Gå til innhold

Ipod 3. generasjon 10gb


cwerner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:wow: Vurderer å investere i en IPOD, men dersom batteriet er så elendig så må jeg tenke meg grundig om. :devil:

En ting at dette gjelder generasjon 1 og 2, og at det ikke er bevist at batteriet til 3 gen. er like dårlig. MEN det her heller ikke bevist at det er bedre en de eldre generasjonene. Kanskje Apple, burde gå foran med et godt eksempel og gi en eller anne garanti på batteriene sine ?

 

Dersom IPODEN er kjøpt i Norge, gjennom Norsk butikk er det vel uansett Kjøpsloven som er gjeldende og her snakker vi om en Reklamasjonstid på 2 år, evt 5 år (dersom produktet er beregnet å vare lenger enn 5 år) Dette er bedre spesifisert i kjøpsloven. :D

 

Folk som handler en MP3 spiller til nærmere 5000 kr. Kan forvente en kvalitetsvare, og lenger levetid en en som koster 500 kr.

 

Dersom batterilevetiden forringes betydelig ila 2 år forventes det at kjøpsloven følges, og at Apple skifter batteriet uten extra kostnader for kunden.

 

Dette er både pga 2 års reklamasjonstid, beregnet levetid, samt at kunden selv ikke kan erstatte batteriet på en enkel måte.

 

Folkens !!! Ikke la dere lure til å betale 99 dollar for bytte av batteri, men krev nytt batteri uten kostnader !!!!

 

 

Stå på kravene !!!! :green:

Endret av FallenA
Lenke til kommentar
Må si jeg begynner å bli lei iPODen nå, batteriet holder ikke til en hel arbeidsdag en gang mer, den holder kun i ca 5 timer.

 

Selv om den har meget bra lyd, så er batteriet nesten like viktig. Har hatt den under 1 år.

Belkin Back-up battery pack for iPod

 

Dine sorger er besvart :roll:

 

(bare kjøpe en pakke med oppladbare AA-batterier)

Jeg har den batteripakka, men den gjør iPODen over dobbels så tykk, og jeg er redd det samme vil skje med denne som når jeg hadde batteripakke på GameBoy (lenge siden), kontakten inn blir løs, den vil bli rørt mye ufrivillig på siden den stikker langt ut under Pod'n, til slutt vil den ødlegge hele kontakten.

 

Med pakka, må den ligge i sekk, og det gidder jeg ikke å ha på når jeg jobber.

 

så hvis noen vil ha den, så kan den kjøpes billig av meg, 99.9% ubrukt.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at nå som jeg har brukt de medføgende øreproppene mer og mer... så merker jeg at det ikke er no særlig bass i de! derfor vil jeg annbefale å kjøpe et parr med Koss porta pro Eller UR19

 

EDIT: Og spesielt hvis du flyr mye, så vil jeg annbefale å kjøpe noen øretelefoner som stenger veldig mye lyd ut, har hatt problemer med at jeg nesten ikke hører no fordi flyet bråker så mye!

 

Når jeg var i USA prøvde jeg et par BOSE de var virkelig gode...helt fantastisk lyd og blokket all lyd ute! mine neste hode-telefoner Bose TriPort

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Har faktisk aldri sett noen av de i Norge... isåfall måtte det vel være en Hi-Fi butikk...

Finnes også et par med andre BOSE hodetelfoner...men de koster 300 dollar. Og har bedre lydkvalitet en de andre, men hvis du ikke har veldig mye penger til overs...så er ikke denne verdt de 150 dollarne mer... men GOD lyd, det er det! :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Batteri tiden på ipod er rett og slett RÆVA! Alle som sier noe annet må være apple fan. Jeg har forresten bytte batteri selv en gang allerede og har eid ipod i 1 år.

 

8 timers spilletid er hvis den ligger helt stille, spiller korte sanger og lavt volume og ikke spoler, skifte sanger osv osv osv.

 

Mitt tips, er batteri viktig, styr unna!

 

jeg kommer nok til å se etter noe annet neste gang.

