Gå til innhold

-BMP- Black Mirror Project


Anbefalte innlegg

eg fant akuratt denna worklogen, og gleda meg stort over at noen faktisk klarte å få noe til å se pent ut.. Min interesse dabbet dessverre fort vekk med en gang jeg pluselig så jallalys!

 

Hehe. Godt alle ikke har lik smak, da hadde det fort blitt kjedelig. Synes også det ser håpølst ut med masse lus i forskjellige farger, derfor har jeg prøvd å holde det så rent som mulig med å holde meg til sort, alu og blått. Synes nå selv det ble bra, selv om "fjortiss faktoren" absolutt er tilstede :!:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har vært innom her nå. Moro det er litt liv i loggen enda.

 

@mekkern: Er ikke så vanskelig å få plexien mørk. Enten kan du lakke på baksiden (forsiktig i tynne lag, ellers krakkelerer plexien lett) med matt sort lakk. Hvis du vil ha det gjennomsiktig kan du bruke sotningsfilm som du får hos diverse bilrekvisitaforhandere. I prosjektet her har jeg brukt begge metodene.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar
Lenge siden jeg har vært innom her nå. Moro det er litt liv i loggen enda.

 

@mekkern: Er ikke så vanskelig å få plexien mørk. Enten kan du lakke på baksiden (forsiktig i tynne lag, ellers krakkelerer plexien lett) med matt sort lakk. Hvis du vil ha det gjennomsiktig kan du bruke sotningsfilm som du får hos diverse bilrekvisitaforhandere. I prosjektet her har jeg brukt begge metodene.

5511860[/snapback]

Eller så kan du kjøpe ferdig sotet plexi hos glassmesteren eller på netshop.no ;)

Lenke til kommentar

Har ikke noen nye store prosjekter på gang om dagen desverre. Alt for mye å gjøre ellers. Måtte dog bytte ut skjermkortet og den ene skjermen forrige helg pga kortslutning etter en lekkasje i den ene kjøleblokka. Nå er GPU passivt kjølt uten vann, og med den ute av sløyfa falt temp på cpu med et par grader.

 

@Bartman2k

Er nok ikke aktuelt å bytte ut radiatoren. Den passer akkurat i kabinettet og tar opp hele bunndelen, så hadde den vært en cm større in noen retning hadde den ikke gått inn. Kjølingen funker som en kule allerede, så jeg har i grunn ikke det store behovet for noe bedre ytelse.

 

@Klikka

Kunne kjøpt hele kabinettet ferdig sotet såvidt jeg husker, men for meg er mye av moroa å gjøre det selv. Tror heller ikke jeg ville fått det samme speilblanke resultatet med ferdigsotet plexi.

Lenke til kommentar

Takk Tabaqui :D ...har blitt veldig inspirert av ditt projekt..og skal begynne på et selv til høsten...må bare spare litt penger..regner med at det fort fyker unna 4-5000kr hehe..skal bygge alt fra bunn og grunn i kryssfiner..så skal jeg bruke ideen til Snekker'n med å legge et lag med grunning for å fjerne synlige spor av treverk og så spraye på flere lag med sorttlakk..skal bli et 2 delt kabinet som i projektet Pandemona så jeg kan stue unna min vannkjøling og evo360 og kabel rot i 1 rom...En ting til hvor fikk du tak i aluminiumsplater?venter spent på svar :yes:

Endret av mekkern
Lenke til kommentar
Lenge siden jeg har vært innom her nå. Moro det er litt liv i loggen enda.

 

@mekkern: Er ikke så vanskelig å få plexien mørk. Enten kan du lakke på baksiden (forsiktig i tynne lag, ellers krakkelerer plexien lett) med matt sort lakk. Hvis du vil ha det gjennomsiktig kan du bruke sotningsfilm som du får hos diverse bilrekvisitaforhandere. I prosjektet her har jeg brukt begge metodene.

5511860[/snapback]

hvor kraftig sotningsfilm brukte du?hvor mange % er den på?

Lenke til kommentar

Eller så kan du kjøpe ferdig sotet plexi hos glassmesteren eller på netshop.no ;)

5515237[/snapback]

vet du om de som man får på netshop.no er gjenomsiktig da?det er det jeg er ute etter..

5526640[/snapback]

De er gjennomsiktige ;) Hadde jeg hatt kamera skulle jeg tatt bilde av det og lagt det ut eller sendt til deg elns=) Men har bare crappy webcam..

Lenke til kommentar

De er gjennomsiktige ;) Hadde jeg hatt kamera skulle jeg tatt bilde av det og lagt det ut eller sendt til deg elns=) Men har bare crappy webcam..

5528756[/snapback]

en ting til..sikker på at det ikke blit mer brunaktig farge?må ha det svart..skal være blått lys innvendig i kabinette.. :D:D

Lenke til kommentar

Sotningsfilmen jeg har brukt slipper gjnnom 10% av lyset hvis jeg husker riktig. Skulle jeg gjort det igjen hadde jeg kommet til å bruke en som slapp gjennom 20 eller 30%. Funker fett nå, men kunne gjerne sett litt klarere gjennom. Alle metallplatene er kjøpt på Clas Ohlson. Husker ikke helt størrelsen, men de er noe større enn et A4 ark.

Lenke til kommentar
Sotningsfilmen jeg har brukt slipper gjnnom 10% av lyset hvis jeg husker riktig. Skulle jeg gjort det igjen hadde jeg kommet til å bruke en som slapp gjennom 20 eller 30%. Funker fett nå, men kunne gjerne sett litt klarere gjennom. Alle metallplatene er kjøpt på Clas Ohlson. Husker ikke helt størrelsen, men de er noe større enn et A4 ark.

5531915[/snapback]

hva bruker du når du fester Sotningsfilmen??...sry for at jeg spør så mye..men første gang jeg gjør mitt kabinett litt anderledes... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...