eg trudde de samme på nv30.. men man lærer av sine feil, og skal historien gjenta seg skal nvidia vere best denne gangen...

 

geforce2 vs radeon, nvidia

geforce3 vs radeon, ati

geforce4 vs radeon, nvidia

nv30 vs r300, ati

nv40 vs r420, nvidia?

 

;)

Du har fått det litt feil...

 

gf3 og gf4 var bedre enn radeon.

 

gf2 vs radeon 1 er ganske close selv om gf2 nok er raskere. Den gang hadde vi også driverproblemene osv... Hadde selv et radeon og vet godt at det ikke dugde til mange spill.

de er nok du som har fått det litt feil..

Eg husker svært godt både geforce2 og geforce3-tida.. geforce2 ultra 64mb var de gjevaste og radeon 64mb kunne ikkje måle seg heilt med dette kortet..

 

når geforce3 kom var dette kongen på haugen, men rett etterpå lanserte ati radeon 8500, som tok knekken på det. Derfor lagde nvidia Ti-500 som er de samme som dagens fx5950... altså et kort som er en slags nødløsning..

Problemet var bare at 8500 var fortsatt bedre enn ti500, dette husker eg fra mange tester eg las på den tida, pluss at 8500 har rekord i 2001se som er nesten 1000 poeng høgre enn ti500 sin. så det så

:yes:

http://www.tomshardware.com/graphic/200301...acharts-05.html

Lenke til kommentar

vell, i 2003 med andre drivere er sikkert ti500 bedre, men eg husker i alle fall at i 2001 når korta kom ut var 8500 fullt på høgde med ti500 i mange tester... og står fortsatt på mitt, og i 3dmarks 2001 er 8500 best :p

eg er ingen ati fan, men eg husker sjøl når eg hadde ti200 så var 8500 som regel et hårstrå bedre enn ti500..

Lenke til kommentar

Kanskje bare jeg som er over-optimistisk, men siden Doom3 og Half Life 2 er så utsatt som de har blitt, så vil grafikken være enda bedre enn noe vi tidligere har sett av beta versoner! Siden spilla kommer circa på samme tid som neste generasjon fra nVidia og ATI...

 

Klart man kan sikkert spille Doom3 og Half Life 2 på Geforce3 også, men at grafikken ser best ut på NV40 og R420 (og med bedre utelse).

Lenke til kommentar
hmm... ser ut som eg må gje meg... i alle fall i henhold til kordan ting er no... for de er vell bare å innrømme at r8500 blir slått av ti500... meg eg syns så innerlig eg huska at 8500 va best då men..

Var det ikke slik at 8500 var bedre enn geforce 3 serien og for å så bli slått av geforce 4 serien noen månder etter :yes:

Lenke til kommentar

dere glemmer et kort fra de gyldne tidene da?

 

vis jeg sier 3DFx VooDoo 5 5500\Quadcore vil jeg påstå at disse

er bedre en både GF-2\3 og tideligere Raedon mod.

 

Vis man går enda dypere inn i de gyldne tidene så finner man

Riva TNT2, Matrox Mystique, G100 Millenium, S3 virge 128\64DX,

ATI Mach 64, RAGE 64\128\PRO\AIW osv osv.

 

vi får håpe at det kommer noen nye firmaer på markede som kan hamle

opp med ATI og Nvidia.

 

var ikke lenge siden jeg hørte noen rykter om et nytt 3dfx-kort

(VooDoo 7 kansje :thumbs::laugh: )

Lenke til kommentar
var ikke lenge siden jeg hørte noen rykter om et nytt 3dfx-kort

(VooDoo 7 kansje :thumbs::laugh: )

Lurer på hvordan størrelsen på det hadde blitt, når man tenker på Vodoo 5 :lol:

 

..håper nå nVidia har et vinnerkort på hånd. Kan virke som ATI ble tatt litt på senga med denne uttalelsen. Blir spennende månender ;)

Lenke til kommentar

rart at nvidia slår ATI, så ATI slår nvidia, nvidia slår ATI, så ATI slår nvidia, nvidia slår ATI, så ATI slår nvidia osv... Jeg syns best at Ati og nVidia jobbe SAMMEN I HUS OG LAGER KORT EKS "ATI 9900XT 512MB/1024 20.000.000 mill farge" kong

nVidia GT 5000 512MB/1024 20.000.001 mill farge :yes: kong eing?

nei? :angry: du få "GF0.01 10 4mb 0.002 farge"

Endret av Thomas :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...