Gå til innhold

Half Life, Doom 3


Anbefalte innlegg

Mulig at spillene ikke blir det beste som har hendt (som ventet), men jeg tror at de kommer opp med noe som er knall, med tanke på erfaringen på produdsentene.

 

Er helt sikker på at ikke de går i samme felle som Core i alle fall, de har jo bevist at de ikke har fulgt med på utviklingen i det hele tatt, tvert om, de utviklet et spill med dårligere kontroll + enda dårligere synsvinkler, BRAVO (er det mulig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WOW, se i det siste pcgamer bladet! Der er det et bilde fra Half-Life 2. Grafikken er forferdelig! Det kan virke som om de lager spillet på nytt, helt fra begynnelsen av, bare pga den kildekodeopplevelsen. >_<

det kan da ikkje ver nokon grunn til å lage spelet på nytt kun pga at kildekoden vart stjelt. sånn som eg har forstått det så er det vel kun for å hindre cheating i mp delen dei trengte LITT lenger tid for å forandre eit par småting før dei kunne gi det ut.

 

dei forandrer vel ingen ting på grafikk motoren.

Lenke til kommentar
WOW, se i det siste pcgamer bladet! Der er det et bilde fra Half-Life 2. Grafikken er forferdelig! Det kan virke som om de lager spillet på nytt, helt fra begynnelsen av, bare pga den kildekodeopplevelsen. >_<

det kan da ikkje ver nokon grunn til å lage spelet på nytt kun pga at kildekoden vart stjelt. sånn som eg har forstått det så er det vel kun for å hindre cheating i mp delen dei trengte LITT lenger tid for å forandre eit par småting før dei kunne gi det ut.

 

dei forandrer vel ingen ting på grafikk motoren.

Ikke bare multiplayer, men characters, missions, våpen. Alt er jo avslørt egenetlig så det er endel de må lage på nytt.

Lenke til kommentar
Ikke bare multiplayer, men characters, missions, våpen. Alt er jo avslørt egenetlig så det er endel de må lage på nytt.

Var jeg dem ville jeg ikke endret på noe, bortsett fra noen sikkerhets greier. Slik at de som er så teite å laste ned "betaen" kan bare ryke og reise...

Lenke til kommentar

Tror ikke så mye blir laget på nytt, design messig. Det var ikke akkurat allmennheten som fikk se det lille som var i alpha`en. Tror de fleste lever i beste uviten enda, eller bare har sett litt. Det har senere kommet baner som viser alle modellene/characters som finnes i builden, men de fikk meg bare mer lyst til å se hvordan alt henger sammen :yes:

Lenke til kommentar
WOW, se i det siste pcgamer bladet! Der er det et bilde fra Half-Life 2. Grafikken er forferdelig! Det kan virke som om de lager spillet på nytt, helt fra begynnelsen av, bare pga den kildekodeopplevelsen. >_<

det kan da ikkje ver nokon grunn til å lage spelet på nytt kun pga at kildekoden vart stjelt. sånn som eg har forstått det så er det vel kun for å hindre cheating i mp delen dei trengte LITT lenger tid for å forandre eit par småting før dei kunne gi det ut.

 

dei forandrer vel ingen ting på grafikk motoren.

De måtte endre på mye med grafikkmotoren siden spille kjørte elendig på geforcefx kort...

Lenke til kommentar

Istedet for å dømme Half Life 2 allerede, så får vi vente til E3-messen 16 mai og se hvordan spillet ser ut da. Husk at grafikk ikke er alt. Det var ikke bare grafikk som gjorde Half Life så bra, men kombinasjon av gameplay, puzzles og grafikk. Jeg håper at de finner den rette balansen i det neste kapittelet og.

 

Problemet angående GeForce FX korteten, gjaldt ikke det bare AA? Dette ble da fikset. Jeg har ikke hørt noe om at GF FX hadde dårlig ytelse på de buildene som har blitt testet. Noen som har en artikkel som sier noe om det?

 

Ihvertfall så tror jeg fremdeles at HL2 er verdt ventetiden. Mange spill blir utsatt for tiden, HL2 er ikke det eneste. Som det ble diskutert på forumet for en stund siden var at spill ble utsatt pga. av maskinvare. Altså at den gjennomsnittlige gamer, ikke hadde den retter maskinvarern til å kjøre spillene slik som de er ment til å gjøre. Men Source-motoren er litt mer fleksibel angående dagens skjermkort, da den bruker de instruksjonene skjermkortet ditt støtter for å øke ytelsen.

 

Men alt i et så blir dette et utrolig år for gamere, da det er mange gode titler som er i anmarsj. Og det er ikke få som ser absolutt fantastiske ut.

Lenke til kommentar

Som de fleste vet så blir skjermkortene hovedsakelig designet rundt den nyeste versjonen av Direct X. Desverre tok Nvidia noen snarveier når de programerte kortet og dette førte til at det ikke kunne kjøre i "full dx9 mode" (for å si det enkelt) i Source. Det er ikke Valve sin motor, men snarere Nvidia`s kort som er feilen.

Lenke til kommentar
Som de fleste vet så blir skjermkortene hovedsakelig designet rundt den nyeste versjonen av Direct X. Desverre tok Nvidia noen snarveier når de programerte kortet og dette førte til at det ikke kunne kjøre i "full dx9 mode" (for å si det enkelt) i Source. Det er ikke Valve sin motor, men snarere Nvidia`s kort som er feilen.

Dette blir det nok en stopper på når NV40 kommer ;) Nvidia tør ikke gi ut et kort som tar "snarveier" i DX9.

Lenke til kommentar

Hmmm Nvidia blir etter rykte å dømme hovedsponsoren til Doom "the way it ment to be played, nvidia"

 

Hva om de sluttet med disse mega dyre sponsor avtalene til å få opp salget sitt og heller lagdet noen grafikk kort som er knall, virker på meg som en bedre løsning i lengden :yes: (som ati xt - pro foeks)

Lenke til kommentar
DOOM III kommer i slutten av året. er det mulig å bruke så jævlig lang tid da. møkka lei av å vente

 

intervju med J Carmack: end of 2004

 

http://doom3.ingame.de/articles/pics/interview_carmack.jpg

Er dette offissielt? Siste rykte som gikk sa Mai...

john carmack er sjef for id software, så det er ganske offisielt. men det står jo ingen dato. tror det står at spillet ventes å bli ferdig mellom juni og slutten av året. det står også when it`s done.

Lenke til kommentar
Doom III kommer sikkert i begynnelsen av 2005...

Du endret litt på posten såg jeg.. :)

 

Men tviler på at HL2 kommer i mars siden Valve har sagt dette

 

Valve does not plan to reveal any additional information until the time surrounding the E3 trade show, where the game will once again be shown this year(2004). E3 will be held in Los Angeles May 12-14.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...