Lenke til kommentar
Batteri tiden på ipod er rett og slett RÆVA! Alle som sier noe annet må være apple fan. Jeg har forresten bytte batteri selv en gang allerede og har eid ipod i 1 år.

 

8 timers spilletid er hvis den ligger helt stille, spiller korte sanger og lavt volume og ikke spoler, skifte sanger osv osv osv.

 

Mitt tips, er batteri viktig, styr unna!

 

jeg kommer nok til å se etter noe annet neste gang.

Jeg har hatt ipod 3g 10gb i snart ett år. Jeg har aldri hatt problemer med batteri. Er ikke macfrelst, men mac er DIGG - spesielt om man redigerer film.

Uansett, jeg har batteritid på ca. 7-8 timer - og jeg hører hver dag ut batteritiden. Jeg klattlader dessuten ganske mye siden jeg har dock - dog har det ikke blitt noe værre av den grunn.

 

Kjøper snart belkin batteripakke, da den er meget grei på lange turer til sørlandet, etc.

 

ipod'en er konstruert slik at den cacher dem neste 4-6sangene, slik at harddisken slipper å spinne opp og ned hele tiden. dermed sier det seg selv at det går mye batteri om man spoler/skifter sang - men jeg har ikke helt skjønt vitsen med dette, da man tross alt skal _høre_ musikk. Og om man absolutt MÅ ha noen sanger hist og pist, lager man bare en playlist - eller bruker on-the-go.

 

Selv har jeg laget en MEGET genial løsning på dette med playlists. Som dere sikkert veit, kan man ikke lage playlists direkte på ipoden - men da tror dere feil. Jeg irriterte meg selv over dette, men kom på en ganske så genial løsning. Som sagt har man såkalte stjerner - eller rating - man kan gi sangene. Jeg bruker dette hyppig for å finne frem sanger jeg synes er gode. Derimot bruker jeg bare 4 og 5 stjerner (kanskje 3), og da får man 1, 2 og 3 stjerner ledig.

Man går så inn i iTunes, og legger til tre smart-playlists. playlist 1 inneholder alle med 1 stjerne, playlist 2 med 2 stjerner, og playlist 3 med 3 stjerner.

når man da finner dem sangene man vil ha, legger man bare èn stjerne til dem, og dem dukker opp i playlist 1. dette er genialt med smart-playlists.

 

så med fremgangsmåten over, er ipoden uovervinnelig som mp3-spiller.

 

edit; og når det gjelder øreproppene er dem MEGET gode til "bare å følge med". dem har klar og fyldig lyd, og sitter godt i øret. robuste er dem og - har glemt dem i bukselummen et par ganger -> dem overlevde klesvasken. kjenner også en som blir regnet for norges 3.beste lydteknikker - og selv han ble imponert over lyden.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
Selv har jeg laget en MEGET genial løsning på dette med playlists. Som dere sikkert veit, kan man ikke lage playlists direkte på ipoden - men da tror dere feil. Jeg irriterte meg selv over dette, men kom på en ganske så genial løsning. Som sagt har man såkalte stjerner - eller rating - man kan gi sangene. Jeg bruker dette hyppig for å finne frem sanger jeg synes er gode. Derimot bruker jeg bare 4 og 5 stjerner (kanskje 3), og da får man 1, 2 og 3 stjerner ledig.

Man går så inn i iTunes, og legger til tre smart-playlists. playlist 1 inneholder alle med 1 stjerne, playlist 2 med 2 stjerner, og playlist 3 med 3 stjerner.

når man da finner dem sangene man vil ha, legger man bare èn stjerne til dem, og dem dukker opp i playlist 1. dette er genialt med smart-playlists.

 

så med fremgangsmåten over, er ipoden uovervinnelig som mp3-spiller.

 

edit; og når det gjelder øreproppene er dem MEGET gode til "bare å følge med". dem har klar og fyldig lyd, og sitter godt i øret. robuste er dem og - har glemt dem i bukselummen et par ganger -> dem overlevde klesvasken. kjenner også en som blir regnet for norges 3.beste lydteknikker - og selv han ble imponert over lyden.

Gratulerer du kan jo lage playlist i iTunes. Playlists er helt genielt i iTunes. Det er desverre så få som kan bruke det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...