Gå til innhold

Norske K-FOR soldater og hundedrap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eiere spør av og til om soldatene kan avlive hunden deres, for de tør selv ikke å nærme seg den (pga rabies, skabb, aggresiv, etc..). Mest sannsynlig var det derfor hunden var i bånd. En annen grunn kan være masse klager fra naboene om at hunden var aggressiv, da blir den også skutt.

 

 

Angående lister; Ja det blir/ble ført lister over antall hunder drept per tropp/kompani, dette er statistikk som blir sendt videre, og hjelper med å se utviklingen på hundebestanden. Om soldatene seg i mellom også fører lister, har da ingenting med saken å gjøre. Som sagt, fiskere konkurerer om å få flest fisk, etc...

Lenke til kommentar
Eiere spør av og til om soldatene kan avlive hunden deres, for de tør selv ikke å nærme seg den (pga rabies, skabb, aggresiv, etc..). Mest sannsynlig var det derfor hunden var i bånd. En annen grunn kan være masse klager fra naboene om at hunden var aggressiv, da blir den også skutt.

 

 

Angående lister; Ja det blir/ble ført lister over antall hunder drept per tropp/kompani, dette er statistikk som blir sendt videre, og hjelper med å se utviklingen på hundebestanden. Om soldatene seg i mellom også fører lister, har da ingenting med saken å gjøre. Som sagt, fiskere konkurerer om å få flest fisk, etc...

Du har et ganske godt poeng her.. Jaja, oppblåst sak er det.

Lenke til kommentar
1. Dette handler om følelser, og ikke om fornuft. 

 

2. Hadde trolig gjort det samme der ned hvis jeg hadde vært der.

 

3. Hadde dette vært andre typer dyr så hadde ingen reagert.

1. Nå ble jeg litt usikker.

Så hvis det hadde vært snakk om fornuft, så er det fornuftig å drepe et dyr via 3-5 skudd hvor faktisk kun det siste skuddet er men til å direkte avlive på sekundet ?

 

2. Da henger du ikke særlig høyt i status hos meg.

 

3. Jeg ville nok reagert på samme måte med andre dyr.

Skal komme deg i møte på at reaksjonen ikke hadde vært den samme hadde det vært fisk. Der er jeg liksom oppdratt til å tro at fisk ikke har følelser og smerte på samme måte som pattedyr.

Lenke til kommentar

Greit nok at hundebestanden skal ned , men herregud . Man tømmer da ikke en clock eller mp5 i kroppen da .. Ett skudd i hodet ferdig med det . Første klippet var greit nok , men resten var ikke greit nok . Eier våpen selv , men har ikke helt sansen får den der sporten. Ser at folk sier at man skaddeskytt i jakt , ja man kan det , men man tar ikke frem Mp5 og clock og tømmer i kroppen. Ett skudd i hode ..thats it .. ETT !

Lenke til kommentar

Jeg syns det er direkte kvalmt, sikkert noe med at jeg har bikkje sjøl som jeg er veldig glad i :love:

 

Men er det løshunder med rabies og slikt dritt, er det få andre løsninger, men de kan da gjøre det på en mer human måte, sånn som vi avliver syke dyr her hjemme... Med overdose av sovemedisin, som også finnes akkurat som på en hvilken som heslt dyrepark... Det er jo bare å bruke en dose beregnet på ett mye større dyr en en hund.

 

EDIT: Åååh, skrivefeil (av meg sjøl) er det værste jeg vet!

Endret av ZkedaR
Lenke til kommentar

det med en dose sovemedesin er jo ikke så enkelt , det sier jo seg selv det. Hvis en hund har rabies ville du gitt han det? .. nei ... men uansett det er kvalmt det som var på videon . Kunne kanksje skjønnt det hadde det vært CUJO ligneden rabies hunder at man gjorde det , men de valpene var ikke mye CUJO nei ..

