Gå til innhold

Norske K-FOR soldater og hundedrap


Anbefalte innlegg

Fy f*en!!!!

 

Jeg har akkurat sett videoen av hundedrapene utført av norske K-FOR soldater.

Jeg blir så j*vlig sinna!!!

De soldatene burde f*en meg blitt skutt selv!

 

Jeg fikk en helt grusom følelse når bildene ble vist. Og tanken på at jeg faktisk søkte om å tjenestegjøre der.

 

Jeg skal f*en meg aldri nærme meg noe som heter HV eller militæret igjen.

Jeg vil ikke ta i det med en tømmerstokk en gang.

 

Jeg har ikke ord for den guffne følelsen jeg har nå... Jeg fikk tårer i øynene altså, når jeg så videoen. Jeg ble helt på gråten. Jeg skjønner ikke at det er mulig en gang, for noen å oppføre seg sånn.

Og de lo av det!!!

 

Og jeg unnskylder meg IKKE for stærk språkbruk. Gi meg gjerne en advarsel, det var jaggu verdt det!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er helt latterlig at de ikke greier å utføre oppdrag på skikkelig måte...

 

Hvis du ikke leste det så skulle de drepe hundene, men det er helt forkastelig at de synes det er morsomt og har det gøy med å drepe hunder. Men tross alt det var oppdraget de hadde fått og det var kanskje noen sin måte å takle det på... Ikke vet jeg... Forkastelig er det dog uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har flere kontigenter i Kosovo og har vært med på flere hundejakter. Jeg må si at artikkelen til VG ikke akkurat er en objektiv skildring av hitorien. Det var heller ingenting "fryktelig" av det jeg kunne se på VG sin video.

 

Den første hunden som blir skutt, faller jo omgående, og blir skutt etterpå ganske rask for å være sikker på at den er død. Den andre hunden dør på et skudd. At den står i bånd er ikke noe spesielt, da vi ofte ble spurt av hundeeiere om vi kunne skyte hunden deres, da den hadde rabies, og de selv ikke turte å nærme seg sin egen hund (De kan ikke skyte dem selv, da det er ulovlig med våpen).

 

Har du vært med på jakt i Norge, ser du av og til dyr som lider mer enn en hundene på videoen, pga av skytterene ikke treffer skikkelig.

 

Videre i artikkelen fortelles det om barn som var tilskuere til avlivning av hunder, og til dette må jeg si ikke har noen relevans. En hund, eller et vilket som helst annet dyr, i disse landene blir ikke sett på den samme måten som de fleste her hjemme ser på dyr. Feks. kuer slaktes på åpen gate, og jeg vil si det er verre å se på en ku blir slaktet enn en hund som blir skutt. Det at barn ser dette har ingen relevans. Synes du det er forkastelig? Er du bedre enn menneskene i disse landene? Alle har ikke samme oppvekst, meninger, etc.. som deg.

 

 

 

Edit:

 

Til svar på at noen av soldatene ler av dette, har jeg dette å si; En soldat blir trent opp til krig, som vil si å skyte mennesker. En soldat blir kondisjonert til å gjøre dette, og å takle det i øyeblikket. Da kan du tenke deg selv hvordan noen begynner å se på andre dyr. Jakten på hundene blir en "sport" og akkurat som om man skårer et mål, blir mann lykkelig når man har felt byttet. Det dere ser er soldater, ikke "sivilister"; Det er menneskene som har gått med på å gjøre "drittarbeidet" til sivilistene. Derimot, burde de ikke laget film til dette, da de sivile får et innblikk i soldatene verden, som skjelden er noe de liker, og skaper reaksjoner som sett i VG.

 

PS!

Mange jegere i Norge som "jubler" litt når de feller byttet sitt, bra at det ikke finnes filmklipp fra dette...

Endret av Armalite66
Lenke til kommentar
Ja, det er helt latterlig at de ikke greier å utføre oppdrag på skikkelig måte...

 

Hvis du ikke leste det så skulle de drepe hundene, men det er helt forkastelig at de synes det er morsomt og har det gøy med å drepe hunder. Men tross alt det var oppdraget de hadde fått og det var kanskje noen sin måte å takle det på... Ikke vet jeg... Forkastelig er det dog uansett.

OK, det "formilder" jo saken bittelitt, men sykt er det allikevel.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at soldatene skulle avlive hundene, men det kan man gjøre på litt mer humane måter en det som fremkommer av videoen. Å skadeskyte et dyr, for så å vente lenge før man setter en kule i hodet på det er bare ondskapsfullt. Og å skyte en hundevalp med pistol på langt hold, sånn at man bruker tre skudd på å faktisk drepe den, er enda ondere. :no:

 

Jeg er overbevist om at hvis jeg hadde vært der så hadde nok soldatene fått seg noen kuler i ryggen av meg... :angry:

 

De bør straffes hardt!

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet at soldatene skulle avlive hundene, men det kan man gjøre på litt mer humane måter en det som fremkommer av videoen. Å skadeskyte et dyr, for så å vente lenge før man setter en kule i hodet på det er bare ondskapsfullt. Og å skyte en hundevalp med pistol på langt hold, sånn at man bruker tre skudd på å faktisk drepe den, er enda ondere. :no:

 

Jeg er overbevist om at hvis jeg hadde vært der så hadde nok soldatene fått seg noen kuler i ryggen av meg...  :angry: 

 

De bør straffes hardt!

Soldater bærer FMJ ammunisjon, dvs. den går (som regel) rett igjennom det den treffer. Nesten ingen dør av dette, en blir bare skadet. Vente lenge? Ingen som ventet lenge med å avlive dyret på videoen, og jeg har aldri opplevd at noen har ventet med å avlive et dyr. Du nevner antall skudd; Som sagt, det trengs noen kuler for å avlive målet, og en kule ekstra for å være sikker på at det er dødt, er bedre en å la det ligge å blø ihel.

 

Tror ikke du trenger å bekymre deg for at norske soldater er "ondskapsfulle".

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Armalite66
Lenke til kommentar

Ville bare følge opp å si at dere burde få med dere Tabloid i kveld 2030.

Og se nyhetene på TVNorge. de har fått tak i en annen video.

Det er den videoen jeg snakket om i sted. ikke den på tv2.

 

På den andre videoen skadeskyter de en hund for så å vente litt før de dreper den.

Etterpå skyter de valper på kloss hold med pistol, og bommer på første skudd, skadeskyter på andre skudd så valpen klynker og er i tydelig smerte, for så å drepe på det tredje skuddet.

 

Så Armalite, ta en titt på den videoen du, så skjønner du hvorfor jeg er opprørt. Og skjønner du det ikke, så er du vel alt det militæret trenger...

 

 

100% avstand fra militæret resten av livet!!! De får bure meg inne når jeg ikke dukker opp i HV.

Lenke til kommentar
Fy f*en!!!!

 

Jeg har akkurat sett videoen av hundedrapene utført av norske K-FOR soldater.

Jeg blir så j*vlig sinna!!!

De soldatene burde f*en meg blitt skutt selv!

 

Jeg fikk en helt grusom følelse når bildene ble vist. Og tanken på at jeg faktisk søkte om å tjenestegjøre der.

 

Jeg skal f*en meg aldri nærme meg noe som heter HV eller militæret igjen.

Jeg vil ikke ta i det med en tømmerstokk en gang.

Dette er vel noe den mer idiotiske måten å generalisere på som jeg har sett noen gang. Hvis du mener alle som har har eller har hatt noe med militæret å gjøre står for denne leken, har du et problem. Det blir som å hate engelskmenn fordi "Jack the ripper" var grusom, eller at alle russere ikke har livets rett fordi Stalin var en diktator...

 

Forøvrig har du her en språkbruk som er helt unødvendig, og man får som regel fram et poeng på en langt bedre måte uten å banne så fryktelig. Advarsel utdeles.

Lenke til kommentar
Jeg har flere kontigenter i Kosovo og har vært med på flere hundejakter. Jeg må si at artikkelen til VG ikke akkurat er en objektiv skildring av hitorien. Det var heller ingenting "fryktelig" av det jeg kunne se på VG sin video.

 

Den første hunden som blir skutt, faller jo omgående, og blir skutt etterpå ganske rask for å være sikker på at den er død. Den andre hunden dør på et skudd. At den står i bånd er ikke noe spesielt, da vi ofte ble spurt av hundeeiere om vi kunne skyte hunden deres, da den hadde rabies, og de selv ikke turte å nærme seg sin egen hund (De kan ikke skyte dem selv, da det er ulovlig med våpen).

 

Har du vært med på jakt i Norge, ser du av og til dyr som lider mer enn en hundene på videoen, pga av skytterene ikke treffer skikkelig.

 

Videre i artikkelen fortelles det om barn som var tilskuere til avlivning av hunder, og til dette må jeg si ikke har noen relevans. En hund, eller et vilket som helst annet dyr, i disse landene blir ikke sett på den samme måten som de fleste her hjemme ser på dyr. Feks. kuer slaktes på åpen gate, og jeg vil si det er verre å se på en ku blir slaktet enn en hund som blir skutt. Det at barn ser dette har ingen relevans. Synes du det er forkastelig? Er du bedre enn menneskene i disse landene? Alle har ikke samme oppvekst, meninger, etc.. som deg.

 

 

 

Edit:

 

Til svar på at noen av soldatene ler av dette, har jeg dette å si; En soldat blir trent opp til krig, som vil si å skyte mennesker. En soldat blir kondisjonert til å gjøre dette, og å takle det i øyeblikket. Da kan du tenke deg selv hvordan noen begynner å se på andre dyr. Jakten på hundene blir en "sport" og akkurat som om man skårer et mål, blir mann lykkelig når man har felt byttet. Det dere ser er soldater, ikke "sivilister"; Det er menneskene som har gått med på å gjøre "drittarbeidet" til sivilistene. Derimot, burde de ikke laget film til dette, da de sivile får et innblikk i soldatene verden, som skjelden er noe de liker, og skaper reaksjoner som sett i VG.

