Gå til innhold

Norske K-FOR soldater og hundedrap


Anbefalte innlegg

så vidt jeg kan se treffer det hundene ganske bra som regel, første hunden detter ibakken med en gang, å de andre ser de ut til å ha truffet i hjerteseksjonen, å hva er problemet med å skyte i et par ekstra kuler hvis dyret er dødt? skal dem heller ta sjangsen på att dyret er dødt å la være å skyte da å så er kanskje ikke dyret dødt likevell? du kan kanskje så vidt se att dyret spreller men det vil jeg tro er for det meste kramper, kramper foregår ganske lenge etter att dyret er dødt. har sett avliving av kuer og andre dyr flere ganger, for ikke å snakke om slakting av høns hvor en bare kakker av hodet, hender jo att hønene flakser lange veier uten hode og da.. skal det bli ulovlig å da? nei jeg vil si det ikke er så ille som det mange skal ha det til, det finnes mye værre ting for å si det sånn.

 

har riktinok ikke sett den filmen med kvalpene som mange snakker om her, men det får så være, å vi har jo ikke hørt noe fra soldatenes side da, det kan jo være mye vi ikke vet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er høyhastighetskuler som går rett igjennom dyret så er det jo ikke sikkert det dør vettu... De skyter flere skudd for å være sikker på at dyret er dødt og ikke lider.

 

Uansett... hvis hunder dør momentant så er det vel ett fett for hunden om den blir skutt eller gitt en sprøyte.

SBS:

Er du under inntrykk av at hundene døde momentant på de klippene som er vist ?

Lenke til kommentar
Nå er det slik at alle styrker har en sanitetsavdeling med underliggende hygiene avdeling som skal ta seg av slike ting.

 

Hvis hunder i en landsby etc. er til fare så skal som sagt denne avdelingen ta seg av dette.

Tror du har litt feil oppfattning av hvilke ressurser det norske forsvaret har.

Nuvel,saniteten i Norbatt hadde denne avdelingen,vi fikk instruks om at det var denne avdelingen som skal ta seg av disse oppgavene.

Og hvis du mener at sanitetsavdelinger ikke har en slik enhet bør du sjekke litt nøyere etter.

 

 

@Deserglow,mulig praksisen er forandret men etter hundedrap i Norbatt ble dette meldt til hygieneavdelingen som så kom med gamle bildekk for å brenne opp kadaveret på stedet,å frakte rundt på daue bikkjer med mulig rabies smitte sees ikke på som særlig smart.

Lenke til kommentar
:angry: halvtime med disse drittsekkene så hadde ingen kjent de igjen. Fy pokker for noen idioter. Nei disse møkka menneskene bør straffes hardt. Viser det seg at noen av disse idiotene er fra bergen og eg får vite kem de er så blir det........nei det klikker for meg. Usaklig men pokker så forbannde dette gjorde meg.

Helt fullstendig enig. :mad:

Lenke til kommentar

Dette var jo et tiltak for å hindre spredning av rabbies.

 

Kunne tenkt meg å skyte en del hunder selv jeg, tilhørende narkomane og muskel-idioter som kun bruker hunder til å skremme.

 

Husker også at alle var opprørt da en gutt i norge ble drept av en hund. Er det de samme som hiver seg på nå også

 

:no::no::no:

Lenke til kommentar

Det er helt greit at man vi hindre spredning av rabies og at man skyter en hund i selvforsvar.

Men det som gjør meg forbanna er at disse guttene representerer Norge,de er betalt for å opptre profesjonelt,dette viser bare en bunch med triggerhappy ungdommer som aldri skulle fått våpen utlevert.

 

At det finnes en stående ordre om at alle hunder i kosovo skal utryddes høres fryktelig suspekt ut....

Lenke til kommentar

Jaha? Og på vilket grunnlag kan en vanlig soldat avgjøre at en hund har rabies?

 

Akkurat de samme argumentene ble brukt i Norbatt,men det eksisterte ingen offisiell ordre om dette,var mer en "kjenngjerning" som gikk fra kontigent til kontigent helt til det tydligvis toppet seg når jeg var der og vi fikk en bataljonsordre som sa at all jakt var forbudt.

 

Jeg forsvarer retten til å skyte en bikkje både med rabies og/eller som angriper deg,hypotetisk ville jeg gjort det samme i Norge uten å ofre en tanke på det.

 

Men dette er utviklet seg til en "sport",og det er flaut at vi har profesjonelle soldater som innehar en slik pubertal holdning til oppdraget de har.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig at det var så fryktelig det de soldatene gjorde. Tror ikke det var mange sekundene de led. Etter det jeg hadde fått med meg så skulle jo hundene skytes uansett, med hagle, men på en mer "human" måte. Greit nok, morofilm med musikk var kanskje litt overdrevet. Det var igrunn en ganske "barnslig" måte å gjøre det på, men saken er alikevel blåst alt for mye opp.

Er enig i det meste av det folk har sagt i forsvar.

Jeg har ikke fått noe spesielt dårligere inntrykk av de norske soldatene. I alle grupper finnes det "idioter" som ikke følger reglene, men skulle tro det var få av dem i hæren.

