Gå til innhold

-BMP- Black Mirror Project


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ting Tar Tid. Akkurat ferdig med selve monteringen. Var endel mer knot enn jeg hadde regnet med. Det ser dog ut til at alt virker som det skal, og det hadde jeg ikke turt å håpe på. Sitter og skal intallere Windows nå. Blir nok en sen kveld... SPent på hvor godt vannblokkene virker. Foreløpig ligger CPU på 31 grader og GPU på 34. Hvis det holder seg rundt der kan jeg vurdere å skru ned/av viftene på radiatoren etterhvert :)

 

Bilder kommer forhåpentligvis i morgen. Må sitte å leke litt og rydde opp litt her først.

 

God natt.

Magnus

Lenke til kommentar

Gjett hvem som sitter på nett med ny maskin da dere ;) Funker som fjell. Faktisk den minst problematiske installasjonen av Windows jeg har hatt noensinne.

 

... sa ha kl 03:28

 

Tror klokken din går en time feil gitt, men det ble sent. Gav meg litt over 0600 i morges. Måtte ha en time på øyet før jeg skulle på forelesning.. Noen som gjespet litt der i dag gitt :)

 

Gratulerer med komplett prosjekt, Magnus!

 

Det ble jo en nydelig maskin! Er hw slik du håpte?

 

(forhåpentligvis får jeg kjørt en test av min i neste uke..)

 

Takker. Slo deg omtrent på målstreken der gitt.

Foreløpig funker HW som fjell. Skal lage en liste over all hw etterhvert. Har fremdeles litt drivere og stash igjen å installere, så det kommer når jeg har fått ryddet litt. Er fremdeles littegrann igne på maskinen (rydding i kabler hovedsaklig), men nå er den i alle fall oprativ.

 

kommer det bilder snart Tabaqui?

 

Kommer noen snart tenker jeg. Må bare få litt orden på ymse disker først.

Lenke til kommentar

Da kommer det litt bilder.

 

200l.jpg

 

Dette er faktisk bilde nr. 200 jeg har tatt under arbeidet med maskinen :)

Hdd er nå hengt opp i strikker. Det er ikke så lett å se, men det går en (dobbel) kraftig strikk i overkant for å løfte, og en til under i bakkant for å holde bakenden i passe høyde. Fungerer til nå utmerket. Har ikke hørt noe til noen av diskene. Maskinen er generellt overdøvet av en Shuttle som står ved siden av.

 

201l.jpg

 

Har ikke så mye bilder fra selve monteringsarbeidet. Neppe serlig spennende å se på. Her er det meste på plass. Som dere ser er ikke akkurat IDE og S-Ata kablene til MSI nøytrale i fargen.. Dette må gjøres noe med. IDE kablen er allerede guttet endel siden plasten rundt var ganske tykk og forhindret meg i å bøye kablene skikkelig til.

 

202l.jpg

 

Samme bildet, men her er strømmen koplet til for første gang :)

Det er seriøst mye lys fra alle katodene når ikke sidedøren er på.

 

203l.jpg

 

Vannblokkene montert. Dette var skikkelig knot! Som dere ser er det ikke akkurat god plass.. Stod sikkert i tre kvarter og knotet før jeg fikk på plass NB blokken skikkelig. Hjalp ikke akkurat på fingerferdigheten at klokken er 3 på natta.

 

204l.jpg

 

Her har jeg ryddet litt i kabelrotet og fått sleevet S-Ata kablene. Synes desverre ikke så godt på bildet, men det hjalp mye. IDEkablen var litt for grov til at jeg fikk sleevingen utenpå, så her har jeg bare skåret av den røde plasten og lagt på sort elektrikertape for å skjule den. Funker faktisk utrolig bra siden det er ganske mørkt i kabinettet ellers.

 

205l.jpg

 

Skrivebordet mitt foreløpig. Kommer litt mer her etterhvert

 

206l.jpg

 

Fronten på kabinettet med alt i gang. Temperaturen på CPU er her på 31,5 grader (idle) med viftene på radiatoren på minimalt. Kjører jeg radiatoren passivt (er nå bare viften i PSU som går idler CPU på ca 42 grader. Er ikke så aller værst fornøyd med det. Problemet her er at tempen i kabinettet ellers blir nesten like høy uten noen vifter igang. Men duverden så stille og deilig det er. Har ikke fått testet noe load enda, men det kommer etterhvert.

 

Skal få tatt endel flere bilder og rydde litt mer til uken, men i helgen tar jeg meg fri.

 

 

Happy moddin'

 

Magnus

Lenke til kommentar
men det ser ut som om du mangler grill på den ene "sidevifta" stemmer det?

 

Neida. Er grill på alle, men de synes ikke så godt på bildet. Nettingen er såpass grov at viftene synes godt gjennom

 

denne var BRA ... synes det var litt rotete .. men eller var alt knallbra

 

Er nok litt rotete enda, men skal prøve om ikke jeg klarer å rette litt på det etterhvert. Problemet er bare at det er ikke noe serlig plass å gjemme unna kabler.

 

Har du bilde av det når det er mørkt?

 

Det kommer. Må bare prøve å finne igjen stativet til kameraet først. Har ikke sjangs til å holde de stille nok selv desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...