Gå til innhold

Bore festehull rundt socket?


Goophy

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI k7n2 delta-ILSR hk, selvfølgelig uten fester til ordentlig kjøling rundt socket. Det er heller ikke så altfor mye plass til å bore slike hull der.

Så det jeg lurte på var om noen har erfaring med å bore ved masser av kretser uten å ødelegge noe, eller å kutte dem for så å koble dem sammen igjen.

 

Tror ikke jeg gidder å kjøpe meg nytt hk med det første...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tips: bare glem det. du får det aldri til. et hovedkort bruker flere lag med ledere, og bare det øverste er synlig. borrer du et hull som er stort større enn 1/10 mm så er du garantert å ryke minst en tråd per hull. tenk nå på at du trenger hull som er 4-5 mm, og du kan tenke deg en 50 tråder kuttet totalt.

 

dette går aldri. skal du ha hull rundt socket, må hk ha det fra før...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det samme problemet.

Det er 3 løsninger:

 

 

1. Kjøpe nytt HK.

2. Kjøpe blokk med festeører.

3. På en eller annen måte modifisere klips til en blokk uten festeører.

 

MSI har visst lagd sine hovedkort forskjellig fra alle andre HK produsenter og gått sin egen vei.

I bruksanvisning til evt. vannkjølingssett står det at socket A kort skal passe, men MSI kortet mitt passet IKKE. De har valgt en idiotisk løsning og ikke tatt hensyn til evt. vannkjølingskunder som oss.

Lenke til kommentar

Uffda, har hatt vankjøling på diverse andre hk, men aldri prøvd å bruke festetingene på socketen.

 

Ser visst ut som om MSI hater overklokking, da man omtrent ikke kan stille opp volten på det uten å lodde om kretsene, max vcore er 1,8v og ramvolt er 2,7.

 

Får kjøpe en blokk og modifisere den, eller vente til 64bits cpu'er blir litt billigere da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...