Lenke til kommentar
Jeg syns det er direkte kvalmt, sikkert noe med at jeg har bikkje sjøl som jeg er veldig glad i :love:

 

Men er det løshunder med rabies og slikt dritt, er det få andre løsninger, men de kan da gjøre det på en mer human måte, sånn som vi avliver syke dyr her hjemme... Med overdose av sovemedisin, som også finnes akkurat som på en hvilken som heslt dyrepark... Det er jo bare å bruke en dose beregnet på ett mye større dyr en en hund.

Sove medisin er nok utelukket pga. da settes soldatene også i fare for bit og sykdommer da de må fange noen av disse krabatene.

 

Er ellers enig med SBS. Det er nok høyhastighetskuler de bruker og derfor mer humant og sette ett par ekstra skudd for å være sikker på at dyret er dødt.

 

Har også hund selv, men regner ikke disse hundene som husdyrd da de er ville.

Lenke til kommentar
:angry: halvtime med disse drittsekkene så hadde ingen kjent de igjen. Fy pokker for noen idioter. Nei disse møkka menneskene bør straffes hardt. Viser det seg at noen av disse idiotene er fra bergen og eg får vite kem de er så blir det........nei det klikker for meg. Usaklig men pokker så forbannde dette gjorde meg.
Lenke til kommentar
Jeg syns det er direkte kvalmt, sikkert noe med at jeg har bikkje sjøl som jeg er veldig glad i :love:

 

Men er det løshunder med rabies og slikt dritt, er det få andre løsninger, men de kan da gjøre det på en mer human måte, sånn som vi avliver syke dyr her hjemme... Med overdose av sovemedisin, som også finnes akkurat som på en hvilken som heslt dyrepark... Det er jo bare å bruke en dose beregnet på ett mye større dyr en en hund.

Sove medisin er nok utelukket pga. da settes soldatene også i fare for bit og sykdommer da de må fange noen av disse krabatene.

 

Er ellers enig med SBS. Det er nok høyhastighetskuler de bruker og derfor mer humant og sette ett par ekstra skudd for å være sikker på at dyret er dødt.

 

Har også hund selv, men regner ikke disse hundene som husdyrd da de er ville.

Man går jo frem og så nært så overhode mulig og fullfører det ..

 

P.S å quote har jeg ikke lært meg ennå ser jeg ..

Endret av caravelle
Lenke til kommentar

Okey.

 

1- Hundene hadde rabies og skulle avlives.

 

Finfint, men man kan gjøre det på mer humane måter.

 

2- Hundene er en sikkerhestsrisiko.

 

De valpene så skikkelig onde ut ja. Kunne sikkert bitt av soldaten lillefingeren hvis man hadde puttet den i munnen på den og gitt valpen noen timer... Dessuten skjøt soldaten valpen først i snuten, så i kroppen et sted, for så å, på tredje skuddet, avlive den.

 

Har militæret så elendige skyttere burde de aldri blitt sendt ut i felten...

 

3- Hadde det vært andre dyr hadde man ikke reagert på samme måten.

 

Joda, det hadde man. Husker da mange videoklipp av dyremishandling som har kommet på nyhetene. Men å dra inn fisk blir for dumt.

 

Alt i alt har jeg ingenting mot å avlive dyr så lenge avlivingen blir utført profesjonelt og humant. Å si at alle soldater er onde blir også en helt usaklig generalisering, har selv en tremenning som har vært der nede, og han er ikke ond. Og, nei, jeg hadde nok muligens ikke drept soldatene, men det hadde ikke vært langt fra heller.

Lenke til kommentar

Se hva denne saken har gjort med ryktet til soldatene vi har i Kosovo.. her ofrer de livet for å opprettholde freden..

 

Hvem er det som tjener på denne saken her (untatt selvfølgelig media, som vet at vold mot dyr selger)? Dyrebeskyttelsen?

Endret av Nimzowitsch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...