 

De fleste dyr vi spiser etc. får jo mye verre behandling.Gidder ikke søke så mye men her Gammel artikkel, ikke så bra eksempel, men dere skjønner poenget. I tillegg så har du jo transport, genmanipulering etc. som jeg tror gir dyrene enda mer lidelse en et par kjappe skudd i skrotten.

 

Uansett: Det skjer andre fryktelige ting i verden som fortjener mye mer oppmerksomhet enn dette.

 

 

- gordito

 

Edit: La noe til

Endret av gordito
Lenke til kommentar

man kan ikke være så kritiske..vi må høre alle parter først.. en av soldatene som VAR MED PÅ VIDEO'EN utalte i VG i dag at mange av bildene var klippet sammen og tatt fra helt forskjellige situasjoner. scenen hvor soldatene lo ,vi som så video'en fikk intrykk av at de lo av hundene, men i virkeligheten kom denne fra en gang mens soldatene koste seg med å kjøre 4hjuling.

 

Dette er for det meste løs hunder, de er farlige, de angriper mennesker for mat, de har rabbis, fagkyndige uttalte at de var mange ganger farligere enn ulver.

 

derimot å lage denne videoen, med den "velvalgte" musikken er usmakelig, men det at enkelte mener at soldatene burde blitt skutt etter å ha tatt livet av noen skarve bikkjer, det er komplett idiotisk.

 

nå vil det etter all sannsynlighet vise seg etter nærmere etterforskining fra forsvaret at det eneste "straffbare" som har skjedd er at hundene ble skutt med "feil" våpen. hvis noe annet skulle vise seg ville de "skyldige" ikke bli straffet, de er allerede kalt hjem og sitter hjemme i Norge og koser seg.

 

Det hele viser en forferdelig dårlig disiplin i det norske forsvaret, noe som må gripes fattt i.

Lenke til kommentar

Vel, på nyhetene i dag fikk vi bekreftet at det vi har sett er både lovbrudd/ulovlig og ikke etter forsvarets instrukser i det hele tatt. De som har utført dette har gjort noe strengt ulovlig.

 

Majoren beskrev det som "henrettelse".

 

Og da sier jeg at jeg kan ikke si meg fornøyd med de norske bøddlene !

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar
man kan ikke være så kritiske..vi må høre alle parter først.. en av soldatene som VAR MED PÅ VIDEO'EN utalte i VG i dag at mange av bildene var klippet sammen og tatt fra helt forskjellige situasjoner. scenen hvor soldatene lo ,vi som så video'en fikk intrykk av at de lo av hundene, men i virkeligheten kom denne fra en gang mens soldatene koste seg med å kjøre 4hjuling.

 

Dette er for det meste løs hunder, de er farlige, de angriper mennesker for mat, de har rabbis, fagkyndige uttalte at de var mange ganger farligere enn ulver.

 

derimot å lage denne videoen, med den "velvalgte" musikken er usmakelig, men det at enkelte mener at soldatene burde blitt skutt etter å ha tatt livet av noen skarve bikkjer, det er komplett idiotisk.

 

nå vil det etter all sannsynlighet vise seg etter nærmere etterforskining fra forsvaret at det eneste "straffbare" som har skjedd er at hundene ble skutt med "feil" våpen. hvis noe annet skulle vise seg ville de "skyldige" ikke bli straffet, de er allerede kalt hjem og sitter hjemme i Norge og koser seg.

 

Det hele viser en forferdelig dårlig disiplin i det norske forsvaret, noe som må gripes fattt i.

Har du hund selv?

Jeg tviler på det...

Og ifølge et førstehåndsvitne her fra forumet sammenliknes det å drepe en hund med å score et mål i fotball.

Dette høres kanskje gay ut, men jeg får vondt av å se sånne ting :cry:

Lenke til kommentar

Og hva er nå en skikkelig måte?

 

Fange hundene og sende de til Norge for at en vetrinær kan skyte den?

 

Kom til realismens verden takk!

Jeg vil påstå at skikkelig måte kan f.eks være ett skudd = den visse død.

Ikke tømme glock'en i mageregionen, ta seg god tid, sikte litt, så sette nådeskuddet i hodet som vi var vitne til.

 

En annen ting. Den gang man skjøt dyr hos slakteren (innbiller meg at det er andre metoder i dag), så skjøt man ikke på 50 meters avstand en okse eller gris i full sprang. Man foretok skuddet under kontrollerte former for å forvisse seg om den sikre død allerede ved første skudd.

Lenke til kommentar
En annen ting. Den gang man skjøt dyr hos slakteren (innbiller meg at det er andre metoder i dag), så skjøt man ikke på 50 meters avstand en okse eller gris i full sprang. Man foretok skuddet under kontrollerte former for å forvisse seg om den sikre død allerede ved første skudd.
Dette var så vidt jeg forsto villhunder. Under jakt på ville dyr har man ikke fordelen av å skyte på kloss hold. Ta en tur på hjorte/elgjakt og du vil se at der er nok av dyr som ikke blir felt på første forsøk. Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...