Gå til innhold

Gecube Radeon 9600xt 1195,-

zaico

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mente hvordan du fikk til å ødelege ett 9800pro kort

Kom en kabel inn i agp slotten, dårlig plass til vannkjølingen så jeg så det ikke

Skrevet
så *splash* da lixom, allt bløtt?

neida, bare en kabel til en vifte som smeltet når den lå i klem.. Så det sa mer poff så kortsluttning :scared:

Skrevet

Hmm... Har du testet med et annet AGP-kort? Det kan jo hende det kun er AGP-delen på NB er som er gåen, og et hovedkort er jo langt billigere å skifte ut enn et Radeon 9800 Pro.

Skrevet (endret)
Hmm... Har du testet med et annet AGP-kort? Det kan jo hende det kun er AGP-delen på NB er som er gåen, og et hovedkort er jo langt billigere å skifte ut enn et Radeon 9800 Pro.

Det er sorte brennmerker på agp sporet på skjermkortet, men skal låne et annet skjermkort før jeg bestiller.

Endret av zaico
Skrevet

tror egentlig ikke det er så mye håp siden man ser sorte merker på kortet, skrekkscenarioet er jo at både HK og Skjermkort er ødelagt. Men maskina starter opp med ingen bilde nå..

Skrevet (endret)

De sorte merkene er i seg selv ikke noen fare. Det du bør bekymre deg for er hvilke kretser som har blitt kortsluttet og det er ganske umulig å vite uten å teste begge delene hver for seg.

1. Test Radeon 9800Pro-kortet på en annen PC

2. Test et annet AGP-kort i PC'n din. (PCI-kort nytter ikke å teste med siden det ikke bruker AGP-kretsene i NB og heller ikke de samme spenningsregulatorene som AGP-kortet.)

Jeg ville i hvertfall ikke avskrevet kortet før det er testet. (Jeg har opplevd flere ganger at ting mirakuløst nok fungerer igjen bare man prøver litt, også etter kortslutninger.)

Endret av Simen1
Skrevet

Eg har Gecube 9600XT "Extreme" versjonen(review) og er veldig fornøyd med mitt valg da det for min del bråker lite og klokker veldig bra :)

Det gecube 9600XT kortet multicom.no har til 1195,- trur eg muligens ikke er så lurt å kjøpe da eg meiner å huske å ha lest en plass at det benytter dårligere ram og er klokket default en del lavere en andre Radeon 9600XT kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...