Gå til innhold

Gammelt skjermkort

Gjest Slettet-VqMh8ni9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-VqMh8ni9
Skrevet

Jeg har ei gammal "surfemaskin" som jeg bruker av og til. Jeg har også installert CS 1.5 på denne, men når jeg skal spille i Open GL mode, står det "Open GL Is not supported by your ... ". Etter det lastet jeg ned en driver som supporta Open GL i Windows XP (for dette kortet). Hvorfor fungerer ikke Open GL da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enten er det er ALT for gammelt kort eller så er det driverne som ikke er installert skikkelig! prøv med å laste ned nye drivere!

Gjest Slettet-VqMh8ni9
Skrevet
hva er det for et kort??

ATi Rage 128 pro (32 mb), driverne er riktig installert.

Gjest Slettet-VqMh8ni9
Skrevet

Det var det jeg også trodde, men jeg lasta ned denne driveren, og der står det "This is a fully released and supported display driver for Windows XP. DirectX 8.1 and OpenGL support are included."

Skrevet

sikker på at den nye driver'n blir brukt, og ikke den "innebygde" i XP?

The RAGE 128 driver included with Windows XP does NOT support OpenGL

Gå inn i enhetsbehandling->velg kortet->engenskaper->driver->opdater driver->velg "Jeg finner'n sjøl alternativene(Velg driver OSV:)"-> også ser du om det er flere drivere og velge mellom der, også prver du de :thumbup:

Gjest Slettet-VqMh8ni9
Skrevet
sikker på at den nye driver'n blir brukt, og ikke den "innebygde" i XP?
The RAGE 128 driver included with Windows XP does NOT support OpenGL

Gå inn i enhetsbehandling->velg kortet->engenskaper->driver->opdater driver->velg "Jeg finner'n sjøl alternativene(Velg driver OSV:)"-> også ser du om det er flere drivere og velge mellom der, også prver du de :thumbup:

Nå gjorde jeg det :yes:

Får ihvertfall opp "Open GL" meny i egenskaper for skjermkortet, men det står fremdeles "The Open GL mode is not supported by your video card" i cs 1.5, jaja. :dontgetit:

Skrevet
gamle ati-rage-kort støtter ikke opengl afaik :dontgetit:

<kverulere>

OpenGL er et API, altså et programmeringsgrensesnitt, ingen hardware implementerer OpenGL direkte, men man har et lag med en driver og et bibliotek over som oversetter OpenGL funksjonskall til hardware funksjoner. Å si at et grafikkort ikke støtter OpenGL er et utsagn uten mening side et grafikkort ikke støtter noe som helst slags API uten riktig software på toppen.

</kverulere>

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...