Gå til innhold

Hw.no's Kraftigste "medlems" maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Planen er nok å arrangere en slik konkurranse på HW.no, og da vil innleggene som postes her ikke telle. Vi vil da naturlig nok kreve bl.a. bilder av maskinen både inni og utenpå (med noen tilleggskrav) slik at man kan begrense "juksing" så mye som mulig. Alle innlegg i den konkurransen skal leveres på mail.

 

Konkurranseregler postes i på forumet i morgen :)

Jeg antar at man skal kjøre FLOPS-benchmarks da? Gi pokkern i 3d-ytelse, kun tallknekking?

Lenke til kommentar
Planen er nok å arrangere en slik konkurranse på HW.no, og da vil innleggene som postes her ikke telle. Vi vil da naturlig nok kreve bl.a. bilder av maskinen både inni og utenpå (med noen tilleggskrav) slik at man kan begrense "juksing" så mye som mulig. Alle innlegg i den konkurransen skal leveres på mail.

 

Konkurranseregler postes i på forumet i morgen :)

Jeg antar at man skal kjøre FLOPS-benchmarks da? Gi pokkern i 3d-ytelse, kun tallknekking?

Planen var i utgangspunktet 3DMark 2001SE og 2003, samt PCMark 2004. Kan kanskje legge med Molecular Dynamics i ScienceMark 2.0 også (http://www.sciencemark.de/download/ScienceMark23SEP03EXECUTABLE.zip)

 

Tar ikke med Sandra, SETI eller noe slikt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
XP2500@XP7200

Abit NF7 Voltmodda til 3,4

1GB PC7200 ram

Radeon 10000XT2k 512mb med HL3 kupong.

Clas Ohlson tastatur

 

katti kom Hl3 ut? :p

 

Fatern sin:

 

2,53 @ 2,66

160gb Raid_0

Yamaha cdrw F1 med disc T@2 :p

 

Ventes i løpet av bynnelsen av march:

 

3,2 Intel Nw

160gb

R9800 Pro

Geil PC3700 Gold edition 2*256 :thumbs:

 

Mobil Telefon.

 

Sony Ericsson T610 med det gamle OSet :love:

PC7200 har heller ikke kommet ut.. :p Heller ikke Radeion 10000xt2k.. Var bare en post for å vise hvor tragisk pc egentlig er :p ALT ER BARE TALL!

Lenke til kommentar
[quote name='DesertGlow' date='15/02/2004 : 17:36'] [quote name='Atypic' date='15/02/2004 : 17:29'] [quote name='DesertGlow' date='15/02/2004 : 13:30'] Planen er nok å arrangere en slik konkurranse på HW.no, og da vil innleggene som postes her ikke telle. Vi vil da naturlig nok kreve bl.a. bilder av maskinen både inni og utenpå (med noen tilleggskrav) slik at man kan begrense "juksing" så mye som mulig. Alle innlegg i den konkurransen skal leveres på mail.

Konkurranseregler postes i på forumet i morgen :) [/quote]
Jeg antar at man skal kjøre FLOPS-benchmarks da? Gi pokkern i 3d-ytelse, kun tallknekking? [/quote]
Planen var i utgangspunktet 3DMark 2001SE og 2003, samt PCMark 2004. Kan kanskje legge med Molecular Dynamics i ScienceMark 2.0 også (http://www.sciencemark.de/download/ScienceMark23SEP03EXECUTABLE.zip)

Tar ikke med Sandra, SETI eller noe slikt vil jeg tro. [/quote]
Vil ikke anbefale å benche med PCMark -04. Det er mange maskiner programmet rett og slett ikke vil kjøre på, og man må også ha installert windows media encoder (elns) for å kjøre det.
Lenke til kommentar
veldig sant, synes det er tøffere når noen med et beskjedent budskjett klarer og smelle sammen en rå pc

 

feks overklokke 2,4ghz Intel til en hel hau

og få et 9800SE til og 9800XT

 

Råest mulig pc til minst mulig penger.

kanskje ha en kategori i råest pc til under 8 tusen? ink kjøling osv

Her en min 8k pc:

 

ABIT NF7-S v2 (Dette var ukens tilbud når jeg kjøpte det)

 

AMD xp [email protected](210*11.5)

 

Gainward GeForce 4 ti 4200@ ti 4600 (Var på demovarer når jeg kjøpte det)

 

512mb TwinMOS pc 3200 DDR-RAM (2-3-3-7)

 

Lian-li pc 50 kabinett(følger med 2 vifter)

 

Thermaltake Volcano 11+

 

Seriel ATA Western digital 120 GB harddisk

 

Microsoft intellimouse v3 + icemat

 

Tror dette var alt, summen var da 7,951 blanke norske kroner :thumbs: (kjøpte den i sommerferien som var)

Lenke til kommentar

Hvis min far blir medlem hadde det blitt andresaker ( har lagt inn bestilling på 2 ( dual 2Ghz G5, 8Gb ddr400, 9800Pro mac ed. og skal sette de sammen i cluster) ) Han skal ha det i jobb samenheng. Han jobber med Anatomi og trenger mins en så sterk maskin som en hjemmekontor. Han har allerde planer om å oppgradrer det. Det trengs ganske mye tallknusing hvis du skal analysere 5000 DNA kjeder.

 

men strakars lille jeg har en

2500++

512MB DDR400

440GB HD

9600Pro

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
? Dual 2GHz PowerPC G5

? 8GB DDR400 SDRAM - 8 DIMMs

? 2x250GB Serial ATA

? DVD-R/CD-RW

? ATI Radeon 9800 Pro 128MB, ADC/DVI

? Bluetooth Module

? AirPort Extreme Card

? AirPort Extreme Base Station (without modem)

? Apple Keyboard

? Mac OS - Int'l English

? Apple Cinema HD Display (23" LCD)

? One FireWire 800 port

? Two FireWire 400 ports

? Three USB 2.0 ports

? Apple Mouse

 

 

Subtotal NOK 103.192,99

hehe, må være kjiipt å ha en så dyr maskin når du ikke kan kjøre windows på den engang. :)

det verste er vel at han kjører Vpc og Win2000 instalert på den og knuser deg alikavel :D

Lenke til kommentar
? Dual 2GHz PowerPC G5

? 8GB DDR400 SDRAM - 8 DIMMs

? 2x250GB Serial ATA

? DVD-R/CD-RW

? ATI Radeon 9800 Pro 128MB, ADC/DVI

? Bluetooth Module

? AirPort Extreme Card

? AirPort Extreme Base Station (without modem)

? Apple Keyboard

? Mac OS - Int'l English

? Apple Cinema HD Display (23" LCD)

? One FireWire 800 port

? Two FireWire 400 ports

? Three USB 2.0 ports

? Apple Mouse

 

 

Subtotal NOK 103.192,99

hehe, må være kjiipt å ha en så dyr maskin når du ikke kan kjøre windows på den engang. :)

det verste er vel at han kjører Vpc og Win2000 instalert på den og knuser deg alikavel :D

:D

Lenke til kommentar
Hvis min far blir medlem hadde det blitt andresaker ( har lagt inn bestilling på 2 ( dual 2Ghz G5, 8Gb ddr400, 9800Pro mac ed. og skal sette de sammen i cluster) )

 

men strakars lill jeg har en

2500++

512MB DDR400

440GB HD

9600Pro

Bæsjer faren di penger?

En annen ting er at man aldri kommer til å trenge så mye ytelse til vanlig bruk. Synes det blir litt sløvt å spytte ut såpass med peng bare for å briefe med bench-resultater/d2ol res. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...