Gå til innhold

NV40 med 16 pipelines


Anbefalte innlegg

Man har grunn til å tro at R420 vil bli levert sammen med Doom 3, mens NV40 har skaffet seg en ganske så lukrativ avtale med Half Life 2.

 

Det er nok motsatt, ville jeg velge og tro.

Men verken Doom 3 eller HL2 kommer jo ikke med det samme.

Sist jeg leste skulle Doom 3 komme til sommeren og HL2 slutten av året.

Barh... disse spillen skulle jo ha vert her allerede...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ATi kommer til å gå seirende ut av dette. Har mere tro på deres design og måte å utvikle chiper på.

 

nVidia pleier å ta en Intel... altså mye transistorer, mest mulig ghz og mest mulig pipelines.

 

Har mere tro på et 8x2 design enn et 16x1 design. R300 er også mye lavere klokket enn NV30... og vi ser jo hvordan det gikk. Tekniske detaljer kan lyve minst like mye som statistikk :)

Lenke til kommentar

Joda Inq bruker å ha rett av og til,dessuten er de så smarte. :roll:

 

 

____________________________________________________________________

 

Cards will be equipped with 256MB or DDR 1 memory 8x32 chips. The memory bus is going to be 256 bits wide, as with the R300, R350, 360 marchitecture. I expect that cards will outperform Radeon 9800XT if the chips are clocked properly. We still don’t know whether the slower memory version of R420 will have a chip that runs at the same speed.

 

http://www.theinquirer.net/?article=14397

 

____________________________________________________________________

Lenke til kommentar
Men verken Doom 3 eller HL2 kommer jo ikke med det samme.

Sist jeg leste skulle Doom 3 komme til sommeren og HL2 slutten av året.

Barh... disse spillen skulle jo ha vert her allerede...

http://no.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=8056

 

15.april ville passe ganske godt med når NV40 kommer i butikkene sku jeg tro(vel og merke hvis de har et ferdig og fungerende NV40 å vise på CeBit).

Lenke til kommentar
Joda Inq bruker å ha rett av og til,dessuten er de så smarte. :roll:

 

 

____________________________________________________________________

 

Cards will be equipped with 256MB or DDR 1 memory 8x32 chips. The memory bus is going to be 256 bits wide, as with the R300, R350, 360 marchitecture. I expect that cards will outperform Radeon 9800XT if the chips are clocked properly. We still don’t know whether the slower memory version of R420 will have a chip that runs at the same speed.

 

http://www.theinquirer.net/?article=14397

 

____________________________________________________________________

Hva er det du prøver å få fram? At de skrev feil om DDR1 GDDR3 osv...?

 

Grunnen til dårlige formuleringer kan vel også ha noe med forfatteren å gjøre?

Fuad Abazovic... Mulig ikke morsmålet akkurat er engelsk

Endret av SBS
Lenke til kommentar

holder en knapp på nvidia eg... som eg for såvidt alltid gjer.. sjøl om de gjekk ganske dårlig når eg trudde de samme på nv30.. men man lærer av sine feil, og skal historien gjenta seg skal nvidia vere best denne gangen...

 

geforce2 vs radeon, nvidia

geforce3 vs radeon, ati

geforce4 vs radeon, nvidia

nv30 vs r300, ati

nv40 vs r420, nvidia?

 

;)

Lenke til kommentar
Cards will be equipped with 256MB or DDR 1 memory 8x32 chips. The memory bus is going to be 256 bits wide, as with the R300, R350, 360 marchitecture. I expect that cards will outperform Radeon 9800XT if the chips are clocked properly. We still don?t know whether the slower memory version of R420 will have a chip that runs at the same speed.

 

http://www.theinquirer.net/?article=14397

 

____________________________________________________________________

Og så var det det å lese hva som står da.

Det er jo en artikkel om et "low-end" R420 kort som kommer med DDR1 minne, og 9800xt ytelse. Aka "skateboard".

Lenke til kommentar
holder en knapp på nvidia eg... som eg for såvidt alltid gjer.. sjøl om de gjekk ganske dårlig når eg trudde de samme på nv30.. men man lærer av sine feil, og skal historien gjenta seg skal nvidia vere best denne gangen...

 

geforce2 vs radeon, nvidia

geforce3 vs radeon, ati

geforce4 vs radeon, nvidia

nv30 vs r300, ati

nv40 vs r420, nvidia?

 

;)

Du har fått det litt feil...

 

gf3 og gf4 var bedre enn radeon.

 

gf2 vs radeon 1 er ganske close selv om gf2 nok er raskere. Den gang hadde vi også driverproblemene osv... Hadde selv et radeon og vet godt at det ikke dugde til mange spill.

Lenke til kommentar
Hvem tror de lager et kort med 256 bits minnebus som er tregere enn 9800XT?? Da ville jeg tro at det blir billigere med 128 bits minnebus på R420,og en annen ting er at de produserer 9800XT enda slik at å komme med et tregere kort som koster mere å produsere vil være døfødt.

Det kan jo ha noe med arkitekturen å gjøre... at den krever 256bit minnebus, og det kan fint hende at kortene ikke får noe dyrere produksjonskostnad av dette.

 

9800XT skal de uansett slutte å selge, så det er nok ikke noe grunn for sammenligning av kostnader der.

 

edit: De skal slutte å produserer det fordi det er et high-end kort, har alltid vært markedsført som et og er dyrt å produsere.

 

Kanskje litt mye synsing fra min side, men jeg tror det kan holde vann.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
holder en knapp på nvidia eg... som eg for såvidt alltid gjer.. sjøl om de gjekk ganske dårlig når eg trudde de samme på nv30.. men man lærer av sine feil, og skal historien gjenta seg skal nvidia vere best denne gangen...

 

geforce2 vs radeon, nvidia

geforce3 vs radeon, ati

geforce4 vs radeon, nvidia

nv30 vs r300, ati

nv40 vs r420, nvidia?

 

;)

Du har fått det litt feil...

 

gf3 og gf4 var bedre enn radeon.

 

gf2 vs radeon 1 er ganske close selv om gf2 nok er raskere. Den gang hadde vi også driverproblemene osv... Hadde selv et radeon og vet godt at det ikke dugde til mange spill.

de er nok du som har fått det litt feil..

Eg husker svært godt både geforce2 og geforce3-tida.. geforce2 ultra 64mb var de gjevaste og radeon 64mb kunne ikkje måle seg heilt med dette kortet..

 

når geforce3 kom var dette kongen på haugen, men rett etterpå lanserte ati radeon 8500, som tok knekken på det. Derfor lagde nvidia Ti-500 som er de samme som dagens fx5950... altså et kort som er en slags nødløsning..

Problemet var bare at 8500 var fortsatt bedre enn ti500, dette husker eg fra mange tester eg las på den tida, pluss at 8500 har rekord i 2001se som er nesten 1000 poeng høgre enn ti500 sin. så det så

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...