 

PS!

Mange jegere i Norge som "jubler" litt når de feller byttet sitt, bra at det ikke finnes filmklipp fra dette...

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vil bare unnskylde språkbruken min...... Ja, jeg kryper til korset...

 

Jeg ble bare så utrolig sint på den oppførselen disse soldatene hadde. Jeg ser poenger i masse av det som er skrevet her. MEN, jeg tar likevel stor avstand fra slik oppførsel. Ja, de er soldater. Men er de ikke også normale mennesker? Jeg tror nok disse soldatene har blitt *veldig* avstumpet av å være der nede når det går sport i å skyte hjelpeløse dyr. (Jeg mener de små valpene, og hundene som sto i bånd).

Jeg vet de hadde fått jobben med å kvitte seg med smittebærende dyr, men litt menneskelighet hadde vel ikke vært å forakte.

 

Det er nå min mening.

 

Ps. Jeg kommer nok til å tråkke frem på HV-øvelsen også :p

 

Pss. Jeg ble bare så inderlig sint (svart/hvit/slørete sinn)

Lenke til kommentar
Til svar på at noen av soldatene ler av dette, har jeg dette å si; En soldat blir trent opp til krig, som vil si å skyte mennesker. En soldat blir kondisjonert til å gjøre dette, og å takle det i øyeblikket. Da kan du tenke deg selv hvordan noen begynner å se på andre dyr. Jakten på hundene blir en "sport" og akkurat som om man skårer et mål, blir mann lykkelig når man har felt byttet. Det dere ser er soldater, ikke "sivilister"; Det er menneskene som har gått med på å gjøre "drittarbeidet" til sivilistene. Derimot, burde de ikke laget film til dette, da de sivile får et innblikk i soldatene verden, som skjelden er noe de liker, og skaper reaksjoner som sett i VG.

 

PS!

Mange jegere i Norge som "jubler" litt når de feller byttet sitt, bra at det ikke finnes filmklipp fra dette...

Helt enig, hilsen en som har 6 kontigenter fra Libanon.

Lenke til kommentar

Folk dør hver dag, og med en gang noen dreper en voffelovs eller en pusekatt så kommer de på TV?

 

Dyr dør også i fleng hver dag, men med en gang det er et koozedyr skal noen bry seg? Soldatene fikk i oppdrag av lokalbefolkningen å kvitte seg med de mange løshundene, siden det gikk ut over mennesker. Soldatene hadde det litt gøy på oppdrag, men du har det ikke mer morsomt enn det du lager det til selv.

 

Når man begynner å fremstille drap av dyr som om det nesten skulle være mennesker kjenner jeg at spya kommer. Dyr kan erstattes.

 

BTW... skyting er en VELDIG human måte å avlive dyr på, å la løshundene dø av sult er ikke særlig pent...

 

Edit: I tillegg er soldater opplærte til å drepe uten å føle noe. Egentlig skal de drepe mennesker, tenk så mye verre det er... og så skal de plutselig bry seg for noen hunder??

 

Det er det krig handler om... dreping av fienden. Nå må det være slutt på krigsromantikk og glorifisering. Krig er grusomt.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Hvis dette er alt norske soldater kan foreta seg på oppdrag i utlandet... burde de finne på noe annet. Hva med å lete etter krigsforbrytere i nevnte område - ville ikke det vært mer givende enn bikkjejakt?

 

Og ja, krig er grusomt. Hvorfor får vi krig? Stort sett en grensekonflikt. Se på Afrika, der trakk europeerne opp grenser med linjal - det har resultert i borgerkriger...

Lenke til kommentar

Hmmmmmmmmmmmmm...

 

HMMMMMMMMM!!!

 

*Brumle*

 

Hørte jeg noe?

 

Jaja, det er kanskje folk som har blandede følelser, men Det Røde Trollet er tilbake...

 

Rett på sak:

 

Krig handler om å drepe mennesker, og å risikere livet, det er i korte trekk det som er meningen med krig, om det er noen mening kan man diskutere. Og så whiner dere om noen døde kjøtere?

 

Ærlig talt!

 

Det skjer både fler og mer grusomme dyredrap i Norge, gjerne begått av ungdommer, og med mer primitive våpen enn 7,62...

 

Og til dere som sier de skulle vært skutt: Ville dere, fordi et dyr ble drept av et menneske, aktivt og med overlegg drept mennesket?

 

Avsluttet livet til noen som fikk ordre om å gjøre en jobb, skyte et menneske for en hund?

 

Det er noe som ikke sitter akkurat der det skal oppe i huene deres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...