Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Jeg har ei gammal "surfemaskin" som jeg bruker av og til. Jeg har også installert CS 1.5 på denne, men når jeg skal spille i Open GL mode, står det "Open GL Is not supported by your ... ". Etter det lastet jeg ned en driver som supporta Open GL i Windows XP (for dette kortet). Hvorfor fungerer ikke Open GL da?
krest Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 enten er det er ALT for gammelt kort eller så er det driverne som ikke er installert skikkelig! prøv med å laste ned nye drivere!
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 hva er det for et kort?? ATi Rage 128 pro (32 mb), driverne er riktig installert.
Alastor Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 gamle ati-rage-kort støtter ikke opengl afaik
Jakartabebopp Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 (endret) enig med alastor .. tror ikke de gjør det, ihvertfall såvidt jeg kan husker .. edit: leif Endret 15. februar 2004 av rasgar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Det var det jeg også trodde, men jeg lasta ned denne driveren, og der står det "This is a fully released and supported display driver for Windows XP. DirectX 8.1 and OpenGL support are included."
Lautsprecher Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 sikker på at den nye driver'n blir brukt, og ikke den "innebygde" i XP? The RAGE 128 driver included with Windows XP does NOT support OpenGL Gå inn i enhetsbehandling->velg kortet->engenskaper->driver->opdater driver->velg "Jeg finner'n sjøl alternativene(Velg driver OSV:)"-> også ser du om det er flere drivere og velge mellom der, også prver du de
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 sikker på at den nye driver'n blir brukt, og ikke den "innebygde" i XP?The RAGE 128 driver included with Windows XP does NOT support OpenGL Gå inn i enhetsbehandling->velg kortet->engenskaper->driver->opdater driver->velg "Jeg finner'n sjøl alternativene(Velg driver OSV:)"-> også ser du om det er flere drivere og velge mellom der, også prver du de Nå gjorde jeg det Får ihvertfall opp "Open GL" meny i egenskaper for skjermkortet, men det står fremdeles "The Open GL mode is not supported by your video card" i cs 1.5, jaja.
Jakartabebopp Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 kjøp et nytt 3dkort og sleng det der inn i en ramme for nostaligens skyld
atlef Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 se om du finner fila opengl32.dll og kopier denne til cs mappen din. Forøvrig kan mer leses her, OpenGL Problems Mvh Meg
MailMan13 Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 gamle ati-rage-kort støtter ikke opengl afaik <kverulere> OpenGL er et API, altså et programmeringsgrensesnitt, ingen hardware implementerer OpenGL direkte, men man har et lag med en driver og et bibliotek over som oversetter OpenGL funksjonskall til hardware funksjoner. Å si at et grafikkort ikke støtter OpenGL er et utsagn uten mening side et grafikkort ikke støtter noe som helst slags API uten riktig software på toppen. </kverulere>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå