Gå til innhold

Cheiftech Kabinett - Der hvor HDD vifteplassen er


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da jeg kjøpte ny harddisk, tok jeg ut vifteplassen til HDD...

 

Jeg har nå kjøpt vifter, men jeg har bare en del, den lilla firkanten med sirkelhull, som man monterer selve vifta i.

 

Mener det også var en slags ramme, for det fungerer ikke med bare den lilla. (?)

 

Ok, dette var litt merkelig forklart, men dere som har et kabinett kan vel se etter?

 

Og til slutt, det viktigste spørsmålet: hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke finner denne "rammen"?

 

mvh,

Mats Taraldsvik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Da jeg kjøpte ny harddisk, tok jeg ut vifteplassen til HDD...

 

Jeg har nå kjøpt vifter, men jeg har bare en del, den lilla firkanten med sirkelhull, som man monterer selve vifta i.

 

Mener det også var en slags ramme, for det fungerer ikke med bare den lilla. (?)

 

Ok, dette var litt merkelig forklart, men dere som har et kabinett kan vel se etter?

 

Og til slutt, det viktigste spørsmålet: hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke finner denne "rammen"?

 

mvh,

Mats Taraldsvik

Det er to clips til å feste vifta i, en oppe og en nede. Du bare skyver vifta inn i den, meget enkelt.

Lenke til kommentar

Det er kun den lilla rammen som trengs for å feste kabinettviftene (80mm ved HDD)... skjønner ikke hvordan dere får denne til å *stå ut* og at det kanskje ikke er plass osv. Bare trykk vifta på plass og koble til strømmen. Det skal ikke være nødvendig å mekke noe for å få alt til å passe i hvert fall :p

---> teknisk innsikt :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er kun den lilla rammen som trengs for å feste kabinettviftene (80mm ved HDD)... skjønner ikke hvordan dere får denne til å *stå ut* og at det kanskje ikke er plass osv. Bare trykk vifta på plass og koble til strømmen. Det skal ikke være nødvendig å mekke noe for å få alt til å passe i hvert fall :p

---> teknisk innsikt :w00t:

Problemet er ikke å få inn vifta i den lilla holderen, men å få holderen til å stå i hd-rammen. Den kræsjer med hardisken.

Lenke til kommentar
Da flytter du harddiskene lenger ut av ramma. Der er masse ekstra hull for det. Blir vel stikkende ut ein 2-3 cm.

Meiner å huske at vifta med den rosa/lilla ramma skal settes inn i harddiskramma før du setter inn harddiskene.

:yes: Det er bare å skru HD lit lenger ut ja. Har kabinetet og har 0 problemer med det. Den blir stikkende ut lit bak men det er ikke noe problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...